/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Hjælp nye jægere
Fra : Provsten1
Vist : 813 gange
300 point
Dato : 08-09-13 10:30

Dette er ment som en opfordring til jægere om at give nye jægere en mulighed for at komme med på jagt, men så sandelig også til ikke at glemme ældre jægere, som ikke har mulighed for at "passe" deres gamle interesse, f.eks. på grund af sygdom eller manglende økonomisk formåen, måske fordi en pension ikke slår til at skulle leje jagt, som jo i vore dage er blevet en pebret affære !
Hvad er Jeres mening om emnet ?

Med venlig hilsen
Provsten1
Multi-X

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 08-09-13 10:46

Emnet er sandelig aktuelt nu, hvor meget jagtbart vildt må nedlægges !

Personligt kunne jeg nok godt gøre tingene bedre med hjælp til de omtalte grupper, men det er såmænd ikke ond vilje der har skylden, men bedre omtanke for vore medjægere står højt på min liste, men ....... ??? Dumme undskyldninger, jeg ved det !!
Derfor er det godt med et lille hip til den dårlige samvittighed, som nok et flertal af danske jægere har ! Du har ret kære Provst - jeg vil bestræbe mig på at gøre tingene lidt anderledes fremover !!

ØV4

Accepteret svar
Fra : betterwisser

Modtaget 310 point
Dato : 08-09-13 11:28

Er helt enig med dig på samtlige punkter.
Har selv haft nogle af min mest spændende oplevelser ved at gå med ny-jægere, folk i rullestol der skød harer, og ikke mindst en bukkejægere, på jagt som skød en buk efter lang tids sygdom, hvor han efterfølgende blev delvis lammet i venstre side. Han havde mistet den jagt han havde haft i årevis vederlagsfrit, for de ydelser han foretog sig for konsortiet, hans løn var gratis brænde og jagt.

Glemmer aldrig det udtryk, der var i øjet på ham da vi gik/humpede til den forendte buk i fyrretræes plantagen. Ej heller da vi " lidt tilfældigt" kom forbi deres jagthytte, samme morgen, hvor der blev afholdt "bukkepral" og hvor den "udviste" mand, havde skudt den største buk med en arm og fast anlæg, jeg er sikker på, at den blev skyllet efter, da vi havde forladt selskabet, ikke mindst af de, som ikke fandt ham " sikker" nok til havde siddende efter en buk på deres arealer.

Jeg har en specialbygget stige, med justerbar anlægsbøjle, og man kan mageligt sidde tre mand og være på " fælles oplevelsesjagt" i den, og den blev brugt til formålet. Der gik lang tid´s træning både, med skydning og opstigning til siddeplatformen, men overordnet blev det hele kronet med en fin buk og en uforglemmelig oplevelse for flere 1. bukke jagtsdag .
Jagt uden våben giver faktisk en langt større oplevelse, og man har altid en at dele den med som sidegevinst, og de glemmer det heller ikke sådan lige med det samme, har jeg fået en del beviser for igennem tiderne.
Jagt er mere oplevelser end at slippe kuglen, eller skyde 400 udsætter fugle, for undertegnede.

MVH
BW

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 08-09-13 12:08

Bravo betterwisser !!

Prøv lige dette: http://www.youtube.com/watch?v=tKKsZij81lM

Så er dagen fuldbragt !! Hvis nogen tror det "kun" er Liverpool FC's kendingsmelodi, er de galt afmarcheret ! Den skønneste version der nogensinde er lavet - synes jeg !!

ØV4

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 08-09-13 21:10

Også et bravo BW, skal lyde herfra. Det var et smukt initiativ.

Nutidens jægere er desværre gået hen og blevet nogle store egoister, som kun forstår at rage til sig uden omtanke for deres medjægere ve og vel - og iøvrigt mener, at Serviceloven er lavet for deres skyld. Her nævnes ingen navne.
Gestus, som det BW præsterede, er yderst sjældne forekomster i dagens danmark.

Nutidens jægere råber og skriger på sammenhold - imedens de bekæmper hinanden, overbyder hinandens jagt, sender deres hunde ind på naboens jagt for at lette fugle, som rask væk bliver pløkket ned så snart fuglene er en halv meter inde på deres egen dyre og overbudte jagt.

Jagt på hjortevildt kan de heller ikke finde ud ad. Så snart der viser sig en hjort på den lejede jagt bliver den pløkket - også selvom den egentlig havde bedst ved at "gå" et par år mere og derved blive til et godt alvsmateriale - nej parolen iblandt de dummernikser er, skyd den, ellers gør naboen det bare. Idioti af værste skuffe.

