/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
GEELY BOSS hastighed(tun?)
Fra : novice
Vist : 861 gange
150 point
Dato : 09-06-03 15:16

Er der endnu ingen GEELY-kørere, der har prøvet at tune deres
maskiner??.
prisen-designet af BOSS´en er jo fantastisk.
Selvfølgeligt er 80KM/h rigeligt i det daglige,men jeg vil nok mene at et
lille kraft overskud, vil være rart i visse situationer!
Hvad er jeres erfaringer-meninger?
m.v.h.
Alexander

Kommentar
Fra : Kasper_weis

Dato : 12-06-03 15:52

Hvem kan dog finde på at køre på en geely? En harley-wannabe med knallert motor?
Men hvis den skal komme over 80 så skal den vel bare tunes bores og bankes med en gummihammer! )

Kasper
SV650S / Intruder 1400

Kommentar
Fra : kimOlsen2999

Dato : 12-07-03 18:54

Hej Alexander

Ja - vi kan jo ikke allesammen være milionærer, og hvis jeg skal være helt ærlig ville jeg da også hellere have en større. Men det rakte pengene ikke til, og jeg har derfor anskaffet en Geely Boss i marts 2003.
Da det er en 4 takter, er tuning ikke helt så enkelt som på en totakter, og jeg har afstået fra at eksperimentere.
Jeg ved at importøren har lavet et forsøg, som ikke havde den ønskede effekt.

Men jeg har kørt snart km 2500, og som erstatning for en ulovlig 45 knallert, er det et godt transportmiddel

Hilsen

Kim Olsen

Kommentar
Fra : novice

Dato : 15-07-03 20:50

Hej Kim!

Tak for dit gode og fornuftige svar!

Har netop tænkt på den,som en erstatning for min habana retro 45(som desværre blev
stjålet i søndags,havde lige opsagt min kasko inden

Hilsen
Alexander

Accepteret svar
Fra : kimOlsen2999

Modtaget 150 point
Dato : 16-07-03 18:25

Hej igen

jeg tror faktisk at du ville blive glad for Boss'en.
Den har selvfølgelig en lidt ringere finish end Yamaha Majesty (som den ligner meget).
Men det er en flot maskine.
Hvis du bor i nærheden af Skørping (hvor importøren bor), skulle du køre op og prøve den.
Teknisk kører den fint, dog skal den ifølge Geely have stillet ventiler for hver 1000/2000 km, men det kan alle lære, og så tager det 10 minutter.
Hvis du vil vide mere, så send mig evt en mail.

Hilsen
Kim

kim.olsen@sport.dk

Kommentar
Fra : snoek

Dato : 09-02-04 14:48

Hej Alexander

jeg har været inde på nogle hjemmesider i england vor de køre på små maskiner som de har tunet og det er godt nok honda de køre på men da geely er en kopimotor af honda 4takt må det kunde lade sig gøre.Her er et par link.

http://www.speedwaywitches.co.uk/honda.htm

http://www.speedwaywitches.co.uk/default.htm

Godkendelse af svar
Fra : novice

Dato : 13-02-04 23:40

Tak for svaret kimOlsen2999.

bedre sent end aldrig

har købt storm prince 250 ccm,er ved at finde oplysninger angående luft-filter tuning!

MvH
Alexander

Kommentar
Fra : kimOlsen2999

Dato : 14-02-04 08:53

Tillykke med den.
Jeg kører dagligt på Geely Boss'en og selv i minus 10 gr. er der pt. ingen problemer.

Hilsen

Kim