/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Idag Sverige ....
Fra : Kaptajn-Tommy
Vist : 2195 gange
100 point
Dato : 24-05-13 14:08

http://jyllands-posten.dk/international/europa/ECE5515682/advarsel-til-amerikanere-hold-jer-fra-stockholms-forstaeder/

Idag Sverige, imorgen Norge - og snart -endda meget snart, kommer "Krystal natten" til Danmark.
Og det er med vilje at jeg ikke har nævnt Slagteren fra Woolrich.

Alle I kulturradigale, som ikke kan få indvandring nok, har I løsningen på Jeres eget selvskabte problem..?

Lad mig for en god orden skyld bemærke, at Jeres sætninger nok ikke skal starte med....Lille Lars fra Græsted vil kun ha'........ eller Andres Fjog gjorde.......

Tommy.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 24-05-13 14:17

Jeg kender ingen, har aldrig hørt om nogen, heller ikke kulturradikale, der ikke kan få indvandring nok.

Der er ganske rigtigt et problem med dårligt integrerede invadere i både Danmark, Norge og Sverige. Nogen "Krystalnat" kommer der næppe. (Krystalnatten var vel de højreekstreme, i dag DF++, der gik amok på de fremmede (den gang jøderne)).

Tommy, det lader til at du går rigtigt meget op i emnet, så jeg går ud fra at du har en løsning, lad os høre.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 24-05-13 14:22

Se Tommy, som jeg har skrevet et utal af gange, og aldrig fået et fornuftigt svar på:

Etnerne er her, de bli'r her, hvad vil du gøre ved det?

Lægge dem for had (de fleste, selv blandt drengene, er faktisk IKKE kriminelle, men de fører i forhold til danskere), selv om føringen bliver knap så stor når man korrigerer for forældrenes økonomiske og uddannelsesmæsige baggrund

eller gøre en større indsats for at integrere dem, bryde den sociale arv, sørge for de får en forventning om et ordentlig liv ved at uddanne sig, osv.

Det sidste går meget godt for etnerpigerne, så måske skal vi kun skyde eller kastrere alle drengene???

Og så må du også meget gerne pege på, hvilke fremskridt på etnerfronten du kan pege på under de 10 års VKO-styre?

Kommentar
Fra : prio

Dato : 24-05-13 15:14

Pjat med dig. Kaptajn-Tommy - din racist

Det drejer sig jo bare om nogle ganske få utilpassede unge, der keder sig!

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 24-05-13 15:19

fun2,du er jo en stupid narrehat,at "høre" på:
Citat
(Krystalnatten var vel de højreekstreme, i dag DF++,

Det er jo simpelthen,folk med dine åndsevner,der er skyld i de tiltagende problemer med de muslimske indvandrere over hele den vestlige verden. Alle andre invandrere opfører sig jo nærmest eksemplarisk.

Naive folk som dig,der har bildt lige så naive og grådige muslimer ind,at bare de møder op i Vest Europa,kan de anskaffe sig dyre lædermøbler,at slænge sig i dagen lang. Og så bliver de ellers ejer af en Bungalow/mindre slot,hvor BMW`en og Audi`en bare står og venter på at rulle op og ned ad Strandvejen. Men sådan spiller klaveret sgu ikke.

Mit gæt er,at der vil komme en udrensning på et tidspunkt. Jeg tror ikke på,at Europærerne vil finde sig i Muslimernes opførsel,i alt evighed. Vi bliver simpelthen tvunget til det.

Det er jo ikke mennesker,man kan kommunikere med. Bare se i deres hjemlande,hvordan det kører. Så snart de har fået afsat en regering,begynder de at bekrige hinanden indbyrdes.

M.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 24-05-13 15:23

Måske det skulle være Europæerne.

M.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 24-05-13 15:25

Mosebaek, jeg ville skrive et svar, men jeg har meget svært ved at holde op med at grine.

Kommentar
Fra : jøjø

Dato : 24-05-13 15:39

Citat
Etnerne er her, de bli'r her, hvad vil du gøre ved det?

Nu er der jo mange, der ikke har dansk statsborgerskab, og faktisk er at betragte som gæster.

Man kunne jo starte med i langt højere grad at udvise kriminelle indvandrere.

Hvorfor skal vi dog forsørge mennesker, som har så lidt respekt for det danske samfund, at de begår kriminalitet?

Mange lande accepterer ikke kriminalitet af deres gæster, hvorfor gør Danmark?

Er vi bange for at blive kaldt racister? - jamen racisme er faktisk mere udbredt blandt indvandrere - og man bliver ikke racist af at ville beskytte sit land mod mennesker, der er ødelæggende for samfundet.

Citat
Lægge dem for had (de fleste, selv blandt drengene, er faktisk IKKE kriminelle, men de fører i forhold til danskere), selv om føringen bliver knap så stor når man korrigerer for forældrenes økonomiske og uddannelsesmæsige baggrund

Det evindelige bagatelliseren at de massive problemer med kriminalitet får dem jo ikke til at forsvinde.

Hvad med efterhånden også at tage lidt hensyn til de mennsker, som kriminaliteten gåt ud over?

50 % af muslimske unge mænd er kriminelle - og den grove kriminalitet er skyhøj - også når der er korrigeret for forældrenes forhold.

Hvorfor tror du, vagnr, at der i Danmark i de sidste 10 år har været mere grov kriminalitet i Danmark end i USA?

Citat
gøre en større indsats for at integrere dem

Vi bestiller jo ikke andet!!! - bruger formuer på integration, og lige meget hjælper det.

I et land med verdens højeste forsørgelse, gratis uddannelse , lægehjælp, o.s.v. - o.s.v. - er der ingen undskyldning for indvandrere for ikke at fungere generelt og bidrage til samfundet.

Vi er til grin for vores egne penge.
Vi bruger 100 milliarder om året på muslimske indvandrere, ca 1/7 af budgettet, og vores velfærdssamfund er ved at bryde sammen under byrden.

Hvis det så bare ville blive bedre med tiden, men det lader til at blive værre og værre.

I Danmark deles den fælles opsparing med mennesker, der ikke ønsker at være en del af det danske samfund.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 24-05-13 15:44

>jøjø

Citat
Man kunne jo starte med i langt højere grad at udvise kriminelle indvandrere.

Hvilke typer kriminalitet burde i dine øjne føre til udvisning, som ikke gør det i dag?

Citat
Mange lande accepterer ikke kriminalitet af deres gæster, hvorfor gør Danmark?

Hvilke lande har strammere regler for udvisning af kriminelle end Danmark?

Jeg mangler stadig konkrete bud på en løsning.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 24-05-13 15:52

Lidt om udvisning af kriminelle udlændinge:
http://www.information.dk/271492

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 24-05-13 16:11

Hvad med Struense, Bohr, Schlüter, Schmeichel, Wosniacki m.fl. De har beriget Danmark...

Vi er alle indvandret sydfra, vi skal bare have de rigtige til at komme hertil, det er problemet?

"Mig arbejder for socialen".
I stedet bliver vi nødt til at give toplønninger og reduceret skat til de dygtigste udlændinge...

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 24-05-13 17:17

Citat
Hvilke typer kriminalitet burde i dine øjne føre til udvisning, som ikke gør det i dag?

Øjeblikkeligt hvis det er rovmord, eller det aktuelle tilfælde med hundelufteren i Vollsmose........2-3 personer der findes skyldige udvises hvis de dækker totalt over hinanden.

Ellers et klippekort der er i kraft fra 14-70 år, samlet 10 år bag tremmer enten det er 20 små domme eller 2 større.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 24-05-13 17:21

Javel hr. Kaptejn,

ved du noget om de første indvandre i 'Landet mod Nord',.. ?
og hvor meget medregner du til dette skiftende størrelse / område, ?

er det før / efter Genforeningen i 1920,
er det med / uden Skåne
http://da.wikipedia.org/wiki/Sk%C3%A5ne

vs.

de første indvandre i Amerika,.. i dag kaldet United States of America
http://da.wikipedia.org/wiki/USA

'visse' går endda så vidt som at kalde det en demokratisk stat,...

var det ikke en 'flok' (hvide / Caucasia tyve og røvere, der nedslagtede den indfødte befolkning
http://en.wikipedia.org/wiki/Caucasian_race

og nu kalder sig den retmæssige ejerer af landet / staterne.

eller hvad er det mere præcis du vil frem til,...

jeg mener,..... uden lidt Tysk kultur,.. kunne du vel ikke få din daglige ration Bajere,.. vel,. ?

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 24-05-13 17:23

Vagnr, og fun2, nu var det mig der spurgte Jer, hvad I kulturradikale ville gøre ved problemet.
Så nytter det intet at sende aben videre..

Bedre integration??? Hvordan..? Flere skadestuer der kan smadres - ellers flere bydele der skal styres af muslimerne ???
Fortæl fortæl, vi er med på en lytter

Tommy.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 24-05-13 17:23

LuffeA, hvis du læste artiklen jeg linkede til, så udvises alle kriminelle, medmindre det er direkte forbudt, ifølge internationale (FN) konventioner. Jeg ved ikke noget om gerningsmændene fra Vollsmose, men hvis de på nogen måde kan udvises, så bliver de det. Så spørgsmålet er stadig:
Hvilke typer kriminalitet burde i dine øjne føre til udvisning, som ikke gør det i dag?

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 24-05-13 17:25

EA_HS, hmmm.... er du ikke lidt sådan, hvad der kaldes - out of order..

Underlig sammenligning

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-05-13 18:16

Citat
Alle I kulturradigale, som ikke kan få indvandring nok, har I løsningen på Jeres eget selvskabte problem..?

Inden du beder ANDRE om at løse DIT problem bør du SELV tage stilling til en løsning

Dine såkaldte "radigale" har jo ingen løsning da de ikke mener de har et problem

Nogle få procent af jordens befolkning har ALTID bestået af tåber - forskellen er blot at teknologien nu gør befolkningen opmærksom på dem alle, konstant.......

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 24-05-13 18:29

Citat
Mosebaek, jeg ville skrive et svar, men jeg har meget svært ved at holde op med at grine.

Din formåen udi en nogenlunde saglig og seriøs diskussion,overrasker mig ikke.Kender dig fra andre sammenhænge.Du er jo ikke lige frem højt intellektuelt.

Det er jeg heller ikke. Men forskellen på dig og mig er,at du selv tror det. Jeg respekterer mange forskellige meninger,her på Kandu. Og det sker endda,at nogen af mine "modstandere",kan overbevise mig om at jeg har taget fejl.

Men du......du er simpelthen på et for lavt niveau. Et fjoget grin,er hvad du kan stramme dig op til.Tillykke. Jeg har to forslag: Ta`gulvmåtten frem,og bed en bøn.....eller studer lektierne i 9. klasse.....du kan kun blive klogere.

Desværre er EA_HS,i samme kategori. Hvorfor begynde at klarlægge USA`s historie. Den kender vi alle. Fortæl det i stedet til dem,der aldrig har hørt om andet end Allah. Det er her OG NU,vi har problemerne. Og de er til din oplysning,massive.

M.

Accepteret svar
Fra : jøjø

Modtaget 100 point
Dato : 24-05-13 18:30

Citat
Hvilke typer kriminalitet burde i dine øjne føre til udvisning, som ikke gør det i dag?
Vold, voldtægt, hjemmerøveri, gaderøveri, narkokriminalitet - og ikke mindst socialt bedrageri!

Citat
Hvilke lande har strammere regler for udvisning af kriminelle end Danmark?

Storbritanien - USA

I øvrigt får alt for mange kriminelle betingede udvisninger.
Egentlig udvisning er det eneste, der virker præventivt på unge kriminelle muslimer - det er det eneste, som de har respekt for og frygter - at blive smidt ud af det land, de foragter!!!

Vi bød for mange år siden muslimske indvandrere velkommen.
Vi har på alle måder fosøgt at behage dem.
Vi har forsørget dem i årtier og delt vores velfærd ligeligt med dem, i håb om, at de en dag ville bidrage positivt til samfundet - blandt andet ved at hjælpe med at forsørge vores øgede befolkning af ældre borgere.

Men vi har så sandelig taget fejl - ligesom de fleste andre europæiske lande.
Vores gæstfrihed er ikke blevet mødt af taknemmlighed, men af hån og kriminalitet.

Vi må desværre i dag konstatere at den muslimske indvandring har været en katastrofe for alle samfund, men hvis der blev ryddet godt ud blandt de kriminelle, ville der måske igen stå lidt respekt om den muslimske del af befolkningen.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 24-05-13 18:32

Tommy, nu hvor Lars Løkke endelig har slingret sig frem til at tillade dobbelt statsborgerskab er der en positiv ting, for hvis en person har beholdt statsborgerskabet i sit oprindelsesland, kan vi udvise ham hjem, det kan vi ikke nu, hvis de har fået dansk statsborgeskab.

Men en snuptagsløsning har jeg svært ved at se for mig, de 10 år med Fogh, Løkke, div konservative og DF har jo ikke fundet en (lovlig) snuptagsløsning, for så havde vi jo ingen problemer nu???

Den langsigtede løsning tror jeg fortrinsvis kommer gennem kvinderne, de unge uddanner sig stort set på samme niveau som danske piger (danske drenge halter også langt bagefter pigerne). De veluddannede piger vil næppe finde sig en uuddannet småkriminel mand, og de vil slet ikke opdrage deres sønner til at blive det.

Jeg bor nogle få håndfulde granatkast fra Avedøre Stationsby, og i mit nabolag er der masser af etnere, de virker velintegrerede, ejer deres hus, arbejder/uddanner sig, det er mit indtryk, det er første stop væk fra Avedøre for dem. Jeg er sikker på, der gradvist bliver flere af dem.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 24-05-13 18:38

jøjø, jeg siger det lige en gang til: I dag bliver alle kriminelle udlændinge udvist, hvis de kan. Det kan ganske enkelt ikke lade sig gøre at udvise flere.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 24-05-13 18:40

Citat
Nogle få procent af jordens befolkning har ALTID bestået af tåber - forskellen er blot at teknologien nu gør befolkningen opmærksom på dem alle, konstant.......

Jow.... kan det oversættes,så en middelmådig begavet Thybo,også får noget ud af det.

Eller lades alt håb ude.

