/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
Er aflysning af foredrag ulovligt?
Fra : TPJensen
Vist : 490 gange
100 point
Dato : 06-10-13 23:36

Hej alle

Jeg har lige et spørgsmå her

Jeg har sammen med nogle andre gennem længere tid været i gang med at lave et foredrag. Da dagen så kom hvor vi skulle holde foredraget kom der få til det, nogle af dem som kom havde fået besked fra nogle skoler af foredraget var aflyst. Er det lovligt at en skole aflyser et foredrag uden at de har noget med det at gøre og uden vores viden ?
For mig lyder det lidt som dokument falsk og aflyse noget på skrift uden accept.

Håber i kan hjælpe med et svar

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 07-10-13 02:48

Citat
og aflyse noget på skrift uden accept.

Har de ´andre´ skoler ofså skrevet under på at du skulle holde foredrag? ellers kan de vel gøre som det passer sig.
Jeg ville mene at den skole du holder foredrag på, er dem du skal tale med - ikke andre.

Kommentar
Fra : TPJensen

Dato : 07-10-13 07:49

Skolerne havde intet med foredraget at gøre det var et foredrag vi selv havde lavet. Det var ikke engang en af skolerne det skulle holdes.
Men nogle på skolerne havde valgt og skrive rundt til forældre over deres intra at det var aflyst, samt at give nogle elever sedler med hjem at vi havde aflyst det.
Hvilket at det ikke var men skolerne ville forhindre os i at holde det.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 07-10-13 08:00

Vel må de da ej aflyse dit foredrag, når det ikke var rigtigt.

Snak du med skolen om det, der må være mulighed for at få erstatning

Kommentar
Fra : TPJensen

Dato : 07-10-13 08:11

Skolen nægter de har gjort det, men nogle forældre fra skolen har stået frem og og kommet med kopi af den mail de har fået andre har sendt et billede af deres besked.
Til foredraget var der også mødt en skole leder op som så desvære har fortalt de andre leder en masse om hvad der er sagt på foredraget som ikke passede, dette kan vi også bevise da hele foredraget er video optaget uden pauser fra start til slut. Det er bare så ærgerligt at få mange mdr og timers arbejde er gået til spilde og de sponsore der har været er spildt.

Kan jeg politi anmelde skolen/skolerne for det ?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 07-10-13 08:18

Citat
Kan jeg politi anmelde skolen/skolerne for det ?

Alt kan anmeldes.. men når der åbenbart ikke er skrevet noget ned på papir?
Citat
Til foredraget var der også mødt en skole leder op som så desvære har fortalt de andre leder en masse om hvad der er sagt på foredraget som ikke passede,

Du skriver ikke hvad foredraget gik ud på, men hvis det har nærmet sig racisme/ sex kunne det måske være en af grundene til aflysning.

Kommentar
Fra : TPJensen

Dato : 07-10-13 08:27

Det var et foredrag om mobning og hvad hvad det gør ved børn osv. Men også hvordan man kan få et bedre samarbejder mellem skole og forældre.. Så der var intet ondt om nogen i det.. Men der var om nogle episoder på den ene skole som havde gået alt for vidt.

Nej der var intet underskrevet af skolerne om det foredrag vi som nogle forældre havde selv lavet det hele og lokalerne var heller ikke på skolen så de har intet med det foredrag at gøre.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 07-10-13 08:46

Så burde lærerne ikke blande sig, men nærmere støtte op om sagen.
Hvad med at give forældrene/børn en privat indbydelse til et nyt foredrag?

Kommentar
Fra : TPJensen

Dato : 07-10-13 08:59

Ja det kunne vi jo invitere forældre/elever privat igen.. Det var gjort en gang men det er ikke muligt det koster jo penge og sikkert ikke nemt at få de samme sponsore igen. Skolen vil jo sikkert forhindre det igen i stedet for at støtte op ...
Så kan det anmeldes at skolen/skolerne har meddelt på vores vejene at foredraget aflyst uden vores viden ?
Syntes det virker som dokument falsk?

Kommentar
Fra : alka

Dato : 07-10-13 09:07

Har du haft udgifter af det, er der kun civilt søgsmål tilbage. Minimum 10.000 kr. i sagsomkostninger og du har resultatet inden for et til to år!

Du skal konkret bevise/sagsøge den/de som har kostet dig udgifter.

har du ingen udgifter haft, er der tale om chikane, og det kommer du ikke ret langt med.

At udenforstående blander sig i dine disputioner, vidner mere om deres manglende forståelse og viden om tingene, end de har "hjerne til"

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 07-10-13 09:46

Sikke en gang ævl.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 07-10-13 09:46

Citat
Ubesvarede 1
- Besvarede 10
- Annullerede 8
- Slettede 0
Ialt 19

Kommentar
Fra : TPJensen

Dato : 07-10-13 13:32

Det vil så sige det kan ikke betale sig at gøre noget ud af det ?

Og bare sige at det hele har været spildt arbejde

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 07-10-13 16:52

Er det et arrangement, som i mener er aktuelt, og som i mener har interesse for forældregruppen, så er det da bare op på hesten igen.
En eller anden misforståelse må der da være sket, og det er rigtig dårlig stil, hvis skolen har blandet sig i noget, som de i virkeligheden ikke skulle blande sig i.
For mig lyder det lidt kringlet og mystisk. Der møder en lærer op til foredraget, og samtidig er de ikke inddraget, og nogle episoder er fra skolen, hvor det er gået for vidt?

Men det med at det koster penge, og sponsorer, det fatter jeg ikke?

Lån en spejderhytte, kirkesalen eller andet rum, få nogle forældre til at bage en kage og andre til st lave kaffe og the eller server rødvin, kiks og ost.
VÆR POSITIV og tag så telefonen og ring rundt og hør om der er opbakning til arrangementet, og glem alt om skolens underlige indblanding. Det var ærgerligt, at det svipsede, men vær positiv"....

Husk at I er rollemodeller for børnene, - derfor gør I det, der tjener børnene bedst!

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-10-13 16:08

Her er måske årsagen til, at der bliver spændt ben for det foredrag.
Citat
Men der var om nogle episoder på den ene skole som havde gået alt for vidt.

Måske en meget dårlig samvittighed, hos den skole, over ikke at gøre noget ved mobningen.

Mit råd er også..................op på hesten igen.