/ Forside/ Karriere / Offentlige / Told og Skat / Spørgsmål
10  MissXX 893
Dobbeltbeskatning
Fra : danorsupply
Vist : 1163 gange
40 point
Dato : 27-09-13 13:27

Hej
Har ringet rundt til skat Danmark og får forskelligt svar hver gang.
Håber nogle herinde kan svare på det.

Bor i Danmark i egen bolig.
Søger job på et norsk registreret skib som sejler i Indien.
5 uger på arbejde og 5 uger hjemme. Så paragraf 33 reglen kan ikke benyttes.
Norge kræver at jeg betaler trygdeafgift til dem (social sikring), men de kræver ingen skat.
Indien kræver heller ingen skat.

Har Danmark ret på skatten ? eller har de ikke.

Har danske kammerater der sejler på norske skibe i Brasilien hvor de betaler norsk social sikring. Og ingen skat hverken til Danmark, Norge eller Brasilien.

Der findes dobbeltbeskatningsaftaler mellem Danmark-Indien, som der gør mellem Danmark-Brasilien.

Men skat Danmark kan altså ikke oplyse om de vil kræve skatten eller ikke.

Nogle herinde der ved noget om sådan ting ?

Ser helst svar fra kompetente personer, ikke gætværk.

På forhånd tak...

Kommentar
Fra : transor

Dato : 27-09-13 13:41

Den er rigtig svær.
Pas meget på med at rette dig efter svar på kandu.

Det eneste råd jeg kan give dig, er at man har mulighed for fra skat at få et bindende tilsagn.

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=210335

Alle de andre svar fra tilfældige skat medarbejdere , duer ikke . Jeg er engang kommet i klemme med et forkert skriftligt svar fra skat. En anden gang vil jeg ofre de 300 kr og få noget som holder.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 27-09-13 15:47

generelt kan du regne med, at enhver lønindtægt skal beskattes, så hvis hverken indien eller norge tager skat, skal du regne med at betale skat i danmark

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 27-09-13 16:47

Citat
Har ringet rundt til skat Danmark og får forskelligt svar hver gang.
Håber nogle herinde kan svare på det.

Er så glad for at du spørger her. I modsætning til hvad man skulle tro, er den højeste kundskab om skat ikke koncentreret hos "skat danmark", men hos os anonyme brugere på kandu.dk. Det sker faktisk ret ofte at Skat Danmark henvender sig til os kandu.dk brugere, når de skal have afgjort meget specielle og/eller vigtige sager. (Det skete som en undtagelse ikke med Helle Thorning Schmidt's mand, se bare hvordan det gik!)

Din sag er meget speciel og helt uden fortilfælde, og det er derfor ikke underligt at skat ikke kan svare.

Det du skal gøre er at indbetale HELE din løn, efter at have betale skat til Indien, Norge, Brasilien og ikke mindst Andora, som "frivillig" skat til Skat Danmark. Kun derved kan vi være sikker på at du har betalt nok skat.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 27-09-13 18:52

De har sikkert noteret spørgsmålet ned og er i gang med at lave retningslinier................ligesom med boligskatterne

Kommentar
Fra : danorsupply

Dato : 27-09-13 19:35

Det som hverken jeg eller de åbenbart ikke helt kan forstå er det her med hvordan mine kollegaer som sejler i Brasilien er 100 % skattefri i alle landene.

Indien har jo også en dobbeltbeskatningsaftale præsic som Brasilien har med Danmark.
Nogle af de folk på skat Danmark mener at Indien arbejdet er skattefrit, andre mener ikke.

Når alt kommer til alt så er det jo ikke sådan at Danmark mister penge på det.
Alt hvad jeg tjener af løn udbetalt af det norske rederi bruges jo i Danmark. Så faktisk mener jeg at jeg gør Danmark stor gavn, ved at hive penge fra udlandet ind i Danmark.

En almindelig lønmodtager herhjemme, det er jo bare penge der kører rundt fra den ene til den anden inden for Danmarks grænser.

Men ville godt nok være dejligt at kunne få et rigtigt skatte svar på dette...

Hvis det er dansk skat er det nemlig ikke noget ved at arbejde for det norske firma i Indien.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 27-09-13 22:54

Jeg ved ikke noget om dette ,men du bruger vejer og læge, sygehus, tog,++. Det koster penge så jeg mener du skal betale skat.
alimak

Accepteret svar
Fra : vic200

Modtaget 40 point
Dato : 28-09-13 06:52

Der findes en ekspert som kun laver skat for danskere som arbejder i udlandet og han ved bedre besked end SKAT. Der er navn og tlf. i din private mail.

vic200

Kommentar
Fra : danorsupply

Dato : 28-09-13 08:56

Vic200: rigtig godt input fra dig, jeg prøver at kontakte ham.
Tusind tak..

Godkendelse af svar
Fra : danorsupply

Dato : 28-09-13 08:57

Tak for svaret vic200.