/ Forside/ Karriere / Job / Ansættelse / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 380
Lønstatistik, dansk industri
Fra : pedroso
Vist : 1563 gange
300 point
Dato : 03-07-13 09:14

Hej!

Jeg har brug for seneste lønstatistik fra Dansk Industri. Er der nogen, som ligger inde med den, eller kan slå op i den?

Specifikt gælder det hvad medianlønnen for en ingeniør (civil) dimitteret i 1996 bør tjene som senior-specialist hhv. projektleder indenfor medico/medicinal branchen.

Mvh

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 03-07-13 09:49

Jeg synes du skal tage kontakt til din fagforening.

Du kan på deres hjemmeside finde diverse login for medlemmer, med lønstatistikker.

Kommentar
Fra : pedroso

Dato : 03-07-13 12:54

Tak, det har jeg gjort. Men som du måske også ved er det jo lidt det forkerte hold :) Når man skal forhandle løn er det bedre at tage udgangspunkt i virksomhedernes egne tal.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 03-07-13 13:19

Du skal bruge IDA statistikken med fremskrivning.

Dansk industri (Arbejdsgiverforeningen) medtager lønninger fra en stor andel som i realiteten ikke har ingeniøruddannelse. Og så indeholder den ikke lønandele som er pension, og diverse tillæg.

Den undtager også en del ingeniører med ledelsesbetegnelser i titlen. Den er et dårligt udgangspunkt for en forhandling.

Men hvis du vil , kan du sikkert få den fra IDAs forbundsafdeling.

Kommentar
Fra : pedroso

Dato : 03-07-13 14:21

Ok, ta, jeg vil spørge. Der er vist ikke den store forskel så vidt jeg kan forstå. Men min virksomhed anerkender altså ikke IDA's statistik.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 03-07-13 14:55

Nej arbejdgivere kan nu engang bedre lide den med lavere lønninger. Derfor er det vigtigt at du kender forskellen på de to og hvad de indeholder hver især.

Accepteret svar
Fra : pifo

Modtaget 300 point
Dato : 04-07-13 08:31
Godkendelse af svar
Fra : pedroso

Dato : 04-07-13 17:49

Tak for svaret pifo.

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 04-07-13 18:44

Velbekomme pedroso