/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
Italo-Westerns.
Fra : Mosebaek
Vist : 720 gange
200 point
Dato : 22-09-13 19:40

Der er nok ikke mange med samme interesser herinde,men jeg prøver alligevel:
Jeg har masser af billeder og navne,som jeg kan sammenligne. Og derved identificere,ukendte skuespillere. Men een,volder mig problemmer. Har set ham masser af gange,i biroller. Næsten altid som bartender,eller bedemand. Har en anelse om,at han var Franskmand,men er ikke sikker.

Her er et par print,hvor han ses som bartender.
http://peecee.dk/upload/view/421973
http://peecee.dk/upload/view/421974
Billederne er fra traileren http://www.youtube.com/watch?v=nftF-g48UYA

Som igen er fra "For a few dollars more / Hævn for dollars".
Har kigget på http://www.imdb.com/title/tt0059578/ men jeg tror simpelthen ikke,hans navn er nævnt. Har kigget i flere Spaghetti Western "arkiver",men denne "nød",kan jeg ikke knække.

M.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 22-09-13 20:59

Han hedder Josef Egger.
Google navnet og du får syn for sagen.

Mvh.
Tommy

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 22-09-13 21:01

http://en.wikipedia.org/wiki/Joseph_Egger

Okay, jeg skal også lave lidt

Kommentar
Fra : IceCap

Dato : 23-09-13 09:58

Kaptajn-Tommy!

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 23-09-13 10:04

Desværre Tommy. Josef Egger har jeg "kendt" i mange år. Også en stor birolle indehaver. Det er to forskellige personer. Det der gør det lidt vanskeligt,at "spore" de forskellige medvirkende er,at filmene i virkeligheden var meget international. Der er typer med fra USA,Canada,Uruguay,Bolivia,Mexico,Tyskland,Østrig,Jugoslavien,Grækenland,England,Frankrig,Danmark (Annette Strøyberg),Norge (Fred Robsahm),og selvfølgeligt Italien og Spanien. Nok endnu flere.

http://peecee.dk/upload/view/422067

M.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 23-09-13 13:32

Citat
Næsten altid som bartender,eller bedemand. Har en anelse om,at han var Franskmand,men er ikke sikker.
Okay, så har jeg misforstået hvad du skrev.
Egger har spillet både bedemand, bartender, etc...... Og var bartender netop i "Hævn for dollars"

Har du ikke et eller andet billede af den person du søger..?

Mvh.
Tommy.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 23-09-13 15:25

Citat
Har du ikke et eller andet billede af den person du søger..?

Det er ham på mine to uploads,sammen med Lee van Cleef,i trådstarten. Men Josef Egger kan vi godt undlade. Jeg har lavet to uploads,fordi han vender hovedet forskelligt,og måske derved lettere at identificere.
Jeg hælder stadigvæk til at han er fransk. Han minder en del om Bourvil....men ham er det heller ikke.
Han kan sagtens ha`været med i noget Louis de Funès film.

M.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 23-09-13 15:38

Her er et udpluk,hvor han sagtens kan medvirkende,i eet af dem.

http://www.dahf.dk/viewtopic.php?f=3&t=20918&start=405

M.

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 23-09-13 15:58

Ricardo_Palacios

Midt på siden cirka; http://www.spaghetti-western.net/index.php/Day_of_Anger_review_by_Pete_R.
" .... When Talby arrives in Bowie, he goes to a local bar run by a bartender (actor Ricardo Palacias who was the bartender in "For a Few Dollars More") ..."

http://es.wikipedia.org/wiki/Ricardo_Palacios

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 23-09-13 16:02

Hmmmm....jamen, så er der vel kun Klaus Kinski tilbage..? Han spillede bl.a. med i " A few dollars more"

Mvh.
Tommy

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 23-09-13 16:02

PS!

http://www.imdb.com/title/tt0059578/

Klik på - See full cast » - Så havde du selv fundet ham

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 23-09-13 16:16
Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 23-09-13 17:22

Desværre....heller ikke Ricardo Palacios. Han er dog bartender,lige i begyndelsen af filmen,hvor Mortimer griber fat i ham og viser ham Wanted plakaten. Ricardo Palacios er en lille tæt fyr,hvor ham jeg søger er mager,og betydeligt ældre.

Der er billede af Ricardo Palacios,hvis man googler. Sammenligner man med mine uploads,først i tråden,er det tydeligvis to forskellige. Som jeg har nævnt,tror jeg slet ikke han er på rollelisten til filmen. Tit var det stuntsmænd,der havde de små roller. Men de plejer alligevel at være listet.

M.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 23-09-13 18:17

Løsning: (Håber jeg). Kurt Zips,Hotel Manager. Det der forvirrer mig,er nok at han står som Hotel manager,og ikke bartender. Østrigs født tysker. Kan se han har været brugt som synchronsprecher.

Havde været godt med et billede,for endelig identifikation. Men det findes vist ikke på nettet.

M.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 23-09-13 19:08
Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 23-09-13 21:48

Så fandt jeg endeligt,et billede af Kurt Zips....men kun for at se,at det heller ikke er ham.
Nå,jeg opgi`r ikke så let.

http://muppet.wikia.com/wiki/Kurt_Zips

M.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 23-09-13 22:34

Det er heller ikke Klaus Kinski..?

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 23-09-13 23:41

Citat
Det er heller ikke Klaus Kinski..?

Nææ..der er ikke hr. Kinski. Lad os bare slå det fast.
Han var iøvrigt kendt som en dygtig karakter skuespiller. Hvilket også anes i hans mimik. Hvorfor han gav sig af med at virke i billige B-film,ved jeg ikke. Det var måske der,det var nemmest at få en rolle.

Men kunne det være Villy Søvndal???...under pseudonym. Det ligner ham faktisk.
Flere af "Spaghetti`erne,fik jo skyld for at have stærke politiske undertoner. Flere af instruktørerne var også kommunister. Så det passer jo rimelig godt på Villy.

Måske jeg skulle kontakte Uffe Ellemann Jensen. Hørte ham engang i tv udtale,at han var stor fan af Spaghetti Westerns.

M.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 24-09-13 00:27
Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 27-09-13 22:33

Mit gæt er Roberts Blossom

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 28-09-13 09:59

Citat
Mit gæt er Roberts Blossom

Desværre ThomasCSR. Ellers et godt bud. De ligner hinanden meget. Men i nærbillede,kan man godt se,det er to forskellige.

Det ser heller ikke ud til,at Roberts Blossom har spillet med i Italiensk/Spanske film.

Men tak for input.

M.