/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Hvor bliver Thomas Rønhoff Bredahl Wittr
Fra : 2601
Vist : 862 gange
400 point
Dato : 04-09-13 11:19

Hvor bliver Thomas Rønhoff Bredahl Wittrock født i ca. 1814??

Han dør 14 september 1854 i København på Almindelig Hospital sogn i København, Københavns amt 40 år gammel.
Note:
Stand, Håndtering og Opholdssted:
Ladegdn (Ladegaarden) -- Trin(itatis) Ass(istens) -- do
Alder:
Anmærkninger:
15 -.
Almindelig Hospital Kirkebog side 80 nr. 212. Opslag 82 , 1844-1861.

Død af Lungebut. Lungebetændelse?

Jeg kan ikke finde ham i nogle FT.
Det ville være rart at se ham i en FT.

Nogle der kender ham??

På forhånd tak for hjælpen.

Kommentar
Fra : vith

Dato : 04-09-13 13:32

Her er han i FT 1834:

København, København (Staden), Sankt Annæ Øster Kvarter, det Kongelige Frederiks Hospital, Amaliegade 142, L.N.265, FT-1834, C6406
Navn:    Alder:    Civilstand:      Stilling i husstanden:      Erhverv:      Fødested:
Thomas Ronhoff Bredahl Wittrop   23    Ugift      Patient.Matros Adelgaden N.292

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 04-09-13 13:58

Som matros er han nok mest ude og sejle.

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 04-09-13 14:20

Til vith.

Du skal have mange tak for din hjælp.
Nu må jeg se om han også er i FT 1845 for der vil hans fødested fremgå.

Med venlig hilsen 2601

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 04-09-13 14:21

Til Bille1948.

Du har nok ret. Men hvor?.

Gud ved hvor jeg kan finde ud af alm. søfolk.

Med venlig hilsen.

Kommentar
Fra : vith

Dato : 04-09-13 15:38

Der står at han bor Adelgaden 292 - måske bor han hos slægtninge?:

København, København (Staden), Sankt Annæ Vester Kvarter, , Adelgade 292,1.Opgang Qvisten, 24, FT-1834, C5734
Navn:    Alder:    Civilstand:      Stilling i husstanden:      Erhverv:      Fødested:
Peter Witrup   29    Gift      Garversvend
Johanne Daarthe Ørn   34    Gift      hans Kone
Hendrik Anton Witrup   10    Ugift      deres Søn
Marte Margrete Witrup   4    Ugift      deres Datter
Cristine Tora Helene Witrup   2    Ugift      deres Datter
Jens Peter   1    Ugift      Pleiebarn og er født paa Stiftelsen

Der er også en Bredael Witrup:

København, København (Staden), Sankt Annæ Vester Kvarter, , Adelgade 292,Baghuset 2.Opgang Stue Etagen, 56, FT-1834, C5734
Navn:    Alder:    Civilstand:      Stilling i husstanden:      Erhverv:      Fødested:
Jens Cristian Kornerup   40    Gift      Garver Karl
Johanne Sialotte Amalia Karto   38    Gift      hans Kone
Cristian Mads Kornerup   17    Ugift      deres Søn
Jonsine Filopmine Kornerup   6    Ugift      deres Datter
Frans Lodevig Kornerup   2    Ugift      deres Søn
Bredael Witrup   21    Ugift      Haar Fletter
Anne Daartee Hansen   28    Ugift      lever sammen son Man og Kone

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 04-09-13 16:41

Du kan være heldig at finde ham i en pasprotokol, men så skal du på arkivet i København.