M.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 24-05-13 19:00

Igen "visdomsord fra fun2:
Citat
jøjø, jeg siger det lige en gang til: I dag bliver alle kriminelle udlændinge udvist, hvis de kan. Det kan ganske enkelt ikke lade sig gøre at udvise flere.

Skal jeg sige det,så selv du forstår det: DU MÅ VÆRE BINDEGAL,eller som undskyldnig: I overgangsfasen mellem barn og teenage.

Selvfølgeligt kan alt ændres,i det Danske Folketing. Vi har noget her i landet,der kaldes demokrati. Det har noget at gøre med,at flertallet bestemmer. Et eksempel,til din orientering: Der står 5 mennesker ved et gadekryds (bliver det for svært), 3 af dem vil til venstre, 2 vil til højre. Altså går alle 5 til venstre. (Læs det en ekstra gang,hvis det blev for indviklet).

M.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 24-05-13 19:04

Moesebaek, prøv lige at komme ind i kampen, det kræver ganske vist at du prøver at forholde dig til virkeligheden, hvilket jeg ved du har svært ved, men det kan være givtigt.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 24-05-13 19:37

Citat
Moesebaek, prøv lige at komme ind i kampen,

Jeg føler nu ikke at jeg behøver at "kæmpe",da alt hvad jeg skriver er kolde facts. Men måske ER DU ordblind. Det skal jeg ikke kritisere dig for. Det er en ærlig sag.

Men nu hvis du kan læse det,kunne jeg godt tænke mig at stille dig et konkret spørgsmål (hvis Kaptajn-Tommy tillader det,i hans spørgsmål): Hvor mange danskere (Jens,Hans,Niels og ikke Shahid,Alibawa osv.osv.) er blevet aflivet af muslimske sjakaler. Her regnes ikke med indbyrdes muslimske drab,grundet narkohandel og røverier. (Som heldigvis gavner det danske samfund).

Senest så vi igen,en DANSK hundelufter i Vollsmose,blive slået det krøbling,af tre muslimske bastarder.

M.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 24-05-13 19:41

Citat
Selvfølgeligt kan alt ændres,i det Danske Folketing. Vi har noget her i landet,der kaldes demokrati.

Mosebaek, det fun2 er inde på, er at Dk er bundet af en række internationale konventioner, fx den Birthe Rønn undersøges for at have brudt, om at statsløse SKAL have statsborgerskab, medmindre de er straffet for meget hård kriminalitet.

Selvfølgelig kan Dk demokratisk bestemme, at vi ikke vil respektere internationale konventioner.
Men så bliver vi en pariastat som Hviderusland eller Iran/Nordkorea, formentlig kan vi helt slippe for turister, vi kan nok heller ikke rejse i ret mange lande uden visum osv.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 24-05-13 19:49

Tak til vagnr, han var så elskværdig at skære det ud i pap for mosebaek.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 24-05-13 20:06

Helt enig,vagnr. Jeg ved godt at vi er bundet af masser af konventioner og forordninger,i forhold til FN og EU. m.fl.

Men vi kan komme så langt ud,at vi er nødt til at frigøre os fra dem. Helt eller delvis.

Iøvrigt er du en af de "modstandere",som jeg respekterer. Altid sagligt,og noget "at ha`det i".

Men når f.eks. fun2 fremturer,bliver jeg "klar i mælet".

Nu vil jeg ud at luge i hækken,nyde det gode vejr.

M.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 24-05-13 20:13

Mosebaek, du må stille alle de spørgsmål du vil.

Citat
Selvfølgelig kan Dk demokratisk bestemme, at vi ikke vil respektere internationale konventioner.
Men så bliver vi en pariastat som Hviderusland eller Iran/Nordkorea, formentlig kan vi helt slippe for turister, vi kan nok heller ikke rejse i ret mange lande uden visum osv.
Bavl

Tommy.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-05-13 20:30

Problemet er nok at der kommer mange, og at Danmark ikke kan nå at lære de nye om det Danske samfund. Selvom nogle påstår det modsatte, så er der ikke så meget arbejde, og det er ikke sjovt i længden. At der så er en del såkaldte etnere, som ikke kan lide det Danske samfund og hellere vil udbrede rabiate trosretninger.

Der er mange forskellige mennesker med forskellig trosretninger og kulturer.................men det er faktisk kun en bestemt vi altid taler om.
Det er meget svært at være tolerant over for intolerante mennesker.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 24-05-13 20:58

Tommy, dit niveau er sunket!

Bavl er ikke et argument, slet ikke uden lidt fakta til at understøtte at det andre har skrevet er bavl, måske har du lyttet for meget til de mest rabiate DF'ere, der heller ikke kan sætte en logisk, faktuelt understøttet eller blot meningsfuld sætning sammen?

Og som man ofte siger, alle har ret til deres egne meninger/holdninger eller standpunkter (for nu at glæde lille lars, der klart adskiller holdninger og standpunkter, uden at kunne forklare forskellen "Nu bliver du upræcis..."), men jeg har i denne tråd ikke set et eneste link til fakta (bortset fra til en avisartikel, hvilket sjældent kan tages som fakta) fra alle muslimhaderne.

Tænk hvis I dog bare kunne forholde jer til, at de fleste af dem er ordentlige mennesker med en afslappet holdning til deres version 1,3 af jødedom (Kristendom er 1,2), der bare vil leve et liv i fred og ro, med arbejde og penge nok til at familien har det godt, ungerne kommer i vej (ikke til fængslet), og så er der nogle, og for mange, skiderikker iblandt dem, som er et problem.

Men at behandle dem alle som udskud, terrorister etc. gavner kun et sted, DF's vælgeropbakning, de reelle problemer har DF aldrig kunnet løse, jf 2001-2011.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 24-05-13 21:25

Vagnr., dit niveau er sunket - endda dybt.
Burde en "gammel embedsmand" som dig ikke vide, hvad der står i udlændingeloven..?

Jeg nægter at tro du scorer billige point - men okay så, så taler du altså af uvidenhed.

Lad mig så i den anledning fortælle dig - og andre, hvad der står i Bekendtgørelsen af udlændingeloven.

Kap 4 - vedr. udvisning. § 25. En udlænding kan udvises, hvis
1) udlændingen må anses for en fare for statens sikkerhed, eller
2) udlændingen må anses for en alvorlig trussel mod den offentlige orden, sikkerhed eller sundhed.

Læs stk. 2 igen.....alvorlig trussel mod den offentlige orden....etc.

Citat
Og som man ofte siger, alle har ret til deres egne meninger/holdninger eller standpunkter (for nu at glæde lille lars, der klart adskiller holdninger og standpunkter, uden at kunne forklare forskellen "Nu bliver du upræcis..."), men jeg har i denne tråd ikke set et eneste link til fakta (bortset fra til en avisartikel, hvilket sjældent kan tages som fakta) fra alle muslimhaderne.
Det der pis, kan stikke skråt op. Det hører ingen steder hjemme.

Tommy

Kommentar
Fra : jøjø

Dato : 24-05-13 21:48

Citat
jøjø, jeg siger det lige en gang til: I dag bliver alle kriminelle udlændinge udvist, hvis de kan. Det kan ganske enkelt ikke lade sig gøre at udvise flere.

fun2, det kan jeg ikke forstå, at du mener.

Mit helt klare indtryk er, at vi sagtens kan stramme lovgivningen mere - også med respekt for internationale konventioner.

Desuden nøjes dommere tit med en løftet pegefinger, eller højst en betinget udvisning, hvor den kriminelle handling faktisk godt kunne have givet udvisning.

Citat
rabiate DF'ere, der heller ikke kan sætte en logisk, faktuelt understøttet eller blot meningsfuld sætning sammen?

Det er vist ikke kun blandt rabiate DF'ere, vagnr, jeg kan nævne en del politikere af anden politisk holdning, der ikke er for kloge at høre på!!!

Citat
fra alle muslimhaderne.

vagnr, hvad er det dog for et sprog - må man ikke være bekymret/oprørt over kriminaliteten blandt muslimer, uden at blive kaldt "muslimhader"? - ligner ikke dig!

Jeg kender mange ordentlige, velfungerende muslimer, som for mit vedkommende er velkomne i Danmark.

Citat
Men at behandle dem alle som udskud, terrorister etc.

Nu må du holde op, vagnr, hvem har "behandlet alle som udskud"?
Pas på, du ikke bliver for hellig!

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 24-05-13 22:14

> jøjø, og Tommy må gerne læse med.
Citat
Mit helt klare indtryk er, at vi sagtens kan stramme lovgivningen mere - også med respekt for internationale konventioner.

Det kan godt være at det er dit indtryk, men det er bare ikke sådan det er ude i virkeligheden. Som loven er, skal kriminelle udlændinge udvises, hvis ikke internationale konventioner direkte forbyder det.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 24-05-13 22:15

Tommy, jeg er helt enig

Citat
Det der pis, kan stikke skråt op. Det hører ingen steder hjemme.

Men kan du ikke vise mig et eneste link her, bortset fra det du kom med i spm, fra dem jeg her kalder muslimhaderne, dvs dem der slår alle muslimer over en kam som " en kræftbyld over Europa", som Df vist sagde?

jøjø, det virker langtfra sådan på mig, at alle her, Tommy inkl. skelner mellem flertallet af rimeligt veltilpassede muslimer i Dk, og det meget mindre antal dybt kriminelle/utilpassede etnere.

Det er sådan set der her, og i et ulideligt stort antal tilsvarende debatter, er mit ærinde, behandl etnere som alle andre mennesker, de fleste er OK, nogle er skiderikker.

Hvis du kan finde den sondring i Tommys

Citat
Idag Sverige, imorgen Norge - og snart -endda meget snart, kommer "Krystal natten" til Danmark.
Og det er med vilje at jeg ikke har nævnt Slagteren fra Woolrich.

Alle I kulturradigale, som ikke kan få indvandring nok, har I løsningen på Jeres eget selvskabte problem..?

Så burde du være en meget højtlønnet spindoktor for Lille Lars, der ikke kan forklare forskellen mellem holdning og standpunkt

De fleste børn i 5. klasse kan forhåbentlig høre, og forklare, forskellen mellem:

Man har et standpunkt, indtil man tager et nyt.

eller

Man har en holdning, indtil man tager/finder en ny.

Hvis Lille Lars, eller andre, ikke kan se forskellen, skal jeg gerne uddybe

Kommentar
Fra : jøjø

Dato : 24-05-13 22:39

I nogle områder af Danmark kan man ikke længere midt om dagen lufte sin hund i sit nabolag.

Fx dette grove overfald /røveri i dag.

En ældre mand slået ned af 3 indvandrerdrenge, en somalier og 2 arabere, 16-17 år - altså over den kriminelle lavalder.

Manden er stadig bevidstløs og i livsfare, muligvis hjerneskadet - men ligemeget, hvordan han ender med at have det, vil jeg påstå, at de 3 unge muslimer ikke bliver udvist - hvis det skulle vise sig, at de ikke har dansk statsborgerskab.

tidligere ville det være fuldstændig uhørt, at unge mennesker foretog sig den slags ting i Danmark, men i dag er vi kommet så vidt, at det dagligt sker.

Det ryster mig, hver gang jeg læser om den slags sager.
Den stakkels mand, som har været uheldig at bo i det forkerte område, og dum nok til at føle sig tryg i dagtimerne?

Det er jo ikke i de kvarterer, hvor de fleste politikere bor, at den slags sker - og oplever man det ikke på nært hold, er det måske lettere at udtale sig om endnu nogle "utilpassede unge", der mangler noget at beskæftige sig med - eller "dårlige sociale vilkår"!

http://ekstrabladet.dk/112/article1986838.ece

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 24-05-13 22:41

Citat
jøjø, det virker langtfra sådan på mig, at alle her, Tommy inkl. skelner mellem flertallet af rimeligt veltilpassede muslimer i Dk, og det meget mindre antal dybt kriminelle/utilpassede etnere.
Burde de rimeligt veltilpassede muslimer ikke sige fra..?
Der er da noget der hedder "De moderate muslimer" eller hvad..?
Da pædofil -banditten blev tegnet med bomben i turbanen, hørte vi meget om/til "De Moderate muslimer"

Citat
Man har et standpunkt, indtil man tager et nyt.

eller

Man har en holdning, indtil man tager/finder en ny.

Hvis Lille Lars, eller andre, ikke kan se forskellen, skal jeg gerne uddybe
Jo jo, indrømmet. Jens Otto og Lars Løkke er squ ikke for kloge......Og her vil jeg frede Villy, Helle, Komiske Magnus, Sass - og hvad de ellers hedder.

Tommy

PS.
I morgen er jeg ikke disponibel på Kandu. Men søndag.....så.......

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 24-05-13 22:44

jøjø, vi er ikke uenige om at der er problemer med nogle grupper af indvandre, jeg efterlyser sådan set blot konkrete forslag til hvad du vil gøre ved det. Jeg går ud fra at du har indset at det ikke er muligt at udvise flere kriminelle udlændinge end vi går i øjeblikket.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 24-05-13 22:45

- Eller denne

http://www.mx.dk/nyheder/danmark/story/14930216?utm_source=eniro&utm_medium=eniroBoks&utm_campaign=eniro

Jo jo muslimer er dygtige til stening. Det er jo også deres nationalsport

Tommy

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 24-05-13 22:48

Citat
jeg efterlyser sådan set blot konkrete forslag til hvad du vil gøre ved det. Jeg går ud fra at du har indset at det ikke er muligt at udvise flere kriminelle udlændinge end vi går i øjeblikket.
Nu var det sådan set mig der efterlyste et svar fra dig og ligesindede.

Jeg har svaret engang før - og linker gerne igen til ære for dig fun
Kap 4 - vedr. udvisning. § 25. En udlænding kan udvises, hvis
1) udlændingen må anses for en fare for statens sikkerhed, eller
2) udlændingen må anses for en alvorlig trussel mod den offentlige orden, sikkerhed eller sundhed.

Læs stk. 2 igen.....alvorlig trussel mod den offentlige orden....etc.

Tommy.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 24-05-13 23:03

Tommy, jeg synes du skulle læse loven.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 24-05-13 23:13

Mener du det er noget "selvopfundet" jeg har skrevet..?

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 24-05-13 23:21

Tommy, jeg mener at du poster et meget selektivt udsnit af loven.

