/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
ChemDry
Fra : kjeldgaard
Vist : 1194 gange
180 point
Dato : 11-06-03 11:33

Hej med jer,

jeg skal have renset mit stuetæppe og en af mine bekendte siger: ChemDry (som har afdelinger i hele landet). Er der nogen som kender dem og har brugt dem. Og hvis ja - hvad er jeres erfaring?

mvh

kjeldgaard

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 11-06-03 13:56

Kender dem ikke, men jeg ved at "sos tæpperens" fra Haggerty er noget af det bedste tæpperens du kan opdrive. Jeg havde flere pletter fra parakit-lort på mit lyse tæppe. Jeg prøvede utallige midler, men intet kunne fjerne dem, før jeg rendte på SOS-tæpperens. Jeg lade pletterne i blød i det et stykke tid, derefter blev hele tæppet renset, og så var alle pletter væk.

Accepteret svar
Fra : lillespir

Modtaget 180 point
Dato : 11-06-03 21:23

Hej Kjeldgaard.

Jeg har ikke selv prøvet Chem Dry,men har for to år siden indhentet tilbud på 12 m2 tæppe.
prisen var her 600.- kr. Det syntes jeg var dyrt. Men det er mindsteprisen.
Havde m2 været større kunne det godt betale sig,
De renser , skyller , og imprænerer og så kan du gå på gulvtæppet ca. to timer efter endt tæpperensning.
Hvis du selv renser , skal du nok over det minimum 1 gang med sæbe , minimum 2 gange skyl , og jeg mener ikke du kan købe imprænering, så her kan du bruge 1 lille hætte fuld skyllemiddel der blandes op i 2-3 l vand ,til at fjerne den statiske elektrisitet der kan opstå efter at man har selvrenset sit tæppe .
God arbedslyst hvis du selv igang.
Mvh. Rita

Godkendelse af svar
Fra : kjeldgaard

Dato : 18-06-03 08:47

Tak for svaret lillespir. Tæppet er for stort til gør-det-selv, så jeg overvejer situationen

Kommentar
Fra : lillespir

Dato : 18-06-03 19:29

Hej Keldgaard.
Jeg har et stuetæppe på ca. 36m2, det bruger jeg samlet ca.3 timer på, når det får ovenstående behandling ( Vores tæppe er et polypropylene tæppe = Nylon )
Ud fra det kan du så nogenlunde beregne din arbejdstid.
Hvis det er et naturtæppe ( Uld ) du har, så vil jeg råde dig til at hyre Chem Dry.
Da det kan være vanskelig at behandle selv.

Tak fordi du valgte mit svar.

Hilsen Rita.

Kommentar
Fra : kjeldgaard

Dato : 18-06-03 23:03

Selvtak Rita,
Og så skylder jeg også lige jernladyen at sige tak for hendes råd - jeg burde jo have skrevet, at det er et faststuetæppe, som ikke lige kan lægges i blød.

mvh kjeldgaard