/ Forside/ Interesser / Rejser / Andet rejser / Spørgsmål
10  EA_HS 370
Sygedagpenge
Fra : sdam
Vist : 728 gange
100 point
Dato : 29-09-13 12:18

Må man tage på charter/ferie når man er sygemeldt - altså mens man modtager dagpenge?

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 29-09-13 12:34

Nej det må du ikke. Du skal raskmelde dig før du "lovligt" kan holde ferie.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 29-09-13 12:35

UPS Har jeg misforstået spørgsmålet? Mener du ferie under sygdom eller ferie med dagpenge?

Kommentar
Fra : ans

Dato : 29-09-13 12:46

Det skal du søge om, så tal med din sagsbehandler.

Kommentar
Fra : prosat

Dato : 29-09-13 16:11

Du skal spørge hos kommunen, det kunne være at det ville forbedre din sygdom sitiuation.

Accepteret svar
Fra : trimare46

Modtaget 100 point
Dato : 29-09-13 17:25

som udgangspunkt må du ikke forlade landet når du er på overførselsindkomst.
dog kan der dispenseres i særlige tilfælde, men hvis du er sygemeldt og bare vil på ferie, kan det godt blive et problem.
du skal helt sikkert have det afklaret med kommunen inden du rejser, for hvis du bliver stoppet i kontrol og er rejst uden tilladelse, får det konsekvenser for den videre udbetaling.

Godkendelse af svar
Fra : sdam

Dato : 29-09-13 17:27

Tak for svaret trimare46.