Du kan starte med at læse her:
https://www.retsinformation.dk/Forms/r0710.aspx?id=142876#Kap4

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 25-05-13 00:07

Og i den står: § 25. En udlænding kan udvises, hvis
1) udlændingen må anses for en fare for statens sikkerhed, eller
2) udlændingen må anses for en alvorlig trussel mod den offentlige orden, sikkerhed eller sundhed.

Kan du ikke læse..?

Tommy

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 25-05-13 00:15

Tommy, du fortsætter dit vrøvl, prøv lige at læse § 22, 23 og 24.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 25-05-13 00:27

Nemlig - og så er det man tænker; Ufatteligt, at der ikke bliver udvist flere.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 25-05-13 00:31

Ikke udvist flere? Alle dem der kan udvises, bliver udvist.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 25-05-13 02:57

Det mest geniale digt

H.C. Andersens Land

Før holdt de sig skjul
skrev anonyme breve
kom med anonyme tilråb
anonyme opringninger
foretog anonyme overfald
nu tør de kaste maskerne
nu har de navne og ansigter
gode danske navne
knyttede danske ansigter
nu har de opdaget hinanden
gennem læserbreve
gennem meningsmålinger
gennem radio og fjernsyn
de kan mærke de blir flere og flere
hævder allerede at være de fleste
endnu er de ikke organiseret
endnu marcherer de ikke i takt
men partiet står parat
med åbne arme

og lukkede grænser

Mangt og meget sker
med overrumplende skift
i dette sekels krampetrækninger
Flygtninge
indvandrere
alle I med anderledes hår
anderledes næse
anderledes tro og skikke:

Dette er H.C. Andersens land
lær af ham og bliv klogere
nationalsporten er kanøfling
humoren brolagt med bananskaller
i folkeviddets troldspejl ses
ofre
som trusler
medmenneskelighed
som udansk

Her er det en dyd
selv for højtuddannede
at lade som om man hverken
kan læse eller regne
så få tusinder gøres
vupti
til en folkevandring

Giv agt når nogen siger:
- Jeg er ikke racist, men -
Så er det bare om
at springe til side
før de brækker sig over jer.

Danmark
en gang besat af gale germanere
snart besat af besatte danskere
mit land beboet af rygge
mit land hvor der jævnligt
er rift om sko
der er for små
mit land med skrumpehorisont
forvekslet med verdens navle

Danmark
mit skulende land
bliv voksent og stort
slå øjnene op
slå armene ud
så vi kan rette ryggen
ved at tilhøre dig

Danmark
gør dig ikke mindre end du er
udgør
udfyld din del af verden
gør vores skam til skamme
at vi kan forny dit ry.

- Benny Andersen
Fra: Tiden og Storken, Digte 1985

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 25-05-13 05:17

Godt du kan din katekismus!

Tråden her viser med al uønskelig tydelighed, hvor fremsynet Benny var, og hvor endnu mere snæversynede vi er blevet siden han skrev det

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 25-05-13 11:21

Nå, i nat fik de kun has på 21 biler i Stockholm. De har noget at leve op til. I Paris nåede deres kollegaer op på flere hundrede biler.

M.

Kommentar
Fra : jøjø

Dato : 25-05-13 11:46

Citat
hvor endnu mere snæversynede vi er blevet siden han skrev det

Ja, i følge vagnr, er vi vist nogle ubegavede racister, der ikke helt fatter det multikulturelle samfunds herligheder.

Fx fatter jeg ikke, hvad der får teenagedrenge til at rotte sig sammen for at overfalde ældre/gamle for at tilegne sig lidt håndører eller en mobiltelefon.

De mangler jo ikke noget rent materielt.
Hvad foregår der i deres hoveder?
Hvilken opdragelse har de fået, der har gjort dem til udyr, kolde og uden medfølelse?

hthttp://www.bt.dk/krimi/86-aarig-kvinde-med-rollator-overfaldet-paa-aaben-gadetp://www.bt.dk/krimi/unge-indvandrerdrenge-anholdt-for-brutalt-roeveri-paa-hundelufter

Kommentar
Fra : prio

Dato : 25-05-13 14:12

Citat
Tråden her viser med al uønskelig tydelighed, hvor fremsynet Benny var, og hvor endnu mere snæversynede vi er blevet siden han skrev det

Man kan jo godt beundre Benny Andersen som den dygtige, men naive, digter, han nu engang er, uden at tage alt, hvad han digter, for gode varer og store visdomsord.

Mange kunstnere tilhører venstrefløjen, og betrager alt indvandring som positiv.

Jeg tvivler på, at Benny Andersen bor i Vollsmose, eller på anden måde oplever det multikulturelle samfunds skyggesider på egen krop.

Det er så let at sidde hjemme i sine trygge rammer og opleve verden gennem avis-læsning og TV-kiggeri - og håne og nedgøre de mennsker, som vitterligt er stærkt bekymrede, bange og forargede over den forråelse af samfundet, som vi oplever i Danmark.

Gaderøverier er i voldsom stigning, og der er nu 5 gaderøverier om dagen i Danmark, som engang var et lille smørhul med ringe kriminalitet - nu overtrumfer vi gudhjælpemig USA, men prøver selvfølgelig stadig at fortie det og bagatellisere det - for så forsvinder det nok - ligesom i Sverige

På bagsiden af Ekstrabladet i dag skriver Bent Falbert en artikel, "På knæ for muslimer".
Jeg ville gerne give et link, men artiklen ligger vist ikke på nettet.

Falbert er en af mine favoritter, han skriver blandt andet:

"Vi straffer ligefrem hinanden for ikke at være fidele nok over for muslimerne".

"Den muslimske del af befolkningen må hyle af grin over, at vi tossegode gammeldanskere kaster os så næsegrus på knæ for dem".

"Undskyld, men kan man forestille sig, at myndighederne i ét af verdens 52 muslimske lande ville indrette sig efter europæiske sædvaner ogstandarder.
Naturligvis ikke. Så skøre er kun skandinaver".

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 25-05-13 15:39

Hvis jeg bruger ordet indvandrere i flæng,er det meget mod min vilje. Da jeg skelner skarp mellem de forskellige grupper. Hører vi om problemer rundt i verden,med f.eks.Vietnamesere, Filippinerne, Srilankanere, Thai`ere,for blot at nævne nogle.
(Ved godt at de også i flere af disse lande,har store problemer,med muslimerne).
Uanset hvor meget det skal pakkes ind, ved alle hvilken gruppe, der står for kriminaliteten, også i DK.

Hvilken gruppe der hele tiden arbejder på,at tvinge den vestlige verden,til at leve efter deres præmisser.Hvilke morderiske tiltag,der hele tiden benyttes,for at få deres vilje gennemtrumfet.

Kig rundt i verden.Se,og hør nyhederne,også global. Ikke en dag,ikke en time,uden der er kidnapninger, bombe explosioner. Og det er tit vedkommende lands egne "statsborgere".

Selv Rusland har idag de samme kæmpe problemer.

Et par eksempler, her for nylig: Boston bomberne. London, hvor en fuldstændig uskyldig ung mand, bogstavelig talt, bliver slagtet på åben gade, i fuld dagslys.

De Kandu`ere her,der ikke kan se disse problemer,har jeg nærmest ondt af. De må fanneme ha`en indskrænket vid.

Håber den vestlige verden,snart indser situationens alvor. Og gør noget ved det. Timeglasset rinder, og det er ikke til vores fordel.

NB.: Så fik vi lige en "prøveafbrænding", herhjemme. Det måtte jo komme. Er slet ikke forundret.

M.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 25-05-13 15:55

Uanset,jeg ikke er specielt religiøs, men dog et troende menneske, kom jeg til at tænke på min gamle (forlængst afdøde) mor. Hun kunne berette, at det hele er forudsagt i biblen. I "de sidste tider", vil verden blive angrebet af falske profeter.

Jeg tog det lidt, som en gammel kones "visdom". Men idag, kan jeg da godt se, hvor det bærer hen ad.

Hvis vi ikke snart vågner op, i den vestlige verden, kan det ende i en religionskrig, der vil sige spar to,til WW2.

M.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 25-05-13 22:46

Jeg vedstår mig gerne mine holdninger, men ikke andres udlægning af dem.

Fx har jeg vist aldrig hverken skrevet eller ment flg:

Citat
Ja, i følge vagnr, er vi vist nogle ubegavede racister, der ikke helt fatter det multikulturelle samfunds herligheder.

Men, jeg tror mange bliver vildført af sensationslystne og ensidige medier!

Så'n ca. da jeg blev født, i 1948, havde vi 47 drab (Hvem-Hvad-Hvor 1950), ud af en befolkning på 4 mio, sidste år havde vi ca 30, ud af en befolkning på 5,6 mio. Omregnet, i 1948 blev 1 ud af 86000 myrdet, i 2012 var det 1 ud af 186000, noget under det normale snit.

Dramatisk, ja, som nedgang betragtet, trods etnere?

I Usa myrdes der 4,8 ud af 100.000 indbyggere pr år, i samme opgørelse er det 0,9 i Dk, så at vi skulle være mere udsatte for kriminalitet (i hvert fald den personfarlige del) holder ikke , men vi har utvivlsomt mange flere cykeltyverier (Vi har mange flere cykler i forhold til befolkningstallet)
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_intentional_homicide_rate

Jeg har vist heller aldrig skrevet, at der ikke er problemer med forskellige etnerknægte i Dk, men jeg har mange gange skrevet, at man skal forholde sig til virkeligheden, IKKE de mest sensationslystne mediers udlægning af tingene.

Endelig, så skal vi (gammeldanskere) også huske at gribe i egen barm (selv om det er sjovere at gribe i andres).

Jeg må erkende, at jeg som knægt/ungt menneske har begået en del lovovertrædelser, som jeg bestemt ikke er stolt af i dag, men som er den del af min ballast, på ondt og godt. Var jeg blevet "snuppet", havde min tilværelse nok været en del anderledes end den er, men det var vores måde at opnå status i forhold til de andre rødder!

Jeg tror, det er noget af det samme der gør sig gældende blandt (nogle af) etnerne, rockerne m. fl., man har sine egne spilleregler i grupperne.

Men sådan noget har I andre vel aldrig gjort??

Kommentar
Fra : ebg_888

Dato : 25-05-13 23:18

Det, du skriver, om personfarlig kriminalitet i henholdsvis USA og Danmar,k er noget værre hjemmeklyt, vagnr.

Ja, undskyld mig, men der er faktisk statistikere, der har regnet sig frem til, at i de sidste 10 år, har Danmark haft mere voldskriminalitet end i USA, men du nægter stadig at tro på det, og henholder dig til "Hvem-Hvad Hvor-1950"!!!!

Så denne gang kan du ikke bare angribe de" sensationslystne medier" (og dem, der læser smudsbladene).

Men du har ret i, at volden i USA oftere ender i drab - hvilket så ikke er ensbetydende med mere grov vold i al almindelighed.

Så det drejer sig ikke altid om, at "etnerknægte" (og du selv som knægt?) har stjålet cykler, men om voldsforbrydelser, der ødelægger mennesker og deres tilværelse - og ofte deres familier.

Det kan man så vælge at bagatellisere i én uendelighed, men det er ikke særligt respektfuldt overfor de mennsker, som det går ud over.

Kommentar
Fra : prio

Dato : 25-05-13 23:55

Citat
Ja, undskyld mig, men der er faktisk statistikere, der har regnet sig frem til, at i de sidste 10 år, har Danmark haft mere voldskriminalitet end i USA

Citat
Jeg har vist heller aldrig skrevet, at der ikke er problemer med forskellige etnerknægte i Dk, men jeg har mange gange skrevet, at man skal forholde sig til virkeligheden, IKKE de mest sensationslystne mediers udlægning af tingene

Ja, undskyld også lige mig, vagnr!!!

Vi har jo været inde på det før i en anden tråd, men nu skal vi så pludselig ikke længere forholde os til virkeligheden, men til "virkeligheden" i dit hovede?
http://www.kandu.dk/Spg165962.aspx

Virkeligheden , som du ofte påstår, at man skal forholde sig til - er, at på 30 år (fra 1980 til 2010) er voldsforbrydelser i Danmark tredoblet, og i de sidste 10 år har Danmark overhalet USA i voldelighed (voldelige overfald, voldtægter, røverier).

Mange tænker på USA som et meget voldeligt samfund - måske pga den lette adgang til våben - men i "lille fredelige Danmark" har USA altså nu fundet sin overmand.

I øvrigt er gaderøverier stadig i stigning, og der begås nu 5 om dagen i DK.
Hvad angår indbrud har Danmark Europarekord.

Så siger jeg bare, tak for kaffe - hvis du virkelig vil sammenligne nutidens grove forbrydelser med din ungdoms smårapserier

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 26-05-13 02:25

Jeg kunne umiddelbart kun finde tallene fra 2007, første kvartal og frem, det giver dette resultat:

Anmeldte forbrydelser efter område, overtrædelsens art og tid
   2007K1   2013K1
Hele landet
Straffelov i alt   104 604   94 598
Sædelighedsforbrydelser i alt   647   492
Voldsforbrydelser i alt   4 601   3 509
Ejendomsforbrydelser i alt   97 798   88 938
Andre forbrydelser i alt   1 558   1 659

Et ret entydigt fald på alle områder, bort set fra "andre forbrydelser".

Det er velkendt at visse grupper indvandrere er mere kriminelle ind resten af befolkningen, og det er ikke fordi jeg på nogen måde vil forklejne problemet, der begås stadig for mange forbrydelser i Danmark. Men det går den rigtige vej, færre forbrydelser.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 26-05-13 05:43

Når jeg tog tal helt tilbage fra 1948, var det for at vise, at vi generelt er mindre plaget af forbrydelser end tidligere.

fun2's tal viser at faldet i forbrydelser er fortsat på alle områder de seneste 6 år, undtagen "Andre forbrydelser"
(selv om jeg også her gerne havde set nogle links)

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 26-05-13 12:54

Jeg kan desværre ikke lave et direkte link til tallene, men de kommer herfra:
http://www.statistikbanken.dk/statbank5a/selectvarval/Define.asp?MainTable=STRAF11&TabStrip=Select&PLanguage=0&FF=2

Det kunne være interessant om der fantes konkrete tal der sammenligner kriminalitet i USA og DK, over en årrække. Jeg ville også gerne se dokumentation for at voldsforbrydelser er tredoblet i Danmark fra 1980 til 2010.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 26-05-13 13:13

Citat
Det kunne være interessant om der fantes konkrete tal der sammenligner kriminalitet i USA og DK, over en årrække. Jeg ville også gerne se dokumentation for at voldsforbrydelser er tredoblet i Danmark fra 1980 til 2010.