Kommentar
Fra : vith

Dato : 04-09-13 17:05

Har du denne:

Name:    Anne Serine Marthe Thomsen
Gender:    Female
Christening Date:    07 Jan 1821
Christening Place:    HOLMENS SOGN,KOBENHAVN,KOBENHAVN,DENMARK
Birth Date:    08 Dec 1820
Father's Name:    Thomas Konnof Bredahl Wittrop
Mother's Name:    Cathrine Elisabeth Rubarth
Indexing Project (Batch) Number:    C21852-5
System Origin:    Denmark-ODM
GS Film number:    44468
Reference ID:

Du finder dåben i Holmens sogn 1813-1821 opslag 349

Kommentar
Fra : vith

Dato : 04-09-13 18:52

... og denne:

København, København (Staden), Sankt Annæ Øster Kvarter, , Lille Strandstræde 71,3.Sahl i Baghuset, 16, FT-1834, C6406
Navn:    Alder:    Civilstand:      Stilling i husstanden:      Erhverv:      Fødested:
Thommas Bonhoff Wittrup   49    Gift      Roersmand ved den Kongl.Told Patroille Baad
Katrine Elisabeth Rubart   37    Gift      hans Kone
Sara Caroline Wittrup   8    Ugift      deres Barn
Anne Sørine Wittrup   13    Ugift      deres Barn
Caroline Wilhelmine Wittrup   2    Ugift      deres Barn

Er du sikker på at han er 40 år da han dør? Kunne han være 70 år?

Kommentar
Fra : vith

Dato : 04-09-13 19:25

Her er endnu en datter af Thomas:

Name Sara Caroline Thomsen
Gender Female
Christening Date14 Aug 1825
Christening Place HELLIGAANDS KIRKE, KOBENHAVN, KOBENHAVN, DENMARK
Father's Name Thomas Ronhoff Bredahl Wiltrop
Mother's Name Cathrine Elisabeth Rubarth
Indexing Project (Batch) NumberC20201-4
System OriginDenmark-ODM
GS Film number44402
Reference ID

Du finder dåben i Helligånd 1824-1830 opslag 107

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 04-09-13 19:53

Til Vith.

Først mange tak for dine oplysninger.
Du skriver om jeg er sikker på at: " at han er 40 år da han dør? Kunne han være 70 år?"

Ifølge Almindelig Hospital Kirkebog side 80 nr. 212. Opslag 82 , 1844-1861.

er han oplyst til at være 40 år og i FT 1834 er han 23 år og skulle så være født ca. 1814.

Jeg har ikke været på Stadsarkivet for at se om jeg kan finde ham i Arkivet fra Ladegården.

Med venlig hilsen.

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 04-09-13 19:55

Til Bille1948.

Mange tak for din hjælp. Det du skriver har jeg ikke tænkt over. Det vil jeg prøve også om han står i en sørulle.

Med venlig hilsen.

Kommentar
Fra : vith

Dato : 04-09-13 20:00

Der må være to, der næsten hedder det samme, men der er så en aldersforskel på ca. 30 år.

Har du tjekket om han er på Ladegården i FT 1850?

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 04-09-13 21:56

Til vith

Ja jeg har set efter, MEN jeg er ikke god til det. Jeg fandt ikke FT 1834 Hvor han er 49 år gammel og gift.

OG jeg har ikke fundet ham i FT 1850.

Med venlig hilsen.

Accepteret svar
Fra : vith

Modtaget 400 point
Dato : 04-09-13 22:10

Der er to i FT 1834.

Den ene er Thomas Ronhoff Bredahl Wittrop 23 Ugift

og den anden er Thommas Bonhoff Wittrup 49 Gift

Kan det være far og søn?

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 05-09-13 01:56

Til vith

Det vil jeg undersøge.

Med venlig hilsen.

Godkendelse af svar
Fra : 2601

Dato : 09-09-13 09:53

Til vith.

Først vil jeg sige undskyld for at jeg først nu svare men min lillebror blev alvorlig syg og kom på hospitalet.

Der næst vil jeg sige dig mange tak for din store hjælp.

Med venlig hilsen.

Kommentar
Fra : vith

Dato : 09-09-13 10:00

Hej 2601

Du behøver ikke undskylde, for der er jo ingen tidsfrist. Du behøver heller ikke lukke dine tråde så hurtigt, for det kan jo være, at vi kan finde flere oplysninger. Jeg blev ikke klar over, om du fik svar på det, du spurgte om, men det håber jeg.

God bedring med lillebror.

Venlig hilsen
vith