/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
genladning
Fra : jægerne29
Vist : 663 gange
20 point
Dato : 10-12-13 12:26

Hej

ville høre jer om noget om genladning om skabet om men skal ha fænghætter og krudt i.
står i loven det skal være et, EN 1143-1 0 græder !!! skal det være et (skefor blå) som det skal lægge i
har snakket med nogen på nettet de siger at men godt må købe en penge box som er lavet af stål.
ville høre om der er en som ved det som det skal være ?

og har snakket og politiet med en på våbenkontoret hun siger at jeg skal se i loven som jeg har gjort

hilsen jægerne29

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 11-12-13 01:33

EN-1143-1 Grad 0 (Nogle steder benævnt N)

Standardskabet der er godt sikret imod tyveri. Ligestilles i Danmark med SKAFOR Blå. Minimumskrav for et skab der skal indeholde våben.

Du skal derfor opbevare krudt og fænghætter i et skab af SKAFOR-BLÅ typen. Om kort tid skal du også opbevare tomme hylstre i et SKAFOR BLÅ skab.

Krudt og fænghætter må ikke befinde sig på samme hylde i skabet.

Når du får genladningstilladelse får du udleveret en forståelig vejledning.

Mvh.
Tonganeseren

Derudover er det temmelig tåbeligt at forlange anbringelse i et solidt våbenskab. Eksploderer skidtet er det altid bedre at have tingene i et træskab med hængelås - men det må man jo ikke.

Kommentar
Fra : jægerne29

Dato : 11-12-13 13:52

okay super og tak

må vel godt ha det i samme skab bare der er en hylle i mellem det på 10 mm
i træ eller metal

MVH. jægerne 29

Accepteret svar
Fra : Tonganeseren

Modtaget 20 point
Dato : 11-12-13 14:49

Yes!

Mvh.
Tonganeseren

Godkendelse af svar
Fra : jægerne29

Dato : 14-12-13 19:30

Tak for svaret Tonganeseren.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 15-12-13 01:27

Tak herfra - og pas nu på med sortkrudt. Det skulle gerne blive en god jul.

Mvh.
Tonganeseren