Voldsforbrydelserne er ihvertfald blevet mere rå, nu bruger de knive og sparker folk hårdt i hovedet når de ligger ned.
For ikke at tale om hjemmerøverierne med dødsfald eller svære skader til følge.

Flere østlande er på vej ind i EU eller er der grundet stram økonomisk politik, men deres mange hjernelammede rå forbrydere der tager på krigsstien i de andre lande bliver ikke taget med i forhandlingerne.

Kommentar
Fra : lgs

Dato : 26-05-13 13:36

Lidt kynisk kan man glæde sig over, hvad der sker i Sverige, for selv den mest indædte med de korrekte holdninger må da kunne drage paralleller fra Sverige til DK. Et spinkelt håb, men dog et håb.
Hvad nytter det, at endda mange muslimer i det daglige er flinke medborgere, når der skal blot få rabiate til at kujonere de "flinke". Indse det dog: i lighed med forholdene i 30´erne, hvor socialdemokraten Hartvig Frisch skrev bogen "Pest over Europa" om fascismen, nazismen og kommunismen, da har vi nu en ny pest at føje til disse.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 26-05-13 13:41

Winston Churchill sagde; "Jeg tror ikke på statistik med mindre jeg selv har forfalsket dem."
Og så er vi frem til sagens kerne.

Flemming Balvig - Øh......Professor Balvig, ret skal være ret = Retssociolog og professor.
Er nok en af Danmarks største forfalskere når det drejer sig om statistik. Hvem husker ikke Professorens statistiker op gennem 90'erne, hvor han påviste igenmen sine statistiker, at kriminaliteten i Danmark var faldende - især blandt unge indvandrere. Det viste sig, som alle ved - at det var lige modsat - altså stigende.....Og professoren stod nøgen, afsløret og uden tøj på, nøjagtig som Kejseren i eventyret.......Samme gør vagnr og fun2

Typer af "pleasere" har alle dage eksisteret. Vi så typerne op gennem trediverne - indtil - og årene under besættelsen. Typerne så Hitlers idelogi som den, der kunne frelse verden. Selv Kaj Munk, mange virksomhedsledere, grever og baroner var nazisympatisører.
(For en god orden skyld, skal jeg lige oplyse at Kaj Munk meldte sig ud af nazipartiet.)

Vi så typerne under den kolde krig, hvor de agiterede østblokkens lyksagligheder. Erkendte Gulag som opdragelseslejr for de stakkels sjæle, der endnu ikke havde fået øje på kommunisternes velsignelser. Vi så typerne stå og tungekysse med de største mordere.

Nu ser vi "pleaserne" igen. Denne gang forherliger de ideologien islam - samtidig med, at "pleaserne" undsiger sit eget fædrelands kultur, symboler og traditioner med ord som - mangfoldighed, kulturberigelse, inklusion.....osv osv

"Pleaserne" -mener, at de mennesker, som endnu ikke har fået øje på indvandrigen af muslimer - kort og godt er nazister - sjovt nok, nu er nazisme blevet en skældsord - men historisk set, hyldede både radikale og socialdemokrater nazismen i årene op til - og de første år under besættelse.
Efter krigen forherligede de samme mennesker den nye ideologi - nemlig kommunismen = Stalin og Mao - begge to massemordere. Så røg jerntæppet sig en tur og hokus pokus, nu har de ræverøde fundet en ny ideologi, nemlig islam - og desværre, hvis ikke der blev gjort et eller andet slutter det her - fordi, når først islam har bidt sig fast, kommer der ikke flere ideologier at forelske sig i.

God søndag.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 26-05-13 14:24

fun2, det er irriterende med statistikbanken, at man selv skal definere hvad man søger, så man ikke bare kan linke, omvendt er det smart at man kan lave sin egen søgning!

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 26-05-13 14:48

Tommy, prøv med lidt fakta, i stedet for den evindelige jammer over at det er de "kulturradigales" skyld alt sammen!

Hvis der var nogen der så op til Hitler for 70-80 år siden var det de konservative, de havde jo annekteret uniformen og dele af holdningerne.

http://www.google.dk/url?sa=i&rct=j&q=&esrc=s&source=images&cd=&cad=rja&docid=Mi8hJzkOFPg__M&tbnid=st33xOMLS9bsxM:&ved=0CAUQjRw&url=http%3A%2F%2Fwww.uriasposten.net%2Farchives%2Fcategory%2Fpartierne%2Fde-konservative%2Fpage%2F6&ei=GgGiUafvDsfYPL2ugZAB&bvm=bv.47008514,d.ZWU&psig=AFQjCNFQa2htfPSxFo2XK0XU6wWJbXvCQA&ust=1369658001028041

Du har stadig ikke svaret på, hvorfor det hele ikke blev løst i det ti-år, hvor dit foretrukne parti godkendte en hvilkensomhelst økonomisk politik, bare de kunne få gennemført endnu en stramning overfor etnerne?

Hvorfor blev de ikke kastet ud over deres hjemlande, med eller uden faldskærm, sendt til øde øer osv, eller bare masseudvist?

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 26-05-13 14:49

Luffe:
Citat
Voldsforbrydelserne er ihvertfald blevet mere rå, nu bruger de knive og sparker folk hårdt i hovedet når de ligger ned.

Er det noget du har dokumentation for, eller er det bare noget du tror.

At Tommy mener at statistikker der ikke passer i Tommys verdensbillede, må være forfalskede, er ikke overraskende.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 26-05-13 15:13

Citat
Er det noget du har dokumentation for, eller er det bare noget du tror.

Kræver ikke dokumentation udover det som man læser at der engang imellem bliver lavet midlertidige knivfrie zoner, og at det også gav årsag til den skrappe knivlov for få år siden.

Det var der ikke behov for for 20 år siden., så det er bare at lægge 2 og 2 sammen.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 26-05-13 15:57

Citat
Kræver ikke dokumentation

Ok, det var bare fri fantasi.

Kommentar
Fra : jøjø

Dato : 26-05-13 16:25

Citat
Hvad nytter det, at endda mange muslimer i det daglige er flinke medborgere, når der skal blot få rabiate til at kujonere de "flinke".

Ja, det har også ofte undret mig.

Mange muslimer har jo boet her fra 60'erne, altså i 50 år, og skal vel ikke længere tage hensyn til familien i landsbyen i oprindelseslandet.

Hvorfor samler man sig ikke og står op mod alle de kriminelle, og forlanger at ens kultur og religion ikke forbindes med vold og røverier.

Der må da være nogle velfungerende muslimer, som har mod og evner til at stå i spidsen for et oprør i egne rækker, nogle med lidt stolthed.

F.eks. i Vollsmose, hvor der bor over 9000 mennesker, og vel størstedelen er muslimske indvandrere.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 26-05-13 16:39

"Kræver ikke dokumentation udover det som man læser at der engang imellem bliver lavet midlertidige knivfrie zoner, og at det også gav årsag til den skrappe knivlov for få år siden.

Det var der ikke behov for for 20 år siden., så det er bare at lægge 2 og 2 sammen."

Selvf havde man ikke knivfrie zoner tidligere, indtil for 25 år siden var det jo tilladt at gå rundt med en dolk med 12 cm blad på Strøget.

Siden har vi fået masser af inderligt overflødige forbud, største lovlige kniv i dag er jo en lommekniv med ikke-aflåseligt blad på under 7 cm, selv om stort set al knivvold i nattelivet sker med meget voldsommere knive, og knivvolden i hjemmet (som der er mest af) sker med køkkenknive.

Knivforbud mv. har DF været meget ivrige fortalere for, de er jo så glade for signalpolitik, det er lige noget deres vælgersegment kan "forstå"

Kommentar
Fra : jøjø

Dato : 26-05-13 17:52

fuhttp://mchangama.blogs.berlingske.dk/2012/12/04/om-hvorfor-reglerne-for-udvisning-bor-skaerpes/

funn2, vi diskuterede jo udvisning af kriminelle i starten af tråden.

Jeg mener jo ikke, at du har ret i, at vi udviser alle de kriminelle, som vi har mulighed for - også men hensyntagen til internationale konventioner.

Juristen Jakob Mhangama fra Cepos blogger i Berlingske Tidende .
Han mener, at reglerne for udvisning skal skærpes.

Kommentar
Fra : jøjø

Dato : 26-05-13 18:04

http://www.dst.dk/pukora/epub/upload/14849/dkital.pdf

Vedrørende den voldsomme stigning i voldsforbrydelser over en 30 års periode - 1980 til 2010 - så kan tallene ses i vedlagte link.
"Danmark i tal", Danmarks Statistik, kapitel 10 - levevilkår..

Der kan man læse, at den eneste forbrydelse, der er faldet i antal, er dokumentfalsk.

Hærværk er steget fra 18.841 til 32.446.

- og værst af alle forbrydelser er voldsforbrydelser tredoblet fra 5.719 til 18.131.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 26-05-13 19:28

Citat
At Tommy mener at statistikker der ikke passer i Tommys verdensbillede, må være forfalskede, er ikke overraskende.
fun2, egentlig lidt overraskende, at jeg skal bevise, at Balvig, som alle ved - minus dig, blev afsløret for åben tv-skærm.
Prøv at være lidt nærværende, og forhold dig så til fakta - og ikke til "statistik-fiflerier."

Vagnr....

Dit link vagnr starter således; 1. 29/8 1932: Landstingsvalget. Møde på Gimle. En hundredtallig Bandit-Skare, hvoriblandt Masser af D. S. U’er i Uniform forsøger at kvæle alle Taler i Spektakel og Brøl. Selv en Dame som Frk. Mundt og en ældre politiker som Prof. Ellinger maa tale imod det hundredstemmig Brøl. Ude i Salen slaar Voldsmænd Mødedeltagerne ned – den senere Formand for Københavns K.U. Adam Møller faar uden nogensomhelst Motivering sit Ansigt lemlæstet.

Tak vagnr, har du andre gode link

Citat
Du har stadig ikke svaret på, hvorfor det hele ikke blev løst i det ti-år, hvor dit foretrukne parti godkendte en hvilkensomhelst økonomisk politik, bare de kunne få gennemført endnu en stramning overfor etnerne?
Du ved udemærket godt vagnr, at der blev strammet en hel del - og vi også hvem der hylede op - det var de samme som idag - trods valgløfter har slækket på kravene - plus ophævet bl.a. starthjælpen - samt lukket over 12000 uintegrerbare individer ind i landet til evig offentlig forsørgelse.

Citat
Hvorfor blev de ikke kastet ud over deres hjemlande, med eller uden faldskærm, sendt til øde øer osv, eller bare masseudvist?
Hvem sagde det, vagnr..? DF..? eller var det nogen andre..?

Citat
Hvis der var nogen der så op til Hitler for 70-80 år siden var det de konservative, de havde jo annekteret uniformen og dele af holdningerne.
Nu var det så ikke KU'erne der opfordrede til stikker -og angiveri - det var som bekendt......sæt selv navnet ind, vagnr ....
KU'eren Christmas Møller - ham har du hørt om. Han indtog en skarp holdning til besættelsesmagten og holdt udæskende taler, og allerede i oktober 1940 måtte Christmas Møller på tysk forlangende forlade regeringen og tre måneder senere også Folketinget.

Fun2 påstår nok at det er løgn - og er grebet ud af den blå luft. Fordi, Christmas bare var på udvidet ferie. Christmas rejste fordi han ikke blev understøttet med midler fra det offentlige - og forøvrigt var det noget han havde lært af nazityskland - og iøvrigt var det kun et enkeltstående tilfælde, som overhovedet ikke kan sammenlignes med noget andet.
I stedet for bare at rejse, burde han ha' italesat hele naziregimet......og bla bla bla

Men bortset fra det, hvad vil du og fun2 råde danskerne til, når "krigen" kommer til København & omegn..?

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 26-05-13 19:50

jøjø, loven foreskriver at alle der kan udvises skal udvises, om man tolker menneskerettighederne en på den ene eller anden måde, er i den forbindelse en detalje.

Der er sket en tredobling af anmeldelser af vold, fra 1980 til 2010. Det betyder ikke nødvendigvis at volden er steget tre gange, meget af stigningen skyldes givetvis at en større del af voldsepisoderne bliver anmeldt. Tolerancen over for vold er faldet mærkant i den periode, (på samme måde som tolerancen for økonomisk kriminalitet er steget voldsomt i samme periode). Og anmeldelserne af voldskriminalitet er faldet jævnt siden førte kvartal 2007.

Tommy fortsætter i vanlig stil sin faktaresistente kurs.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 26-05-13 20:13

Citat
Tommy fortsætter i vanlig stil sin faktaresistente kurs.
Nævn én - eller de ting der ikke er fakta.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 26-05-13 20:30

Tommy, jeg henviste til en statistik, fakta. Straks fandt du en eller anden der en gang for mange år siden havde "fiflet" med en eller anden statistik, og så er al statistisk i dine øjne vrøvl og "statistik-fiflerier" som du ikke behøver at tage stilling til.

Dine historier om hvem der gjorde hvad under og før anden verdenskrig, gider jeg ikke tage stilling til.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 26-05-13 20:36

Jeg er glad for jøjøs link, endelig noget konkret!

Men, som så ofte før, er verden mere broget end som så, der er vold og der er vold, og der findes nyere tal, som jeg lige skal kigge på i morgen.

I'll be back

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 26-05-13 21:11

Citat
Kræver ikke dokumentation

Ok, det var bare fri fantasi.

Såmænd ikke.........har Du ikke fulgt med i nyhederne de sidste 5 år ?????????

Kommentar
Fra : prio

Dato : 27-05-13 00:38

Citat
nu overtrumfer vi gudhjælpemig USA, men prøver selvfølgelig stadig at fortie det og bagatellisere det

At der er mere vold i Danmark end i USA, har jeg jo nævnt mange gange, men jeg har været dum ikke at notere mig, hvor jeg har læst det.

