/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
Fortrydelsesret ved bilkøb
Fra : BerndJ
Vist : 704 gange
100 point
Dato : 08-10-13 06:15

Når slutsedlen er underskrevet: gælder fortrydelsesret også for brugte biler? hvor mange dage?

Accepteret svar
Fra : EA_HS

Modtaget 110 point
Dato : 08-10-13 06:51

ikke hvis man kan tro 'Forbrug.dk'
http://www.forbrug.dk/Test-og-raad-foer-du-koeber/Biler/Koeb-af-brugt-bil

Citat
Tjek slutsedlen

Slutsedlen er en bindende aftale, og der er ingen fortrydelsesret, når du først har skrevet under. Inden du underskriver slutsedlen, skal du derfor tjekke, at oplysningerne er i overensstemmelse med det, du har aftalt med forhandleren, og det han har oplyst om bilen.
Privatkøb

Når du køber bilen privat, kan du muligvis få den lidt billigere, men du er ikke så godt stillet, hvis der er noget galt med bilen. En privat sælger vil typisk sælge bilen ”som beset” og uden reklamationsret.

Godkendelse af svar
Fra : BerndJ

Dato : 08-10-13 06:59

Tak for svaret EA_HS.