"Vi sætter skam fugle ud for at hjælpe naturen" siger de brave konsortiejægere.
Hjælpe naturen !!??? Så forstår jeg da ikke de pløkker dem allesammen. Året efter siger de samme jægere; "Vi sætter skam fugle ud for at hjælpe naturen" For derefter at bortskyde rup og stub. Samme fremgangsmåde år efter år.
Stod det til mig, skulle loven være således; Sæt gerne fugle ud i naturen, men der må ikke drives jagt på fuglene før året efter. Ergo, er der sat fasaner ud, er al fasanjagt på jagtstykket forbudt

Jægerne hjælper generelt ikke hinanden - få gør som BW - Derfor skal min opfordring være; HJÆLP HINANDEN!!! GLÆDEN VED AT GIVE ER LIGE SÅ STOR SOM GLÆDEN VED AT MODTAGE.

Mvh.
Tommy.
Har tænk på, at købe en dagsjagt på Løvenholdt - efter deres nok så berømte plukfasaner

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 09-09-13 11:49

Hvis I vil vil se en rigtig jagtreaktion og få "tændt" alle sanser, og ikke mindst puls på jeres med jæger, så find et højtliggende sted med et godt udsyn, med mulighed for at blade rådyr eller muse ræve, så deres reaktioner kan ses på lang afstand, altså både dyrenes og jægerens. Nogle kan næsten blive helt bange for, enten at blive rendt ned eller bidt

Mvh
BW

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 09-09-13 15:42

Jeg synes det er en fantastisk ide du kommer med. Der skulle bare være et optagelseskriterie om at man skal pisse på et elektrisk hegn før hver jagt man skal med på.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 09-09-13 16:40

Citat
Jeg synes det er en fantastisk ide du kommer med. Der skulle bare være et optagelseskriterie om at man skal pisse på et elektrisk hegn før hver jagt man skal med på.
Aaaarh, det skulle ikke være nødvendigt. Vi jægere er altid i stødet.

Mvh.
Tommy.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 09-09-13 18:27

Næh! Vi er altid i rekylen

Er lige kommet hjem fra Fejø. Dejlig lille klat i Smålandsfarvandet - tror jeg det hedder.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 09-09-13 19:31

Citat
Dejlig lille klat i Smålandsfarvandet - tror jeg det hedder.
Nemlig, Smålandsfarvandet - eller det mere korrekte, Smålandshavet.
Så sejler I fra Kragenæshavn - og såvidt jeg husker, er overfartstiden 20 - 30 min..?

Jow, Fejø er en dejlig "lille klat" - og for satan da, Fejø har gode smagfulde æbler.

Mvh.
Tommy.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 09-09-13 20:04

Skipper sætter en ære i at gennemføre turen på maksimalt 15 minutter. Jeg står ofte og tænker på, om han nu også kan stoppe skuden, før den hamrer ind i bolværket.

På vores grund har vi et enormt pæretræ, og pærerne smager forbandet godt. Min kones søster har en mindre frugt- og bærplantage, og her skulle vi plukke alle de Guldberg og Discoveryæbler vi kunne, fordi de ellers falder af stilkene.

Guldbergæbler smager dejligt, men discoverydittoerne er ganske enkelt himmelske. Hold da helt op. Vi havde 12 kasser frugt med hjem.

En god juice: 70 % æbler, 20 % appelsin og 10 % kiwi - så kommer man helt op at ringe.

I dag fik vi sat en varmepumpe op - 19.000 danske devaluerede kroner - og så kan den fjernbetjenes. Nøjjj. Vi kan åbne for varmen via en mobiltelefon.

Til emnet:

Jeg inviterer ofte såvel unge som ældre jægere, og de får en ordentlig en på opleveren over kronvildtet. Forrige år havde jeg en helt ung og en gammel affældig jæger med på kronvildtjagt + sønnen.

Ved en ganske bestemt lejlighed var en 22 årig ungjæger med og en stanghjort stod med bladet til - højst 30 meter fra jægeren. Han var så rystet over synet, at han afholdt sig fra at skyde. Fint nok.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 09-09-13 22:19

Jeg synes det er en fantastisk ide du kommer med. Der skulle bare være et optagelseskriterie om at man skal pisse på et elektrisk hegn før hver jagt man skal med på.

Du har nu altid de bedste meninger og indgangs vinkler til tingene. Jeg vil gerne holde dig "frem" til et ny opsat Elefanthegn som det første, for du kan bestå " optagelseprøven" hvis det lykkedes uden du hyler som en gris, går vi videre i teksten

MVH
BW

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 09-09-13 23:22

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 10-09-13 09:36

Jeg synes det er en fantastisk ide du kommer med. Der skulle bare være et optagelseskriterie om at man skal pisse på et elektrisk hegn før hver jagt man skal med på.

