|
| Kommentar Fra : Beestone |
Dato : 22-11-13 16:02 |
|
Udover at skifte termostaten, kan du med fordel her i vinterperioden afdække ½ delen af køleren.
Det er meget vigtigt, at du nogle dage i træk tjekker kølervæske niveauet, så du er sikker på den ikke er utæt.
Men husk der skal være plads til ca. 1,5L luft i ekspansionsbeholderen, når motoren er helt kold.
Kølevandet udvider sig nemlig ret voldsomt, når det bliver varmt.
| |
| Kommentar Fra : Eyvind |
Dato : 22-11-13 16:45 |
|
Jeg ville også som det første kigge på den mekaniske termostat.
| |
| Kommentar Fra : transor |
Dato : 22-11-13 17:45 |
|
Der er biler med klimaautomatik. Ved ikke om du har sådan en, eller en skrabet danskermodel.
Der er biler med automatik hvor motoropvarmningen prioriteres, så der først kommer varme i kabinen, sår motoren har nået normal driftstemperatur, hvilket svarer til kølevand på ca 90 ° C
Sådan er det bare . Monter et fyr, eller flyt sydpå til et varmere klima, som bilen er designet til.
| |
| Kommentar Fra : Cortina01 |
Dato : 22-11-13 18:26 |
|
Som andre allerede har foreslået, vil et skift af termostaten ikke være nogen skade til. Så kan du i samme ombæring få kontrolleret din frostsikring og efterfyldt.
Hvis det stadig kniber med varmen kan du sikkert finde en gammel Volvo 440 / 460 hos ophuggeren. Der sidder en elektrisk vandpumpe som kan indskydes så du får mere glæde af det varme vand. Det lavede jeg på min gamle Escort mk 2 og det var en rigtig god investering.
| |
| Kommentar Fra : transor |
Dato : 23-11-13 10:30 |
|
Jeg har også set tosser som om sommeren fjerner termostaten fordi de er ved at køre motoren for varm. Det kan jo være sådan en bil du har fået fat i.
Mit første svar kan du godt se bort fra. Jeg havde ikke læst spørgsmålet ordentligt.
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Dette spørgsmål er blevet annulleret, det er derfor ikke muligt for at tilføje flere kommentarer.
| |
|
|