/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
hardball gun
Fra : slili
Vist : 562 gange
15 point
Dato : 21-11-13 21:55

hej.

kan huske fra da jeg var en lille knægt at de store drenge fra skolen havde en pistol der skød med så hvide plastik kugler.

jeg var sikker på de hed paintball pistoler, men det hedder de tydeligvis ikke kan jeg se på nettet..
nogen der ved hvad man kalder dem, og hvor man kan købe en slidstærk ind på nettet

mvh

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 21-11-13 23:14
Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 22-11-13 00:51

Vil du skydeænder med plastikkugler, jeg tror at jagt skal udøves med autoriserede våben og jagttegn! Plastikkugler
MV2

Accepteret svar
Fra : a_h

Modtaget 15 point
Dato : 22-11-13 10:15

Hej du kan kikke her

http://www.rodes.dk/

Mvh
a_h

Kommentar
Fra : slili

Dato : 22-11-13 12:31

hej tak for svarene begge to.

katekismus, er de våben ikke ulovlige?. for vil ikke have noget der er ulovligt??

ved du noget om de. der står godt nok man skal være 18 år, men alligevel

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 22-11-13 14:49

Uha
det er ulovligt at købe et hardball våben hvis man er under 18, og deltage i Hardball kampe hvis man er under 16 - Unge under 18 skal du have tilladelse af deres forældre. Det er også ulovligt at gå rundt med en softgun i offentligheden uanset alder. Hvis man er 12 eller under bliver våbnet konfiskeret, og forældrene kontaktes. Unge over 12-14 kan få en plet på deres straffeattest.
http://da.wikipedia.org/wiki/Hardball

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 22-11-13 15:36
Godkendelse af svar
Fra : slili

Dato : 15-12-13 12:45

Tak for svaret a_h.