I forbindelse med ovennævnte har jeg hørt, at bb1 ved adskillige lejligheder har fået svedet "lunten" af, fordi han absolut skulle forsøge sig som supermand - læs Elefantmand !! Derfor nøjes han nu med at vække stumpen med et blob fra det elektriske stødhalsbånd til hunden, når der er bajut-møde i Løsning Forsamlingshus - sådan blot for at komme i "stødet"!!!

Selvom jagten inu ikke er gået ind på agerhøns, skulle han angiveligt være startet i den forgangne week-end - men det er kun noget jeg hørt !!!???

ØV4
Multi-X

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 10-09-13 10:43

Det passer altså ikke, det med BalleStyrVolten, han har altid kørt på lavspændt jævnstrøm, og milli ampere med "klumper" i, som styrestrøm til tænkehatten

Mvh
BW

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 10-09-13 21:53

Jeg troede transformatoren i Balles hjerne var kortsluttet for laaang tid siden.

Mvh.
Tommy

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 10-09-13 23:19

Sakset fra JyllandsPosten i dag.

kvindernes egen vurdering af seksuel ophidselse.

Resultatet viste, at hoved og krop lå meget langt fra hinanden.

Kvinderne blev udstyret med sensorer, som måler den vaginale puls, blodtilstrømning samt væskemængden og fik vist billeder af sex mellem mænd og kvinder, kvinder og kvinder, mænd og mænd og endelig mellem bonoboaber.

Alle kvinder, uanset deres seksuelle tilbøjeligheder, viste straks tydelige fysiske tegn på ophidselse, også ved abesex.

Men ifølge kvindernes selvrapporterede oplevelse af ophidselse, følte de intet ved synet af aberne, mens de heteroseksuelle kvinder angiveligt blev efterladt kolde af de homoseksuelle billeder og omvendt.

Edermageme dystert det her. Her gik man, glad og fro, og troede, at mænd var nogle svin. Men læs så lige ovenstående. Nu viser det sig Gudhjælpemig at kvinder også tænder på abesex.

Hvad skal det dog ende med???

Konklusion: Optakten til en glad aften i dobbeltsengen starter i ZOO.

Med lettere forvirret hilsen

Tonganeseren

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 11-09-13 07:50

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 11-09-13 13:07

Åh ja.....

Her er lidt til den kolde efterårsaftener http://www.bilgalleri.dk/forum/Off-Topic/336926-hehe__griner_abesex

Mvh.
Tommy

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 11-09-13 15:44

Sakset fra dagen Ekstra Blad

Nøgen mand dømt for sex med Land Rover

En brite er grebet i at have sex med en Land Rover - og er dømt for det af retten

Sig mig engang! Er menneskeheden gået fuldstændig bananas?

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 11-09-13 15:53

Nu er det bekræftet!!!!!!

Mine to sønner, svigerdatter og børnebørn gav mig en forrygende fødselsdagsgave - nemlig en time i en Lamborghini Gallardo med 680 hk - og det er far her som kører. Det bliver edermageme spændende. Burde egentlig udføre et stunt - når ejeren af Lamboen ankommer. Jeg låner squ en rollator og en "blindebind" + en hvid stok.

En ( 1 ) time i Nordsjælland i en Gallardo. Jeg prøvede engang en Lotus Super 7 - og det var noget som sparkede røv - men denne her Lambo -

Sønnerne vil følge med og filme det hele - men jeg skal nok få rystet dem af. OK! Jeg hidser mig ikke op - fordi der er en selvrisiko på 12.500 kroner.

Jeg har hørt, at der på indersiden af forruden er en visker, som fjerner snot i forbindelse med hårde opbremsninger.

Mvh.
Tonganeseren

Snart airborne

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 11-09-13 22:08

Er der nogen der ved, hvordan man skifter gear i en Gallardo - og hvordan finder man frigearet?? Bare for at være forberedt.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 11-09-13 22:12

Nææææ, havde det bare været en Opel Kadet 1,6 ku' jeg havde hjulpet dig.
Men mon dog ikke, du får lidt instruktion før du får lov til at slippe koblingen.

Mvh.
Tommy

Godkendelse af svar
Fra : Provsten1

Dato : 12-09-13 10:38

Tak for svaret betterwisser.

Også tak til de øvrige deltagere.

Med venlig hilsen
Provsten1
Multi-X

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 15-09-13 08:44

Rart at se, at vi er enige .

Mvh
BW