/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MacOS / Spørgsmål
10  hawaii7 570
Mac Book Pro problemer
Fra : vic200
Vist : 406 gange
200 point
Dato : 16-10-13 08:20

Jeg er helt sikker på at der blandt alle kandu brugerne er nogle eksperter til Mac Book Pro. Jeg har købt en næsten ny Mac Book med det nyeste styresystem. Jeg har i en Telenor butik fået udleveret et gratis stik (USB) til mobilbredbånd G3. Nu har jeg prøvet i flere dage, men der kommer intet frem på skærmen når jeg sætter stikke i. Andre USB stik virker perfekt, så USB virker. Der står i brugsforeningen at det selv skal starte op og hvis ikke skal jeg finde programmet i finder, men det kan ikke findes.
HVAD er årsagen?
Jeg har den fornemmelse at det gamle moden til G3 ikke virker med en ny Mac?

Håber på noget hjælp inden jeg går ned i Telenor butikken med "lortet".

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 16-10-13 09:50

nu er jeg ikke Mac ekspert,
faktisk har jeg kun prøvet Mac nogle få gange,

men jeg prøvede lige at google dit problem,
det gav mange 'hits' bla. følgende som umiddelbart ser 'rigtige' ud,
men det kan jeg af gode grunde ikke afprøve,

http://kundeservice.tdc.dk/erhverv/faq.php?id=17011
http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=29783

Citat
Jeg kan ikke få mit USB-modem til at virke?

Installationen af mit modem starter ikke automatisk

1.   Prøv selv at starte installationen. Det gør du ved at åbne "Denne computer" (Windows XP) eller "Computer" (Windows Vista/Windows 7) og dobbeltklikke på "Connect it".

2.   Tag modemmet ud af pc'en, tjek at sim-kortet sidder som det skal og prøv igen.
3.   Starter installationen stadig ikke prøv da at tilslutte modemmet i en anden pc. (For at se om det virker der)

4.   Prøv at installere Connect it software direkte på computeren. (Kræver at du har internet tilslutning, så du kan hente filen i punkt 2.). Følg vejledningen på denne side

Problemer med installation af modem til mobilt bredbånd

Hvis installationen af dit mobile bredbånd ikke starter op automatisk, når du sætter modemmet i computeren, kan du prøve nedenstående tre trin:

1.   Prøv selv at starte installationen. Det gør du ved at åbne "Denne computer" (Windows XP) eller "Computer" (Windows Vista/Windows 7) og dobbeltklikke på "Connect it".

2.   Tag modemmet ud af pc'en, tjek at sim-kortet sidder som det skal og prøv igen.

3.   Starter installationen stadig ikke prøv da at tilslutte modemmet i en anden pc. (For at se om det virker der)

4.   Prøv at installere Connect it software direkte på computeren. Husk at dit USB-modem ikke må være tilsluttet, mens du henter softwareopdateringen. Du finder opdateringer til Connect it software her

Opdatér dit USB modem

Virker dit mobile bredbånd ikke længere, eller oplever du problemer med din hastighed?

Problemer med mobilt bredbånd kan skyldes, at du har en gammel softwareversion installeret.

Løsning: Opdater modemmet til den nyeste software

Men det har du vel prøvet,…. ??

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 16-10-13 10:00

Citat
Er du Mac bruger

Du kan downloade software via tdc.dk, hvis du bruger Mac.

Find firmware og software samt vejledning til installation

samme link,.... !

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 16-10-13 11:07

UPS... for søren da,.. det er jo Telenor !

http://www.telenor.dk/privat/kundeservice/kundeservice/mobilt-bredbaand/kom-godt-i-gang/?icid=megadropdown_kundeservice_mbb_kom_godt_igang

1) Sæt simkortet i dit USB-modem

2) Sæt USB-modemmet i din computer og følg vejledningen på skærmen

Der sker ikke noget, når jeg sætter USB-modemmet i
- Prøv at sætte USB-modemmet i en anden USB-port på computeren.
- Fjern eventuelle forlængerkabler eller USB-hub, så modemmet sidder direkte i computeren.
- Tjek om simkortet sidder korrekt i dit USB-modem.

Der kommer ingen vejledning på min skærm
Starter installationen ikke automatisk kan du selv starte den:
Har du Mac
- Find og klik på drevet med Telenor logo i Finder eller på dit skrivebord.

3) Indtast din 8 - cifrede pukkode
Har du brug for hjælp
... Jeg bliver ikke bedt om at indtaste min pukkode
Tjek om simkortet sidder korrekt i dit USB-modem.

4) Vælg en personlig pinkode på 4-8 cifre (udelukkende tal)

5) Klik på “Opret forbindelse” - og så er du online!

Har du brug for hjælp :
Mit USB-modem er installeret, men jeg har ikke netforbindelse
- Du har måske ikke signal - prøv at bevæge dig rundt i huset eller lokalet for at finde dækning.

Har I andre forslag til, hvad jeg kan gøre?
- Prøv en anden computer for at se, om problemet er det samme
- Prøv at afinstallere og geninstallere Mobilt Bredbånd programmet
- Hvis du har haft Mobilt Bredbånd hos en anden udbyder, skal du afinstallere dette.

Virker det stadig ikke?
Ring til os på 72 100 100

Hjalp denne side dig?
Ja / Nej ?

Annuller spørgsmålet
Fra : vic200

Dato : 16-10-13 11:17

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål

Jeg har hentet et nyt modem G4 hos Telenor og det virker, men så kom det næste problem at jeg ikke kan installerer software, da den spørger om en adgangskode. Ham jeg har købt den af mener ikke han havde indtastet et kodeord. Nu venter jeg svar fra ham ellers skal jeg have fat i eksperter der ved hvordan man sletter det at den spørger om en adgangskode.

vis200