Så nu prøver jeg "at grave internettet igennem."

Jeg faldt lige over en artikel fra BT ( - og ja, jeg ved, at nogen betragter det som et ulødigt blad, men ret i noget har det vel).

Så har de dokumentationshungrende noget at starte med.

http://www.bt.dk/nyheder/mere-kriminalitet-i-danmark-end-i-usa

Jeg finder forhåbentlig bedre dokumentation i aften.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 27-05-13 00:56

Det er lidt svært at bruge den der undersøgelse fra bt.dk til ret meget. Man har spurgt en række mennesker i en række lande, om de mener at de har været udsat for kriminalitet i løbet af et år. Det åbner for ret vide definitioner af hvad der skal til for at man har "været udsat for kriminalitet".
Citat
I alt svarer 23 procent af de knap 2000 danskere, der har medvirket i den anerkendte undersøgelse, som det hollandske Justitsministerium står bag, at de i løbet af 1999 blev ofre for kriminalitet.

Jeg kan ikke forstå at 1 ud af 4 danskere skulle mene at de har været udsat for kriminalitet i løbet af et år. Personligt kan jeg ikke lige komme på at jeg nogensinde har været udsat for kriminalitet.

I Danmark var der i 2008 1,4 mord pr. 100.000 indbyggere, i USA var tallet 5,2 pr. 100.000 indbyggere.
http://www.leksikon.org/art.php?n=3072&t=257
http://www.leksikon.org/art.php?n=3073&t=257

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 27-05-13 09:20

Citat
Jeg kan ikke forstå at 1 ud af 4 danskere skulle mene at de har været udsat for kriminalitet i løbet af et år. Personligt kan jeg ikke lige komme på at jeg nogensinde har været udsat for kriminalitet.

I Danmark var der i 2008 1,4 mord pr. 100.000 indbyggere, i USA var tallet 5,2 pr. 100.000 indbyggere.
http://www.leksikon.org/art.php?n=3072&t=257
http://www.leksikon.org/art.php?n=3073&t=257

Du læner Dig op af statestik, vi andre ser på virkeligheden.
I Odense Bymidte tilråder politet direkte at man går 2 eller flere sammen grundet gaderøvere der lurer lige under overfladen, og sådan er det mange andre steder.

Forbrydelser er forbrydelser, enten de frarøver folks mobiltelefoner, penge eller liv.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 27-05-13 10:01

Hvorfor skal vi sammenlignes med USA..?

Hvorfor ikke sammenligne os med Schweiz, som er et verdens ældste demokratier - og samtidig et af verdens mest bevæbnede nationer. Alle mænd opbevarer en riffel og/eller pistol i hjemmet, som de så kunne tage frem, hvis "uheldet" skulle være ude. Mordraten er helt nede på 1.2 pr. 100.000 indbygger! (kilde Det Schweiziske Politi) Altså langt lavere end her i Danmark. Røverier er der heller ikke mange af i Schweiz, 36 pr. 100.000 indbygger. Til sammenligning er tallet 116 pr. 100.000 i England og Wales hvor der i øvrigt er meget strenge regler for besiddelse af skydevåben.

Behøver jeg at skrive, at Schweiz ikke modtager indvandrere - med mindre de kan klare sig selv fra dag 1
Schweiz har omkring 400.000 muslimer, som ikke skiller sig meget ud ved særlig klædedragt m.v.

Fun's og vagnr trang til statistiker er en smule komisk. Er I ikke klar over, (vagnr & fun) bare det, at læse en statistik kræver mere end som så. F.eks. hvad er der spurgt om. Hvad er kriteriet -og sammenlignings grundlaget. Hvem har lavet statistikken - og til hvilket formål...osv osv osv...

En tobaksfabrikant og Kræftens Bekæmpelse skal lave hver deres statistik om tobaks skader/gavn....
Tror I, de vil få samme resultat ?

Et slidt eksempel.
15% af alle ulykker sker på grund af alkohol i blodet.
Dvs at 85% alle ulykkerne sker i ædru tilstand.
Ergo, statistisk set er det altså farligt at køre bil i ædru tilstand.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 27-05-13 11:04

Jeg vil egentlig ikke kommentere mere i denne tråd. Jeg følger i halen på Tommy,prio,jøjø,LuffeA m.fl. Som rammer lige i centrum af problemet.

vagnr & fun2 ????? Den første,kommer jo fra "De bonede gulve",og er nok så diplomatisk anlagt,at han helst ikke vil gi`sandheden frit løb. Hellere pakke den ind i neutralt brun papir....lægge den ind på glemslens hylde....tie den væk.

fun2 ?? En stor knægt,der ikke passer sin skolegang (Noget indsnævret viden,ser eller hører tilsyneladende aldrig nyheder,om hvad der foregår)? Har været i træningslejr i Nordafrika,og nu hjernevasket? Eller såmænd bare en godtroende fjols.

Tak for nu. M.

Kommentar
Fra : ebg_888

Dato : 27-05-13 11:50

Citat
I Danmark var der i 2008 1,4 mord pr. 100.000 indbyggere, i USA var tallet 5,2 pr. 100.000 indbyggere.

Ja, fun2, men som jeg gjorde opmærksom på tidligere i tråden, så er det faktum, at volden oftere ender i drab i USA end i Danmark, ikke ensbetydende med, at der er mere vold i USA end i Danmark!!!

Citat
Det er lidt svært at bruge den der undersøgelse fra bt.dk til ret meget. Man har spurgt en række mennesker i en række lande, om de mener at de har været udsat for kriminalitet i løbet af et år. Det åbner for ret vide definitioner af hvad der skal til for at man har "været udsat for kriminalitet".

fun2, du brød dig heller om den statistik, der var baseret på anmeldelser, i det hele taget vil du vist stadig helst benægte, at der er mere kriminalitet i Danmark end i USA - også mere vold.

Men det forsvinder volden i Danmark jo ikke af

Det er rigtigt, at man ikke ligefrem falder over artikler/statistikker om denne kedelige udvikling, og det undrer mig lidt.

Vil både politikere og medier prøve at hemmeligholde fakta, for ikke at skræmme danskerne?

Citat
Hvorfor skal vi sammenlignes med USA..?

Kaptajn-Tommy. Jeg synes, det er interessant at sammenligne os med USA, især med hensyn til voldsforbrydelser, fordi de fleste danskere betragter USA som et meget voldeligt samfund, især på grund af de mange våben og mange drab.

Det er ikke sundt, at danskerne stadig skal lulles ind i illusionen om det fredelige Danmark, for det er jo ikke sandt mere, og vi behøver ikke finde os i det.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 27-05-13 11:58

Citat
Kaptajn-Tommy. Jeg synes, det er interessant at sammenligne os med USA, især med hensyn til voldsforbrydelser, fordi de fleste danskere betragter USA som et meget voldeligt samfund, især på grund af de mange våben og mange drab.

Det er ikke sundt, at danskerne stadig skal lulles ind i illusionen om det fredelige Danmark, for det er jo ikke sandt mere, og vi behøver ikke finde os i det.
Fuldstændig KORREKT - og du har ret.

Citat
Hvorfor skal vi sammenlignes med USA..?
Grunden til jeg nævnte Schweiz var, at det er europæisk land og med ligeså mange våben pr. indbygger som USA.

Mere lå der ikke i det.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 27-05-13 12:04

Citat
Hvorfor skal vi sammenlignes med USA..?
Det ved jeg heller ikke.

Citat
Fun's og vagnr trang til statistiker er en smule komisk.
Tommy synes at det er komisk at forholde sig til virkeligheden og fakta, han vil hellere basere "diskussionen" på hans fordomme.

Citat
..., i det hele taget vil du vist stadig helst benægte, at der er mere kriminalitet i Danmark end i USA - også mere vold.
Næ, jeg benægter det ikke, jeg ville blot gerne se tal der viser at det er sådan det hænger sammen, indtil da vil jeg tillade mig at være lidt skeptisk over for udsagnet.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 27-05-13 13:38

Citat
Tommy synes at det er komisk at forholde sig til virkeligheden og fakta, han vil hellere basere "diskussionen" på hans fordomme.
Ja, det skrev han squ !

Fordomme!?! Lad os se hvad ordet "fordomme" betyder. En fordom (at dømme på forhånd, dømme folk på noget man ikke ved.) er, som ordet siger, en negativ, ubevist og generaliserende påstand.

Hvem har jeg dømt og generaliseret..? Indvandrere der ikke vil lade integrere. De indvandrere der har "erobret" halve og hele bydele. De indvandrere der slår alm. danske borgere til lirekassemænd. De indvandrere der snyder og bedrager de offentlige kasser. De indvandrere der forfølger jøder - og grønlændere - især i Gellerupparken. De halv-rabiate kulturradigale, der går ind for inklusion.

Det kan du læse -høre om, hver evig eneste dag hhv i aviserne og på TV.

Sverige, som tråden handler om, er snart mere arabisk anlagt end europæisk .

Men det kan du læse om her: https://den-korte-avis1.clients.ubivox.com/relay/875323/26444825/

Fun2, for fanden mand/kvinde..?, se dog kendsgerningerne i øjnene !

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 27-05-13 14:43

Citat
Et slidt eksempel.
15% af alle ulykker sker på grund af alkohol i blodet.
Dvs at 85% alle ulykkerne sker i ædru tilstand.
Ergo, statistisk set er det altså farligt at køre bil i ædru tilstand.

Og de fleste dør i en seng, enten eget eller hospitalets, ergo er det farligt at kravle i seng

Kommentar
Fra : jøjø

Dato : 27-05-13 16:36

Citat
Men det kan du læse om her: https://den-korte-avis1.clients.ubivox.com/relay/875323/26444825/

Nej, hvad er nu det!!! - det vidste jeg virkelig ikke!!!

I Sverige er der årligt 5 (fem!) gange så mange voldsforbrydelser som i Danmark, også når der er taget hensyn til forskellen i befolkningsstørrelse..

Samt 10 (ti!) gange så mange voldtægter.

Hvad angår mord og alvorlige overfald overgik Sverige allerede for 10 år siden USA!!! - hvor mordraten i Sverige var dobbelt så høj som i USA.

Så tror da pokker, at amerikanerne bliver advaret, inden de tager til Sverige - pas på!

Det er jo rystende, jeg troede, at Danmark var det mest voldelige skandinaviske land, men nej, i Sverige er det gået helt amok - lige ovre på den anden side af sundet - virkelig skræmmende.

Hvorfor er der ikke blevet skrevet mere om det i medierne?

Hvad er det dog der sker i de skandinaviske lande? - og hvordan er det lykkedes at fortie det for store dele af befolkningen i så mange år?

Man ville jo snart ønske, at man havde mulighed for at flytte til det fredelige USA.

http://jyllands-posten.dk/international/ECE3397529/sverige-topper-i-kriminalitet/?page=1

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 27-05-13 16:53

Citat
Hvorfor er der ikke blevet skrevet mere om det i medierne?

Svenske medier er jo nølende med at skrive "for meget" når det gælder indvandrervold.

Jeg ved så ikke om denne politiske korrekthed er blevet pålagt dem.

Hvad USA angår er det sjovt at følge med i krimidokumentarerne, her bliver der sommetider sendt noget fra byer hvor de ikke har haft mord eller voldsforbrydelser i 30 år.......hvor så hele byen er rystet når det endelig sker.

Men ok, den kan mange danske byer også stikke

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 27-05-13 16:57

Jeg skrev at Tommy hellere vil lade basere diskussionen på hans fordomme, hvorpå Tommy repeterde nogle af sine fordomme...

De tal jøjø kommer med, for kriminaliteten i Sverige, virker til at være fri fantasi.

Kommentar
Fra : jøjø

Dato : 27-05-13 17:08

Citat
De tal jøjø kommer med, for kriminaliteten i Sverige, virker til at være fri fantasi.

Ih, tak, fun2, hvor ville det være dejligt, hvis du har ret i det.

De aviser vil da også bilde mig alverdens skrækhistorier ind, jeg hoppede vitterligt i med begge ben!!! - man skulle tro, at det var den 1. april.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 27-05-13 17:16

Jeg bemærker at jøjø intet gør for at påvise at tallene han bruger i sin argumentation er andet end fri fantasi.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 27-05-13 19:06

Det er ikke uden grund jeg har kaldt - og stadig kalder fun2 for ignorant.
Manden/kvinden er jo stæreblind og angiveligt hjernevasket af Einheit listen

Citat
Jeg skrev at Tommy hellere vil lade basere diskussionen på hans fordomme, hvorpå Tommy repeterde nogle af sine fordomme...
Fun er jo fyldt med fordomme

Citat
Jeg bemærker at jøjø intet gør for at påvise at tallene han bruger i sin argumentation er andet end fri fantasi.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 27-05-13 19:31

Læs denne blog - skrevet af: MIKAEL JALVING

Man må give de socialdemokratiske madammer Mette Frederiksen og Karen Hækkerup, at de er gode til at snakke. Lidt à la Ulla Terkelsen eller Claus Buhr. Op ad stolper og ned igen. Om det ene og det andet og det tredje og noget helt fjerde, uanset om det er til tv, radio eller bare til citat. I morgen siger de noget nyt. De kalder det at blive klogere. Mandag, tirsdag, onsdag – og nogle gange tilmed torsdag. Og kan du så ha’ en god weekend!

Her til morgen har Hækkerup så tændt for sit snakketøj igen og lyder som om, hun lige er vågnet efter et ondt mareridt.

”Vi har et etnisk proletariat”, beretter hun.

Wow.

Er det mon filippinsk? Vietnamesisk? Polsk? Jødisk? Kinesisk? Amerikansk?

Nej, vel?

Vi har et muslimsk proletariat, har vi, og vi har selv skabt det.

Inviteret det indenfor, finansieret det, talt sødt og kærligt til det – og så vendt den anden kind til, når proletariatets raske drenge overfalder, lemlæster eller myrder almindelige folk for en femmer eller en skide iPhone. Eller når de får lov til at kontrollere hele bydele efter mørkets frembrud eller griner hele vejen til fængslet og ud igen.

Så dum ville end ikke Jesus have været.

Med ”vi” hentyder jeg ikke så meget til den siddende regering, den er alligevel på hastig vej ud – og lader oven i købet til at være internt uenig i socialministerens mandagsforslag – jeg taler om politikere, meningsdannere, journalister, især journalister, professorer, akademikere, højtuddannede, folk med god smag i rødvin, litteratur, golfkøller, sommerferier, økologiske grøntsager og en kæk lille hat på sned. Du kender typen.

