/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
windows 7 update
Fra : stone47
Vist : 1498 gange
300 point
Dato : 04-09-13 09:20

Sidder med en 10 tommer Acer Rød model Farrari .
Endda en windows 7 64 bit
Det er mit barnebarns. Nu kører den fornuftigt igen, men windows update vil ikke finde noget.
Kommer frem med et skilt der siger prøv at genstarte PC.
I update billedet er en linie nedenunder med teksten:
Få mere at vide om gratis (null) programmer, klik er for at få flere oplysninger.
Se den er jo nok blevet slukket midt i en opdatering, barnet har jo nok ikke EDB tålmodighed
Har nok misten en config til windows update server. Men hvor er den og hvordan retter jeg dette??
hilsen Steen.

Kommentar
Fra : susss

Dato : 04-09-13 12:13

Kan du ikke lede efter opdateringer til windows igen...? så plejer den jo at vise hvad man mangler at hente ned hvis du har mistet nogen af opdateringerne..under start også skriv windows opdatering ..

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 04-09-13 17:39
Kommentar
Fra : stone47

Dato : 05-09-13 07:05

Den havde jeg også fundet det var ikke nok. Under min søgen fandt jeg den der kunne hos en Microsoft partner, Den kostede bare 29,95$ , og så nåede de lige at tage 10$ mere for noget ander cleaner værktøj. Men nej taget i røven igen, svindlere alle sammen.
Jeg må tro det er en config fil til update der skal vide hvor update filerne findes, der er blevet ødelagt, men hvor er den gemt?? foreløbig tak for deltagelsen. hilsen Steen.

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 07-09-13 07:48

Citat
Den havde jeg også fundet det var ikke nok. Under min søgen fandt jeg den der kunne hos en Microsoft partner, Den kostede bare 29,95$

Så har du prøvet den direkte fra Microsoft eller kun en til svarrende som koster penge ?

Er der installeret firewall/antivirus software som kan blokere for disse updates ?

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 07-09-13 09:00

Jeg havde fundet der med fix it
Jeg har prøvet at slå firewalls fra og lignende.
Tror sporet er her: Få mere at vide om gratis programmer fra windows
Her står der: Få mere at vide om gratis programmer fra (null)
og der står endda null, mente endda at have set teksten windows blå, altså med et link bag.
men her ved min Pc er det bare skrevet windows med sort.
hilsen Steen

Accepteret svar
Fra : JegErHer

Modtaget 300 point
Dato : 07-09-13 10:02

http://www.sevenforums.com/windows-updates-activation/194735-unable-run-windows-update-not-running-windows-7-a.html

se #15 & 16
http://www.sevenforums.com/windows-updates-activation/194735-unable-run-windows-update-not-running-windows-7-a-2.html#post1689366

Åbentbart Intel drivers kan give disse problemer, første installerede nyere driver og anden fjernede driveren, begge løste problemet.

PS. husk backup først

Kommentar
Fra : stonebogø

Dato : 29-11-13 05:28

det er på min laptop jeg har problemerne.
startreparation kunne ikke finde noget problem.
S. kan ikke reparerer denne computer automatisk

Problemsignatur:
Navn på problemhændelse: StartupRepairOffline
Problemsignatur 01: 0.0.0.0
03: unknown
04: -1
05: AutoFailover
06: 1
07: OsVertionMismatch
OS-version: 6.1.7601.2.1.0.256.1
Landestandard-id: 1030

-har en USB-nøgle der indeholder backup til systemet men ingen succes

Kommentar
Fra : stonebogø

Dato : 29-11-13 05:44

flere data:
Laptop Medion akoya MS Windows 7
High tower Zitech m. MS windows xp
mvh stonebogø

Godkendelse af svar
Fra : stone47

Dato : 02-12-13 16:03

Tak for svaret JegErHer. Dette spørgsmål havde jeg helt glemt.
Dit bud lyder rigtigt godt, jeg henter barnebarnets PC og tester det.
hilsen Steen

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 04-12-13 19:06

Du er velkommen, håber det løser det.