/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
langsom fil overførelse
Fra : mig-selv
Vist : 675 gange
50 point
Dato : 16-06-13 19:47

Har en fejlfri disk, men den er særdeles langsom når jeg smider filer på den 5MB pr/s
Andre af samme type, jeg har klarer op til 45mb/s.
Det er en ældre 640GB = WD6400BEVT

Kommentar
Fra : transor

Dato : 16-06-13 20:02

Det er måske fordi du smider.
Filer skal overføres , og disken skal ikke være for fragmenteret.

Ellers kan der være stor forskel på diske . Størrelsee af cache betyder også en del. Forsinket skrivning kan også hjælpe på den tilsyneladende hastighed.

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 17-06-13 19:38

Prøv at defragmeter den. Som Transor siger kan den være fragmeteret, det betyder at Windows kan være tvunget til at fordele indholdet af filerne flere steder på disken, og det tager tid.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 18-06-13 19:26

Ny formateret efter sletning med Killdisk.
Den melder dog fejl i HD tune, men om det skulle have så stor betydning? ved jeg ikke.
http://www.gratisimage.dk/image-3167_51C097B9.jpg

Accepteret svar
Fra : JensT

Modtaget 50 point
Dato : 30-06-13 08:10

Den har sandsynligvis mange reallokerede sektorer - skift den ud! - pludselig er det slut for den!

Godkendelse af svar
Fra : mig-selv

Dato : 30-06-13 19:45

Tak for svaret JensT.
Den var da helt af H til - så... blev man jo, godt der ikke var noget særligt på disken.