I mindst 40 år har disse mennesker, selv om de formentlig udgør et mindretal, formået at overtale resten til stille og roligt at påbegynde arbejdet med at ødelægge deres eget land. Helt frivilligt. Sten for sten, vej for vej, bydel for bydel, møjsommeligt, vedholdende – som en søvngænger.

Imens har den ene mere lamme regering efter den anden op igennem 80’erne og 90’erne – også under Schlüter – som den socialdemokratiske kommentator Lars Olsen skriver i dagens JP, importeret en ny underklasse af muslimer samlet i de større byer.

Der bor de så, i deres egen lille stat i den stat, der puster under et stadig hårdere globalt og indenrigspolitisk pres, og det er vores egen skyld. Vi har ladet dem komme, vi har givet dem det store gavekort, og nu opfører nogle af dem sig derefter.

Hvad gør vi så nu, du?

Tja, vi giver dem da et specialkursus i at være en familie. Familieterapi.

Således skal nye feel good-initiativer for rundt regnet 25 mio. kr. fra Karen Hækkerups kassebeholdning få forældre med indvandrerbaggrund mere på banen, sådan som det formuleres i Berlingske.

25 millioner?

Fra hvem mon?

Mere på banen – vaffor noget?

Skal de nu til at gå til fodbold? Holdbold? Ishockey? Curling?

Næppe.

De skal nok snarere synes af mere på den fede måde – så Karen Hækkerup kan blive genvalgt.

Karen Hækkerup citeres for at sige, at ”vi må gøre op med holdningen om, at det er synd for børnene og forældrene, for det kommer de ingen vegne af. En lille dreng, der råber luder efter sin nabo eller sparker til ting og sager, indtil de går i stykker, er ikke et offer.”

Korrekt. Men hvordan ”gør vi op med”?

Er det bare en typisk socialdemokratisk snakkekonkurrence? Forskellen mellem politik og journalistik bliver da også mindre og mindre.

Lad mig stille to enkle spørgsmål, når nu journalisterne ikke tør, vil eller kan se sammenhængen:

Findes der socialdemokrater, som tør skære i de generøse velfærdsoverførsler, som gør dagdriver- og ghettolivet muligt for muslimer med mange børn?

Findes der socialdemokrater, som tør foreslå et midlertidigt stop for indvandringen af muslimer? Indtil der er bedre styr på situationen – og så vi ikke ender i svenske, britiske eller franske tilstande.

Svaret på begge er naturligvis nej – der findes ikke sådanne socialdemokrater.

Jeg kender i det hele taget ingen danske politikere hverken til højre eller Venstre, som tør foreslå disse to simple indgreb, for de ville med statsautoriseret garanti blive dømt ude som racistiske, og det er det værste af det værste af det værste for de pæne.

Hertil er kun at svare, at det aldrig kan være racisme at beskytte sit land med legitime politiske midler mod barbari og elendighed.

Forstod du hvad han skrev, fun..?

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 27-05-13 21:33

Citat
Findes der socialdemokrater, som tør skære i de generøse velfærdsoverførsler, som gør dagdriver- og ghettolivet muligt for muslimer med mange børn?

Går Jalving ind for tildeling af sociale ydelser efter religiøse tilhørsforhold?

Citat
Findes der socialdemokrater, som tør foreslå et midlertidigt stop for indvandringen af muslimer?[/CTAT]Hvordan skulle dette stop fungere? Skulle der stå en tolder ved grænsen og spørge folk om hvilken religion de har? Hvordan kan er det muligt stoppe indvandring, mere end man gør i dag?

[CITAT]Jeg kender i det hele taget ingen danske politikere hverken til højre eller Venstre, som tør foreslå disse to simple indgreb, for de ville med statsautoriseret garanti blive dømt ude som racistiske
Disse to forslag er racistiske.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 27-05-13 22:01

For lige at vende tilbage til statistikkerne igen, så er jøjøs interessant, men meget langt fra at vøre retvisende (hvad der ikke betyder at tallene er forkerte, de er givetvis helt korrekte).

Det første problem er, at al vold er slået sammen, både det der kaldes

simpel vold mod private (§ 244. Den, som øver vold mod eller på anden måde angriber en andens legeme, straffes med bøde eller fængsel indtil 3 år.), som er alt fra en spytklat (http://www.tv2east.dk/artikler/spytklat-mod-kjaersgaard-koster-boede), over skub, en lussing osv, hvor ofret ikke lider nævneværdig fysisk skade,

og grov vold mod private ( § 245. Den, som udøver et legemsangreb af særligt rå, brutal eller farlig karakter eller gør sig skyldig i mishandling, straffes med fængsel indtil 6 år. Har et sådant legemsangreb haft betydelig skade på legeme eller helbred til følge, skal dette betragtes som en særligt skærpende omstændighed.

Stk. 2. Den, som uden for de i stk. 1 nævnte tilfælde tilføjer en anden person skade på legeme eller helbred, straffes med fængsel indtil 6 år.),hvor ofret er kommet fysisk til skade)

samt vold mod myndighedspersoner mv. (§ 119. Den, som med vold eller trussel om vold overfalder nogen, hvem det påhviler at handle i medfør af offentlig tjeneste eller hverv, under udførelsen af tjenesten eller hvervet eller i anledning af samme, eller som på lige måde søger at hindre en sådan person i at foretage en lovlig tjenestehandling eller at tvinge ham til at foretage en tjenestehandling, straffes med bøde eller fængsel indtil 8 år. og flg bestemmelser).

Næste problem er, at der ikke skelnes mellem partnervold og gade/værtshusvold.

Ikke at jeg mener det er OK at tæve sin partner, hvis Hassan eller Brian tæver kæresten skal de selvf. straffes, men det påvirker næppe min eller andre følelse af (u)tryghed i hverdagen.

Jeg har desværre ikke kunnet finde (haven har kaldt i dag, gør det igen i morgen) tal der går langt tilbage for simpel, hhv grov vold, men denne tyder på, at den simple vold er faldende, mens den grove vold er ret uændret.

http://www.dst.dk/pukora/epub/Nyt/2013/NR133.pdf

Under alle omstændigheder, jeg anerkender fuldt ud at vi har problemer med en del utilpassede etnere, som, selv efter korrektion for socioøkonomiske forhold, er mere kriminelle end danskere (jeg synes bestemt jeg har skrevet noget tilsvarende mange gange før), men jeg mener, debatten skal føres på grundlag af fakta!
Men, som man kan se, kan fakta også diskuteres/fortolkes

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 27-05-13 22:36

Citat
Findes der socialdemokrater, som tør foreslå et midlertidigt stop for indvandringen af muslimer?Hvordan skulle dette stop fungere? Skulle der stå en tolder ved grænsen og spørge folk om hvilken religion de har? Hvordan kan er det muligt stoppe indvandring, mere end man gør i dag?

Jeg kender i det hele taget ingen danske politikere hverken til højre eller Venstre, som tør foreslå disse to simple indgreb, for de ville med statsautoriseret garanti blive dømt ude som racistiske
Disse to forslag er racistiske. Påstår Fun2

Ik´forstået, fun2 - af den simple grund, at muslimer er ingen race.
Muslimer tilhører den lovreligion der hedder islam. Så enkelt er det, fun2.

Men igen styres du af dine fordomme i mod alle dem, som ikke kan få øje på masseindvandringens lyksaligheder.

Forstod du det, fun2 ?

______________________________________________________________________

Fun2, det jeg nu skriver efterfølgende behøver du ikke at kommenterer.

Jeg havde egentlig tænk mig at lukke tråden, men ser nu, at vagnr er kommet på banen igen efter en hård dag i haven. Jeps, det er med at benytte de tørre dage til den slags sysler - for i morgen bliver det atter regnvejr.
Jeg selv har ansat en ældre pensionist til den slags sysler. Manden har brug for lidt tilskud til pensionen - og jeg hader havearbejde - derfor er det ren win win for ham og mig.

Pengene for havearbejdet får han naturligvis udbetalt i Uganda-dollar.(Swort, som jyder siger det) Det kan vel ikke rage staten, hvad jeg bruger mine penge til....Og mon ikke Hellepigen vil gi' mig ret i det.....nej nej det er ikke et spørgsmål, blot en konstatering.

Men disse ord burde jeg faktisk skrubbe i seng.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 27-05-13 22:44

Tommy, jeg synes du skal skyde dig at lukke tråden, det her er for uværdigt, selv for dig.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 27-05-13 23:11

Du er en funny mand/kvinde, fun. Ligeså snart du ikke kan sætte den berømte grammofonplade på og afspille dit sædvanlige lirum lirum klapper du i som en østers, og bruger de vanlige overspringshandlinger. Du er squ da ynkelig - og - ja, også uværdig

Nå, nu skrev du; Jeg synes du skal skyde dig...etc..... Fun" du er tilgivet for slåfejlen. Der skulle nok ha' stået "skynde dig"
Såeee.... alt forladt fun2. Jeg håber du får en god nattesøvn. Du trænger til den, gør du.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 28-05-13 05:19

Frisk pg veuhvilet efter en god nats søvn må jeg også lige tage fat i en misforståelse, der knytter sig til mængden af vold i Dk og USA.

Som jeg nævnte i går, må man skelne mellem simpel vold og grov vold, hvad der ikke altid var sket i begge lande.

I USA opgør man KUN grov vold (aggravated assault) som voldsforbrydelser, og som det ses her havde de i 2011 241 pr. 100.000 indbyggere, hvilket regnet om til danske tal med 5,6 mio indbyggere ville give 13496 grove voldstilfælde i forhold til de 16-1800 vi har, eller ca 7 gange så mange.

Så, selv om der givetvis er forskel på grænsen ml. simpel og grov vold mellem de to lande, er det helt ude i hampen (omend forståeligt hvis man ikke fanger de forskellige metoder at gøre det op på) at påstå at Dk er mere voldeligt end USA.

Og til orientering, så er der MASSER af forstæder (og andre steder) ingen fornuftig amerikaner, eller turist, bør bevæge sig rundt i.

Ved ikke om nogle af jer husker Jesse Jackson, sort præst og tidligere præsidentkandidat, der sagde
"There is nothing more painful to me at this stage in my life than to walk down the street and hear footsteps and start thinking about robbery. Then look around and see somebody white and feel relieved.... After all we have been through. Just to think we can't walk down our own streets, how humiliating. "

Læg mærke til, at det var SORTE han var bange for, over there er det nemlig dem der er mest kriminelle, og selv om der findes Black Muslims er det vist mest "kristne".

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 28-05-13 11:01

Nyhedskanaler - altså dem, som kører i døgnets 24 timer med "breaking News", som egentlig har til opgave at informere os. Disse TV-kanaler misinformerer mere end vi tror. Vores "alle sammens" Ulla Terkelsen fra TV2 NEWS fik i den grad misinformeret seerne, da hun kommentere David Camerons tale efter terrordrabet i England.
Ulla fik sagt, at 99,9% af muslimerne i England bidrager og betaler skat.
Hvor ved den gode Ulla det fra..?
Har England, som det eneste land i verden, udformet en opgørelse, der kobler religiøs overbevisning og skatteindbetalinger sammen..? Nej, det har England ikke..!

Hvorfor siger hun det så..?

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 28-05-13 11:07

Ups, jeg glemte at sætte dette link ind i morges

http://en.wikipedia.org/wiki/Crime_in_the_United_States

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 28-05-13 11:20
Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 28-05-13 12:02

Citat
Ik´forstået, fun2 - af den simple grund, at muslimer er ingen race.
Muslimer tilhører den lovreligion der hedder islam. Så enkelt er det, fun2.

Det ved muslimerne så ikke selv idet de trækker racismekortet hver gang nogen siger bøh til til dem.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 28-05-13 12:15

Måske kunne Tommy forsøge at bevare disse spørgsmål:

Går Jalving ind for tildeling af sociale ydelser efter religiøse tilhørsforhold? Gør Tommy?

[CITAT]Findes der socialdemokrater, som tør foreslå et midlertidigt stop for indvandringen af muslimer?[/CTAT]Hvordan skulle dette stop fungere? Skulle der stå en tolder ved grænsen og spørge folk om hvilken religion de har? Hvordan kan er det muligt stoppe indvandring, mere end man gør i dag?

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 28-05-13 13:03

Det var egentlig min plan at lukke tråden - og uddele pointene. Men nu spørger fun om min holdning til;
Citat
Går Jalving ind for tildeling af sociale ydelser efter religiøse tilhørsforhold? Gør Tommy?

Nu kan jeg af grunde ikke svare for Jalving - meeeen, mon dog ikke at hans og mine holdninger ligger tæt op ad hinanden.

Her er min holdning til det, du spørger om;
Citat
tildeling af sociale ydelser efter religiøse tilhørsforhold?
Nej det gør jeg ikke. Muslimen skal ha' det samme som jøden, budisten, den katolske, den kristne, den der tror på Darwin, og dem der ikke tror på noget som helst.
Det svar kan ikke stå alene, fordi, skal indvandrere overhovedet ha' sociale ydelser..?
Man udvandrer vel til et land fordi man har noget at tilbyde - altså, man har en uddannelse som det land man udvandrer til står og mangler - og fordi man ønsker at være statsborger i det land man er udvandret til. Det første man råber op om er vel ikke SOCIALE YDELSER!!!
Sociale ydelser er ikke noget man kræver - men noget man gør sig fortjent til.

Fun spørger videre;
Citat
Hvordan skulle dette stop fungere? Skulle der stå en tolder ved grænsen og spørge folk om hvilken religion de har? Hvordan kan er det muligt stoppe indvandring, mere end man gør i dag?
Har fun hørt om et fænomen der hedder; Håndhævelse af indvandrer stoppet...? Medmindre der kommer indvandrere med en uddannelse/håndværk som kan bruges, fordi vi mangler folk, som er i besiddelse af netop den uddannelse/håndværk Danmark efterspørger.

