|
| Kommentar Fra : transor |
Dato : 11-07-13 14:33 |
|
Temperaturen i tomgang bliver for høj.
Det er også noget grisseri at køre så længe i tomgang, og det er forbudt i visse byer og adskillige lande.
Dioden lyser kort når startprogrammet gennemløbes. Det er bl. a. for at kunne kontrollere at den virker. Det er OK.
Man kan have en mistanke om at funktionen, som skal starte blæseren ikke virker , eller at kølerblæseren er defekt.
Så længe du kører normalt ud af landevejen , er der ikke brug for kølerblæseren. Fartvinden giver lige så meget.
Men i hård bjergkørsel i lavt gear kan du få et problem .
Normal kølevandstemperatur lige efter topstykket er ca 90 ° C.
| |
| Kommentar Fra : Mosebaek |
Dato : 11-07-13 14:46 |
|
Som stilkene skriver,er det helt normal. Dog ville jeg lige få blæseren kontrolleret. En smal sag,på et værksted. Føler du at den bliver for varm ved bykørsel,(lysregulering) kan varmeapparatet hurtigt trække noget varme ud af systemet.
I mine unge dage,havde jeg en Taunus 12M, P4. Der var simpelthen ingen kølevinger på motoren.
Blev den overophedet,startede den aut. varmesystemet,og trak varmen ud af køleren på denne måde.
M.
| |
|
Den må jo naturligvis ikke blive så varm.
Hvis du kan komme til at tage kølerdækselet af, ville kølevæske jo koge ved 10 min tomgang, og dampen vælte op, desuden vil blæseren burde køre på livet løs.
Blæseren burde køre efter få min tomgang, ellers er temp.føler i køleren, blæser eller ledn. defekt.
Men det kunne jo også være dit ODB instrument, der vrøvler.
VH Palle Hansen
| |
| Kommentar Fra : Spotbot |
Dato : 11-07-13 15:48 |
|
Føleren viste 14 grader for kølevandet i morges kl. 7:45 da havde bilen holdt hele natten
Starter jeg bilen og begynder at køre ud af landevejen stiger temperaturen stille og roligt over 4-5kilometer.. Temperaturen stiger til de 94, hvor den så hurtigt falder til 89 og stabiliserer sig..
- ODB instrumentet virker - alle andre data, hastighed, omdrejninger, speeder position i % osv. passer 100%
Men holder jeg i et lys kryds, stiger den stille og roligt og kan på 5 min komme op på 100 grader.
Jeg ved godt alt det med køling og vindhastigheder som ikke er der når man holder i tomgang.
Spørgsmålet lyder, hvad jeg skal gøre ved det.. Hvordan fejlfinder jeg nemmest på skidtet?
Når jeg kommer syd på og holder i en kø op af et bjerg, ville jeg gerne have at den store blæser der sidder og dækker hele køleren bagtil; begyndte at blæse... måske ved 100 grader
når den så måske når 110 grader, kunne dioden da godt begynde at lyse ?
- i sær når man tænker på at sikkerhedsventilen vil åbne ved 20psi eller omregnet 1,3 Bar
- 1,3 Bar relativt tryk svarer vel ca. til 113-115 graders vandtemperatur.
Åbner sikkerhedsventilen vil trykket falde, og vandet begynde at koge, ergo jeg får et problem...
| |
| Kommentar Fra : transor |
Dato : 11-07-13 23:41 |
|
Der kan være flere grunde til at kølerblæseren ikke virker.
Jeg har oplevet en mekanikker , som havde trukket leningen til en lygte tværs igennem , så den blokerde ventillatoren.
- Ledningen ikke genmontert efter en reperation, hvor blæsere var afmonteret.
- Relæ til hovedstrømmen defekt eller fejlplaceret
- blæseren i stykker i leje ,eller kul
termokontakt (hvis de er en) defekt eller ikke forbundet. Manglende stelforbindelse på motor eller ved blæseren. Programfejl eller fejl i computerudgang, hvis det er den som styrer blæseren.
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Dette spørgsmål er blevet annulleret, det er derfor ikke muligt for at tilføje flere kommentarer.
| |
|
|