/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Translate
Fra : susss
Vist : 730 gange
100 point
Dato : 29-10-13 14:18

Er der nogen som kender en god translate side ? hvor de er gode til at oversætte korrekt og hvor der man kan skrive så mange ord som man har lyst til ? Synes ikke altid at google oversætter særlig godt. Skal nemlig bruge Tysk til Dansk.oversætte en bog.

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 29-10-13 16:35

Susss, det kan du godt opgive.

Selv få sætninger er håbløse med diverse oversættelsesmaskiner.

De kan kun bruges som eventuelt hjælpemiddel til at forstå en tekst, og selv der kræver det, at du selv er god til sproget og kan spotte fejl.

En hel bog!!!!!!

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 29-10-13 16:52

du skal se, når du har kæmpet dig igennem hele bogen er du pludselig blevet meget bedre til at læse tysk.
og så slipper du for alt det døje med at oversætte næste gang

Kommentar
Fra : susss

Dato : 29-10-13 17:26

Jeg forstår meget af det..men kunne godt have tænkt mig at få det oversat lidt pænere..nå så må jeg få mine forældre til det..de er nemlig begge Tysker

Accepteret svar
Fra : frieda

Modtaget 100 point
Dato : 29-10-13 17:31

"lidt pænere" får du det iike med maskinoversættelse

Kommentar
Fra : susss

Dato : 30-10-13 07:38

Jo jeg må have det skrevet på maskine..så jeg er sikker på at man kan læse det hele...undre mig bare at der ikke er et godt oversættelse program...men måske er der også det..men så skal man nok først betale for det..

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 30-10-13 08:19

Der er intet oversættelsesprogram, der godt kan oversætte en hel bog, lige gyldigt hvor meget du betaler.
Heldigvis er sproget for nuanceret.

Det kan kun en god oversætter, og han/hun er dyr.

Kommentar
Fra : susss

Dato : 30-10-13 15:58

Jeg må prøve alligevel...men ved ikke om jeg orker det..skal jo selv bruge det..så bare jeg kan forstå hvad det handler om..men takker for dit råd..selvom det jo ikk e lige gik i den rigtige retning som forventet...

Godkendelse af svar
Fra : susss

Dato : 30-10-13 15:58

Tak for svaret frieda.