/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
Ikke adgang til internettet med Win8
Fra : mborre
Vist : 605 gange
35 point
Dato : 01-10-13 23:16

Jeg har købt en computer med Win8. I starten kunne man fint gå på nettet med den, mén nu kan man ikke længere, den skriver blot DENNE SIDE KAN IKKE VISES og beder mig checke at det er korrekt stavet (og det ER det), eller søge efter siden med en anden søgemaskine (hvordan ændrer men søgemaskine i win8?) eller opdatere efter et par minutter (det er fere dage siden den begyndte på det her!).

Er der nogen der kan hjælpe med dette?
Mvh mabmabmab

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-10-13 23:45

Er det trådløst eller med kabel du ikke kan.
Har du trykket eller skubbet til en lille knap på forsiden af computeren
Har du klikket på Fn tasten og en anden tast (med antennesymbol) samtidig.

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 02-10-13 00:36

Det første du skal gøre er at tjekke om du har husket at betale din internet forbindelse. Hvis det er ok, så prøv at brække den væg ned hvor stikket til din internetforbindelse kommer fra, og se om der kan have været mus der har gnavet i ledningerne. Hvis det heller ikke er problemet, så følg ledningen, og grav din have og vejen op der hvor kablet løber og se om der evt. er brud på kablet. Hvis det heller ikke er problemet, så vil du på et tidspunkt ende ved centralen hvor kablet er forbundet. Her kan du prøve at flytte rundt på ledningerne indtil du får forbindelse igen. Det er meget tænkeligt at der er en montør der har forbundet det hele forkert, men bare prøv dig frem indtil det virker.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 02-10-13 09:57

Du har vel ikke sat X ved arbejd ofline - klik på filer i din browser.
http://www.gratisimage.dk/image-DF86_524BD158.jpg

Accepteret svar
Fra : ferik

Modtaget 35 point
Dato : 02-10-13 10:22

du bruger velsagtens Internet Explore
brug i stedet en anden browser

Kommentar
Fra : mborre

Dato : 04-10-13 15:06

-Tak,flash77. Jeg har væltet bygningen men ikke observeret nogen fejlmonteringer. Dernæst hev jeg ledningen til internettet op af jorden som du foreslog, den fortsatte rundt i naboens have, han mente nu at det var ledningen til springvandet i hans fuglebad. Jeg har bedt en dykker fra søværnets operative kommando undersøge forholdene nærmere.
-Eyvind: det er et kabel-netværk. Der er nu ikke nogen lille knap foran eller på siden af computeren. Kablet virker fint, jeg har prøvet det andetsteds. Der er ikke nogen knap der står Fn
på, er det windowsknappen du taler om?
-Ferik: Jeps jeg bruger internet Explorer, og jeg har også selv en fornemmelse af at det er en del af problemet.. Men hvordan ændrer jeg det i Win8? Håbløst styresystem.

Godkendelse af svar
Fra : mborre

Dato : 08-10-13 20:42

Tak for svaret ferik.Hej,
Det viste sig at det VAR Internet Explorer der lavede alle kvalerne, det forsvandt straks jeg skiftede.