/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Leje af primitiv hytte i Sverige.
Fra : JensMikal
Vist : 956 gange
20 point
Dato : 19-08-13 20:17

Til rette vedkommende.

Allerførst undskyld, at denne mail er på dansk – jeg behersker desværre ikke svensk.

Jeg søger nogen der vil udleje en jagthytte i èn uge, med adgang til fiskevand (gerne kano med redningsveste i hytten).

Jeg vil gerne købe retten til jagt på rådyr, vildsvin samt evt. hare. Jeg har svenskjagttegn (og anskaffer mig svenskfisketegn til lejligheden).

Jeg tager min søn på 14 år med. Han vil gerne opleve noget vild natur (en ”overlevelses” tur), den mulighed findes ikke i Danmark.

Det må meget gerne være i et øde skovområde med kuperet terræn. Det var tanken at det skulle være fra lørdag 12. oktober til lørdag d. 19. oktober. 2013.

Afstand fra Helsingborg skal helst ikke være over 8 timers kørsel. Hytten må gerne være primitiv – men der skal være adgang til brænde, brændeovn/komfur, samt rent drikkevand.

Med håb om at nogen kan hjælpe mig med at finde et godt sted. Ring eller mail gerne med en pris.

De venligste hilsener
Jens Mikal T. Rode.

mikalrode@yahoo.dk eller +45 20 12 22 30.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 23-08-13 15:21

Hej Mikael
Du skal bestemt ikke undskylde, at du skriver dansk.

Det bliver meget vanskeligt for dig at få samtlige ønsker opfyldt, med mindre en dansk jæger lejer hytte og den tilhørende jagt ud til dig - som du selv er inde på. Her på hjemmesiden har vi en erfaren jæger ved navn Betterwisser, som har masser af erfaring med jagt i det svenske. Måske har han en kontakt. Jeg beder ham lige kommentere dine spørgsmål.

Mvh.
Tonganeseren

Accepteret svar
Fra : betterwisser

Modtaget 20 point
Dato : 24-08-13 14:04

Hej Jens Mikal

Har du stor erfaring med jagt i det svenske.

Mvh
BW

Godkendelse af svar
Fra : JensMikal

Dato : 25-08-13 12:09

Tak for svaret betterwisser.
Hej BW.
Tak for din henvendelse. Nej jeg har ikke stor erfaring i at jage i Sverige. Jeg har skudt et par vildvin og i alt selv brækket og parteret de to grise samt to rådyr. Dette gjort ved jagt fra tårn samt pursing (min IPad vil ikke skrive umlaut ). Nå det vigtigste er ikke om vi får ramt på noget eller skal leve af dåsemad - men derimod om min søn får en oplevelse ud af det.
Tak for dit svar. Skulle du kunne hjælpe med at finde et sted til en god pris vil det blive meget værdsat.
Mvh. Mikal

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 25-08-13 14:45

HUSK!!!!

Anskyder du en gris - så foretag aldrig selv eftersøgning. Det skal der eksperter til - og nogle gode hunde.

Lykkes det for dig, at få turen bragt i hus, så ønskes I en rigtig god tur. Sikkerhed frem for alt.

Mvh.
Tonganeseren