Men bortset fra det, det ville absolut være en god ting at få flere toldere.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 28-05-13 13:32

Tommy, i "gamle dage" kaldte man "dem" for "flygtninge". De kommer her fordi de ikke længere kunne være i det land de kom fra, det var f.eks. akut livstruende. Man kan ikke "bare" få lov til at rejse til Danmark og bo her, man skal have en meget konkret grund, og man skal have en tilladelse. Hvis vi har givet "dem" lov til at bo her, har vi vel en forpligtelse til at sørge for at de ikke dør af sult og kulde, mens de er her?

Det andet spørgsmål vælger du så at undlade at besvare. Jeg spørger lige igen: Hvordan vil du indføre dette stop for indvandring? Hvem, som i dag får lov til at være her, skal ikke have lov fremover? Hvordan vil du ændre på håndhævelsen af indvandrer stoppet?

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 28-05-13 14:04

Citat
Det andet spørgsmål vælger du så at undlade at besvare. Jeg spørger lige igen: Hvordan vil du indføre dette stop for indvandring? Hvordan vil du indføre dette stop for indvandring? Hvordan vil du ændre på håndhævelsen af indvandrer stoppet?
Jo jeg svarede på det - du ville bare ikke læse svaret. Du får svaret igen. Stop for al indvandring - MED MINDRE, der kommer en indvandrer med en uddannelse/Håndværk, som efterspørges i Danmark.
Det danske folk er aldrig blevet spurgt, om Danmark skulle/skal være et indvandrerland.

Citat
Hvordan vil du indføre dette stop for indvandring?
Via folketingsbeslutning.

Vi kunne f.eks starte med at smide alle de grove kriminelle ud.
Dem uden statsborgerskab, som ikke evner - eller vil opføre sig, bare nogenlunde anstændigt.

Hvorfor vælger f.eks. en fattig somalier lige Danmark ?
Hvordan har den fattige somalier råd til at rejse til et land, der ligge på den anden side af jordkloden, set i forhold til Afrika.
Og noget andet, hvad samhørighed har en somalier med et skandinavisk land - siden somalieren ikke vælger et fredeligt naboland...?
Kan du give mig et svar på det..?

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 28-05-13 14:19

Tommy, vi tager den lige ingen. Vi kan ikke stoppe mere for indvandring en vi allerede har gjort, vi kan ikke smide flere ud, end vi allerede gør. Dine "svar" er intet andet end tom luft. Jeg er sikker på at alle fra DF til SF er mere end interesseret i at høre, hvis du har konkrete ideer til hvordan vi kan stoppe indvandring mere end vi gør nu, eller kan smide flere ud end vi gør.

Jeg tror den fattige somalier vælger Danmark, fordi han ikke kan bo i sit eget land, og fordi han har hørt at der er relativt fredeligt i Danmark. Medmindre den fattige Somalier har en meget god grund til at være her, bliver han sendt hjem igen.

Kommentar
Fra : prio

Dato : 28-05-13 14:42

Citat
Medmindre den fattige Somalier har en meget god grund til at være her, bliver han sendt hjem igen.

Det er nu ikke helt rigtigt, fun2.

Da vi for en del år siden skulle modtage de første meget store grupper "flygtninge" fra Somalia, var der mange ikke-somalier imellem.

Der findes jo ikke personlige papirer i Somalia, som i Europa, så hvis man blot påstod, at man var fra Somalia og flygtning - hvilket mange så selfølgelig gjorde - så kom man til fx Danmark til evig forsørgelse.

Ingen gjorde noget ud af at checke, om folks oplysninger var korrekte.

I tv var der engang en udsendelse, hvor en "uægte" somalisk flygtning nærmest pralede med det, og oplyste, at der var mange som ham.

Det fungerer slet ikke at sende så store grupper flygtninge til den anden ende af verden - til en anden kultur - en anden tidsalder.

En katastrofe for alle.

Man skulle have sørget for ordentlige flygningelejre i nabolandene i stedet for, hvor pengene havde rakt til at hjælpe mange flere.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 28-05-13 14:54

Citat
Ingen gjorde noget ud af at checke, om folks oplysninger var korrekte.

Det er ikke rigtigt, der bliver gjort et stort nummer ud af at checke om folk er dem de giver sig ud for at være, at de er forfulgte i deres hjemlande, at de er reele flygtninge, osv. Naturligvis sker der fejl, men i sidste ende er det et spørgsmål om hvor mange ressourcer vi vil bruge på at undersøge sagen og hvor sikker vi vil være på at vi ikke sender folk tilbage til sikker død.

Kommentar
Fra : prio

Dato : 28-05-13 15:11

Citat
Det er ikke rigtigt, der bliver gjort et stort nummer ud af at checke om folk er dem de giver sig ud for at være, at de er forfulgte i deres hjemlande, at de er reele flygtninge, osv

Jamen, hvordan skulle man dog det for somaliernes vedkommende, da måtte Danmark jo bare tage deres ord for gode varer, så selvfølgelig benyttede mange chancen, da den var der.

Kommentar
Fra : prio

Dato : 28-05-13 15:22

Jeg tror, at de fleste flygtninge i Danmark er bekvemmelighedsflygtninge, altså mennesker, der ikke er forfulgte, men ønsker at får en bedre levestandard, hvilket er forståeligt.

I dag er verden blevet så lille, med mobil og internet, så fattige folkeslag aner bedre tider ved at søge asyl i Vesten af materielle grunde.

Desværre bliver det så meget vanskeligere for reelle flygtninge, fordi vi efterhånden bliver så strikse, hvad vi ikke var tidligere.

Så det ender med, at opholdstilladelser er et rent lotteri.

Det fungerer bare ikke mere at modtage flygtninge fra hele verden
- og de kulturelle og religiøse forskelle har jo også vist sig at være så store, at de er ved at ødelægge vores samfund.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 28-05-13 16:16

Citat
Jeg tror, at de fleste flygtninge i Danmark er bekvemmelighedsflygtninge, altså mennesker, der ikke er forfulgte, men ønsker at får en bedre levestandard, hvilket er forståeligt.

Det burde så selvklart medføre at de indenfor kort tid påtager sig et fuldtidsjob istedetfor at at være på nas i årevis.

Jeg er over 60 og syg på andet år grundet en diskusprolaps som man ikke vil behandle, forleden fik jeg et brev fra jobcentret der startede med en overskrift der lød at "Kommunen har besluttet at alle skal i job eller uddannelse" , og jeg skal derfor til møde om tingene.

Og nej, der står ikke noget om hvor alle de ledige stillinger er, heller ikke om flexjobs, og heller ikke hvor de er vilde med at ansætte ældre.

Jeg har knoklet hele mit liv, elsker at arbejde, og jeg er derfor lidt flov over at skrive at når det skal være på den måde hvor en evt. indtægt skattemæssigt skal gå til forøget import af dovne fra Mellemøsten og kriminelle vil jeg begynde at sige fuck det danske samfund !!!

Kommentar
Fra : prio

Dato : 28-05-13 17:14

Jeg forstår virkelig godt dine frustrationer, LuffeA.

Det er dybt krænkende som dansker, at opleve, at man ofte ikke kan få hjælp ved sygdom og arbejdsløshed, medens man samtidig oplever, at indvandrere/flygtninge åbenbart lettere kan opnå forsørgelse, selv førtidspension - blot pga "sociale grunde".

Fx modtager utroligt mange indvandrerkvinder førtidspension, medens det næsten er umuligt for en dansker.

Kommunerne opgiver at få indvandrere i arbejde og lader dem enten være på kontanthjælp, uden at forlange aktivereing, eller bevilger pension.

Vi er til grin.
Det eneste, vi kan bruges til, er at forsørge resten af verden - og når vi så ikke længere kan det, så vender det velfærdssamfund - som vi har bidraget til gennem en mennnskealder - os ryggen.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 28-05-13 17:36

Jeg forstår sådan set godt at folk er frustrerede, og har trang til at finde lette ofre som de kan bruge som syndebukke, det er langt fra første gang i historien det sker. Men der er jo ikke rigtigt at de fleste af flygtningene er bekvemmelighedsflygtninge, og det er ikke rigtigt at de har lettere ved at få førtidspension end indfødte. Lad os nu holde os til fakta.

Uanset, så fører denne frustration ingen steder hen, man brokker sig, men der sker jo intet.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 28-05-13 18:39

Citat
Lad os nu holde os til fakta.
Nemlig - og hvornår starter du med det, fun2..?

Der er vel ingen konventioner der forlanger, at flygtninge pr automatik skal gøres til indvandrere.
Og da der er fred og fordragelighed i Somalia, kunne den danske regering - hvis den ville, sende samtlige - og det er ca. 20.000 somaliere hjem.
Derfor er det, det rene ævl du skriver;
Citat
Jeg tror den fattige somalier vælger Danmark, fordi han ikke kan bo i sit eget land, og fordi han har hørt at der er relativt fredeligt i Danmark. Medmindre den fattige Somalier har en meget god grund til at være her, bliver han sendt hjem igen.

Det er misforstået godheds-idioti af rang.

Kommentar
Fra : prio

Dato : 28-05-13 18:52

http://www.avisen.dk/indvandrere-stroemmer-paa-foertidspension_139813.aspx
http://www.180grader.dk/Politik/artikel-hvori-indvandrere-indrmmer-at-de-snyder-sig-til-frtidspension-taget-ned-pga-manglende-faktuel-underbygning
http://www.tv2fyn.dk/article/333774:Flere-indvandrere-ender-paa-foertidspension

I de sidste 20 år er antallet af etniske danskere, der er kommet på førtidspension, faldet, medens der er kommet 10 - ti gange - så mange indvandrere på førtidspension.

Ja, nogle indvandrere har haft fysisk krævende jobs, men det har danskere også - og det er nu engang ikke alle indvandrere, der har krigstraumer, selvom nogle politikere gerne vil have befolkningen til at tro på det.

Op til 50 % af indvandrere i en vis aldersgruppe er på førtidspension, og indvandrerkvinder indrømmer, at de snyder sig til førtidspension.

Helt ærligt, fun2, tror de virkeligt, at de er så syge?

Jeg ville have troet på det retfærdige i tildelingen af førtidspensioner, hvis antallet af tildelinger kun var lettere forhøjede hos indvandrere, men ikke når det drejer sig om mere end ti gange så mange.

Kommunerne har ikke været deres opgave voksen og har bevilget pension for at få fred, men så er der jo mange virkeligt syge/invalide, som ikke kan få pension - det kan aldrig være i orden.

Kommentar
Fra : prio

Dato : 28-05-13 18:58

Citat
Der er vel ingen konventioner der forlanger, at flygtninge pr automatik skal gøres til indvandrere.

Jamen, sig mig, hvorfor kan disse mennsker så ikke med en sum penge i lommem, vende tilbage til de fredelige områder i Somalia?

Jeg forstår det virkelig ikke!!

Er en flygningestatus i Danmark nu blevet retten til evig forsørgelse og kriminalitet i Danmark?

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 28-05-13 22:41

Tommy, jeg holder mig til fakta, men du er og bliver faktaresistent.

Citat
Og da der er fred og fordragelighed i Somalia, kunne den danske regering - hvis den ville, sende samtlige - og det er ca. 20.000 somaliere hjem.

Er der fred og fordragelighed i Somalia? Kan Danmark sende samtlige Somaliere hjem?

Nej, Danmark kan ikke sende Somalierne hjem, uanset om vi ville, uanset om DF havde samtlige 179 mandater i folketinget.

Selvfølgelig er der indvandre der snyder sig til førtidspension, ligesom der er indfødte danskere der snyder sig til førtidspension. Men der er ingen specielle regler for indvandrere og førtidspension, så selvfølgelig har de ikke lettere ved at få førtidspension, end indfødte danskere.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 28-05-13 23:01

Citat
Nej, Danmark kan ikke sende Somalierne hjem, uanset om vi ville, uanset om DF havde samtlige 179 mandater i folketinget.
Den "stråmand" kræver en forklaring.

Citat
Er der fred og fordragelighed i Somalia?
Nu er det vist dig der er faktaresistent.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 28-05-13 23:06

Tommy, hvis vi kunne sende Somalierne hjem, hvorfor tror du så ikke VKO gjorde det, og hvorfor kræver DF det så ikke?

Hvordan kan det at jeg stiller et spørgsmål, gøre mig faktaresistent?

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 28-05-13 23:15

Citat
Tommy, hvis vi kunne sende Somalierne hjem, hvorfor tror du så ikke VKO gjorde det, og hvorfor kræver DF det så ikke?
Fun, nu må du tage dig lidt sammen, ikke.

Læs dette her:
Citat
Afviste somaliere bliver sendt hjem
Af Michael Ørtz Christiansen, Berlingske Nyhedsbureau
Somalias hovedstad er ifølge Flygtningenævnet sikker nok til, at afviste somaliske asylansøgere kan sendes hjem.

Tre somaliere skal inden længe sætte sig på et fly med destination Mogadishu.

Flygtningenævnet har stadfæstet Udlændingestyrelsens afslag på asyl i de tre sager, hvilket betyder, at de skal forlade Danmark.

»Nævnet har ikke fundet, at de generelle forhold i og omkring Mogadishu i sig selv kan begrunde asyl, hvilket hidtil har været tilfældet,« lyder begrundelsen for afslaget på Justitsministeriets hjemmeside.

Hvis de ikke rejser hjem frivilligt, så vil de »blive udsendt tvangsmæssigt«, understreger justitsminister Morten Bødskov (S).

»I den forbindelse forventer jeg, at den nye somaliske regering vil opfylde sin folkeretlige forpligtelse til at tage egne statsborgere tilbage,« siger ministeren.

Flygtningenævnet traf 16. og 17. maj afgørelse i frem sager om somaliske asylansøgere. I de sidste to fik somalierne asyl. Begrundelsen var, at de er i konflikt med det somaliske terrornetværk al-Shabaab.

Derfor kan resten af somaliere også rejse hjem

Citat
Hvordan kan det at jeg stiller et spørgsmål, gøre mig faktaresistent?
Har du læst ovenstående..? Godt så. Skal vi ikke bare konkludere, at du både er faktaresistent og ignorant.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 28-05-13 23:20

Jeg svarede på om vi kunne sende samtlige 20.000 Somaliere hjem, det kan vi ikke.

Jeg spurgte:
Citat
Hvordan kan det at jeg stiller et spørgsmål, gøre mig faktaresistent?

Tommy "svarede":
Citat
Har du læst ovenstående..? Godt så. Skal vi ikke bare konkludere, at du både er faktaresistent og ignorant.

