/ Forside/ Karriere / Job / Selvstændige / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 508
Pr. Efterkrav ?
Fra : jhd
Vist : 888 gange
25 point
Dato : 04-12-01 13:00

Hej.
Er der nogen der ved noget om at sende Pr. Efterkrav ?
Jeg er ved at starte op og er helt grøn på dette felt.
Hvor skal jeg henvende mig , hvad med forsikring ,hvad koster det osv. ?
På forhånd tak.
Hilsen Dam.

Accepteret svar
Fra : elha

Modtaget 35 point
Dato : 04-12-01 14:16

Det kan du få oplysning om på posthuset.
Mvh Elha

Kommentar
Fra : kjeldgaard

Dato : 04-12-01 14:39

Hej Dam

Prøv at gå ind på www.postdanmark.dk - de har en erhversafdeling, hvor du kan finde svar på alverdens spørgsmål. Held og lykke.

mvh Lise

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 04-12-01 17:17

Hvis ikke værdierne du skal afsende er over 5000 kr. - og der ikke er særligt mange pr. dag, skal du blot udfylde en Postopkrævnings-postanvisning, som du kan hente på posthuset (lige så mange du har brug for), og aflevere forsendelsen sammen med denne på dit postindleveringssted.
Er beløbene større og har du rigtig mange forsendelser, kan du ringe til postens erhvervstjeneste og lave aftaler med dem, om evt. afhentning og portokredit m.m.
Ammitz

Kommentar
Fra : Gandhi

Dato : 19-09-02 16:02

Du skal blot hente en stak blanketter fra dit posthus. Der udfyldes navn, adr, og opkrevnings beløb. derefter afleverer du bare pakken på posthuset, og de ordner resten.
Der kan dog være lidt bøvl med pakker der kommer retur fra kunden hvis han/hun ikke vil betale beløbet. det koster også lidt mere at sende pr. efterkrav. Så det vil være en god ide at få de aktuelle priser på forsendelserne inden du skriver fakturen til kunden.
Gandhi...

Kommentar
Fra : Tommy_P

Dato : 17-11-02 07:48

Hej

Hvor svært kan det være.
Skriv din adresse til mig, så skal jeg sende dig en faktura med opkravs "girokort" på.
Jeg skal bruge dit firmanavn og dit gironummer, er der andre så har jeg mindst 20.000 faktura med girokort på (uden gironummer på) de koster kr. 1.- / stk.
HUSK AT DER SKAL PRINTES MED OCR-B i register feltet for neden

Så udfylder du bare din faktura, og afleverer denne på posthuset.

Hilsen

Tommy_P

Tommy@davinci.dk