Tommy, du er en idiot.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 28-05-13 23:24

Citat
Jeg svarede på om vi kunne sende samtlige 20.000 Somaliere hjem, det kan vi ikke.
Og jeg spørger; Hvorfor kan vi ikke det..? Har alle somaliere fået statsborgerskab?

Citat
Tommy, du er en idiot.
Det har jeg faktisk aldrig benægtet

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 28-05-13 23:52

Jeg skrev:
Citat
Jeg svarede på om vi kunne sende samtlige 20.000 Somaliere hjem, det kan vi ikke.

Tommy "svarede:"
[CITAT]Og jeg spørger; Hvorfor kan vi ikke det..? Har alle somaliere fået statsborgerskab? [CITAT]
Skal vi ikke bare konkludere, at du både er faktaresistent og idiot.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 29-05-13 10:37

Kaptajn,din tålmodighed er prisværdigt....at du gider beskæftige dig med en på alle måder,sølle Pygmæ. Selv her på Kandu,stikker hans hvidløgsånde igennem. En notorisk lystløgner,der tror at han kan forvanske virkeligheden. Ignorant,storskrydende,selvhævdende. Gæt selv hvor han stammer fra.

Se bare hvad han "underholder" os med her:
Citat
Er født i Spanien under borgerkrigen, sandsynligvis i 1937 eller 1938. Min far var Russisk bolsjevik, min mor Fransk romantiker. Har boet det meste af mit liv på 6. sal i Lemvig. Nu har jeg trukket mig tilbage til et lille landsted på Frederiksberg. Er uddannet brolægger og har arbejdet i branchen det meste af mit liv. Min store fritidsinteresse er intergalaktisk radiokommunikation. Jeg er kendt for min ret lemfældige omgang med sandheden. Jeg har absolut ingen ide om hvorfor jeg er på kandu.dk.

Citat
Jeg er kendt for min ret lemfældige omgang med sandheden.

Ja,det har vi så rigeligt,fået bekræftet.

Citat
Jeg har absolut ingen ide om hvorfor jeg er på kandu.dk.

Men det har jeg. Nok den eneste talerstol,du kan finde..................med tilhørere.

M.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 29-05-13 11:55

Mosebaek, er der noget af det jeg skriver her i tråden der ikke er korrekt?

Min profiltekst er 100% fri fantasi, det troede jeg ligesom fremgik.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 29-05-13 12:26

Mosebaek, tak for et rammende og underholdende indlæg. Dejligt med lidt humor oven i alvoren.

Fun er jo også på sin måde underholdende - men indrømmet, den form for underholdning kræver satme megen tålmodighed....

Nu vil jeg bruge eftermiddagen og måske lidt af aftenen på, at læse alle de gode svar igennem og finde ud af hvem der skal honoreres. Det bliver ikke let, for alle har bidraget med kanon gode indlæg.

Mvh.
Tommy.
Jeg sidder og følger lidt med i Cirkus Folketing. Gud ved hvem, der bliver valgt som manegeklovnen.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 29-05-13 12:28

PS...Jeg glemte denne her.
Citat
Mosebaek, er der noget af det jeg skriver her i tråden der ikke er korrekt?

Jeg vil svare; Ja fun, alt hvad du har skrevet.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 29-05-13 16:54

Citat
Min profiltekst er 100% fri fantasi, det troede jeg ligesom fremgik.

Ja,det er jeg udmærket klar over. Jeg håber det samme,gør sig gældende med dine indlæg,her i tråden. Ellers har jeg virkeligt ondt af dig.

Jeg er jo et barmhjertigt menneske.

M.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 29-05-13 17:44

Tommy, det blev såmænd også en fin dag i haven i går.

Men hvis I nu kan løsrive jer fra at skrive "Du er dum".."Nej, det' da dig der er dummere" et øjeblik, så synes jeg det kunne være interessant om I gad kommentere mine indlæg fra i forgårs og i går om kriminalitetsstatistik her og i staterne.

Jeg kan jo ikke undlade at bemærke, at Tommys, og måske andres, har det fint med at lægge statistiker, der ser ud til at støtte "sagen", aldrig drages i tvivl, mens dem der ikke støtter "sagen", helst ignoreres.

Som man siger inden for mit fag "ukendskab til loven skader altid!", helt det samme gælder at basere sine handlinger/holdninger på forkerte fakta

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 29-05-13 18:24

Citat
Som man siger inden for mit fag "ukendskab til loven skader altid!", helt det samme gælder at basere sine handlinger/holdninger på forkerte fakta
Begynder du nu også..?

Forkerte data vagnr. Hvad er forkerte -og rigtige data..?
Vil du give mig ret i, at statistikker er sandhed med visse modifikationer ? Jo, det vil du godt.

ER vi også enige om, at statistikken siger som regel det, som den der har lavet den, ønsker statistikken skal sige. Fordi, hvordan bliver spørgsmålet udformet. Hvilke kriterier tages med, og endelig, hvem spørges.

Tag f.eks. cykeltyverier. Ifølge politiets statistik er tyverier af cykler stærkt faldende - ja sågar, ifølge politiets statistik, bliver der så godt som ikke stjålet cykler i DK mere.

Hvad er det så, statistikken ikke oplyser........?????
Statistikken oplyser ikke, at politiet ikke modtager anmeldelser af cykeltyverier mere - med mindre, det er en ny cykel......Jamen så tror da fanden tyverier af cykler er faldende. MEN, "folk" er lige kriminelle af den grund.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 29-05-13 18:41

Tommy, vi har forstået, at hvis ikke virkeligheden passer med dit verdensbillede, så er det virkeligheden der tager fejl. Hvis ikke statistikkerne passer ind i dine fordomme, så er det statistikkerne der tager fejl. Det er så den måde du har indrettet dig på, det har du jo nok en grund til. Men det betyder jo at din faktaresistens bliver forstyrret, når du vover dig ud af din trygge hule, ud blandt mennesker der ikke automatisk bakker dig i dine vildfarelser.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 29-05-13 19:13

Tommy, vi kan være enige så langt, at det er nyttigt at se kritisk på statistikker, det er netop det jeg gjorde i forhold til jøjøs statistik om vold i Dk, der blander simpel vold, inkl trusler, sammen med grov vold, mens man i USA ikke medtager en spytklat eller lign småting som vold.

Gør man det ordentligt, ligger USAs vold min. 7 gange højere end vores.

Men det du gør er, uden det mindste grundlag, at ignorere enhver oplysning, der ikke passer ind i dit forudfattede verdensbillede, mens jeg, fx når jeg ser en statistik fra jøjø eller andre, som jeg ikke forstår, lige går spadestikket dybere for at finde ud af om der er noget galt, og hvad det er.

Jeg kan anbefale andre at gøre det samme.

Det tager lidt tid, men giver et mere retvisende billede for dem der gider se kritisk, men fordomsfrit på oplysningerne.

Og så vil jeg slutte denne ørkenvandring med endnu en gang at skrive

DE ER HER, DE BLIVER HER

(undtagen en stor del af dem der får en uddannelse betalt af samfundet, og tager til fx UK eller USA for ikke at blive diskrimineret)

TROR I VIRKELIG DET BLIVER BEDRE AF AT FORTSÆTTE MED AT BEHANDLE DEM ALLESAMMEN SOM UDSKUD, FORBRYDERE, NASSEKARLE?

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 29-05-13 19:43

Citat
(undtagen en stor del af dem der får en uddannelse betalt af samfundet, og tager til fx UK eller USA for ikke at blive diskrimineret)

TROR I VIRKELIG DET BLIVER BEDRE AF AT FORTSÆTTE MED AT BEHANDLE DEM ALLESAMMEN SOM UDSKUD, FORBRYDERE, (undtagen en stor del af dem der får en uddannelse betalt af samfundet, og tager til fx UK eller USA for ikke at blive diskrimineret)

TROR I VIRKELIG DET BLIVER BEDRE AF AT FORTSÆTTE MED AT BEHANDLE DEM ALLESAMMEN SOM UDSKUD, FORBRYDERE, NASSEKARLE?

FX til UK for ikke at blive diskrimineret. Ja det var et godt sted - set fra "dem" side af. Der er fri halshugning på gader og stræder. Tror du virkelig vangr, at den bliver ved med at gå..? Næppe..! Og jeg tror nok, at den alm. englænder har fået nok af Blairs multikulti eksperiment.
Det ved jeg, fordi jeg besøger GB næsten lige så tit som jeg besøger Tyskland/ Østrig......ØH hov.......læste du det, fun2, nu kan du sætte en "lille anekdote" ind ovenpå de oplysninger.

Behandlet som NASSEKARLE. Hvordan kom du på den tanke - at de skulle være nassekarle? Eftersom ikke vestlig indvandring "kun" koster de danske skatteydere et sted mellem 60 - 80 milliarder kr. er der nok ikke mange der betragter dem som nassekarle.
De penge - altså de få milliarder, er slet og ret taget fra velfærden.

Til fun
Forventer du et svar på alt dit vrøvl..? Nej vel.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 29-05-13 20:29

Tommy, jeg forventer ikke at du forholder dig til virkeligheden, og du forholder dig sådan set aldrig til noget af det der bliver skrevet. Så nej, jeg forventer heller ikke svar denne gang.

Godkendelse af svar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 29-05-13 21:01

Hold da kæft, den tråd blev noget længere end jeg havde regnet med.

Tro mig, det var svært at vælge hvem jeg skulle give pointene. Det blev så jøjø's - i skarp konkurrence med hhv. Prio, Mosebaek, Ebg88, Eyvind, LuffeA - og alle ramte "hovedet på sømmet" - tak for det!

Kattekismus, du skal ha' tak for H.C. Andersen digtet - et genialt digt.

Til Vagnr. Jeg forstår simpelthen ikke din holdning.

Til fun. God bedring med håbet om, i har godt vejr på den planet du befinder dig på.

Tak for svaret jøjø.

Mvh.
Tommy.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 29-05-13 21:17

Statestikker bliver analyseret og gelejdet i hver sin retning af de skriftkloge. Jeg forsøger at nå en konklusion,gennem nyhedsstrømmen fra tv og aviser.

Og forsøger at analyserer det en smule. For jeg er godt klar over at sagen kan ses,fra flere vinkler,alt efter politisk observans.

Men når en arabisk narkohandler,dræber en anden araber,for manglende betaling,kan det vel ikke diskuteres,hvorvidt han er lidt dræbt eller meget dræbt.

Når politiet bliver kaldt ud til bandeopgør blandt araberne,kan det måske diskuteres,om det nu var tordenbrag,eller revolverskud. Men findes der 25 patronhyldster,kan det vel ikke forklares med hagl,der faldt ned fra himlen.

Tak for spalteplads,Tommy.

M.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 29-05-13 21:21

Glemte lige:

jøjø er altid sagligt og velbegrundet.

M.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 29-05-13 21:52

Til Tommy, jeg tror såmænd jeg ville være villig til at dele din holdning, hvis den havde den ringeste udsigt til at gøre noget ved problemerne!

Men det eneste man hidtil har opnået, er en dem og os holdning, der skiller i stedet for at samle.

Men efterkommerne, der er vokset op/gået i skole under VKO er mere kriminelle end deres forældre

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 29-05-13 22:17

Citat
Men efterkommerne, der er vokset op/gået i skole under VKO er mere kriminelle end deres forældre

Historisk set, har det altid været sådan - iblandt muslimer - at jo større familien bliver ( målt i generationer) des mere rabiate bliver efterkommerne. Vent og se, generationen under RAF bliver endnu mere rabiate end de var under VK. Og sådan fortsætter det indtil deres gud - er det ikke Allan han hedder, overtager butikken.

Kig i dine statistikker

Kommentar
Fra : prio

Dato : 29-05-13 23:06

Citat
Tommy, vi kan være enige så langt, at det er nyttigt at se kritisk på statistikker, det er netop det jeg gjorde i forhold til jøjøs statistik om vold i Dk, der blander simpel vold, inkl trusler, sammen med grov vold, mens man i USA ikke medtager en spytklat eller lign småting som vold.

Gør man det ordentligt, ligger USAs vold min. 7 gange højere end vores.

Men det du gør er, uden det mindste grundlag, at ignorere enhver oplysning, der ikke passer ind i dit forudfattede verdensbillede, mens jeg, fx når jeg ser en statistik fra jøjø eller andre, som jeg ikke forstår, lige går spadestikket dybere for at finde ud af om der er noget galt, og hvad det er.

Jeg kan anbefale andre at gøre det samme.

Det tager lidt tid, men giver et mere retvisende billede for dem der gider se kritisk, men fordomsfrit på oplysningerne.

Ja, man skal da ikke sætte sit lys under en skæppe, ingen nævnt, ingen glemt

Den statistik, der henvises til, er åbenbart den, der er udarbejdet af det hollandske justitsministerium, med støtte fra det danske justitsministerium
- det må jeg altså liiige have lov til at kommentere her på falderebet.

Statistikken er ikke baseret på politiets rapporter og dermed ikke delt op i simpel og grov vold, hverken i USA eller i Danmark
- så hvordan nogen pludselig kan komme frem til, at statistikerne tager fejl, og at USA faktisk skulle have 7 gange så meget vold som i Danmark - ja, det forstår jeg overhovedet ikke.

Citat
TROR I VIRKELIG DET BLIVER BEDRE AF AT FORTSÆTTE MED AT BEHANDLE DEM ALLESAMMEN SOM UDSKUD, FORBRYDERE, NASSEKARLE?

Nej, men selvom mange muslimske indvandrere er ordentlige mennesker, der forsøger at forsørge sig selv - så tror jeg virkelig ikke, at det bliver bedre af, at vi fortsætter med at ignorere og fortie, at en voldsom stor del af den muslimske befolkning i Danmark åbenbert ikke vil bidrage med noget til det danske samfund - udover kriminalitet.

Trods årtiers overbærenhed, fin forsørgelse og integrationsprojekter i hobetal.
Selv socialdemokraterne er jo ved at indse, at det var en fejl at behandle alle som ofre, og at vi måske gav for mange gulerødder.

Vi skal helst ikke ende som i Sverige (eller værre).
Sverige er det mest kriminelle land i Skandinavien, med flere alvorlige overfald og dobbelt så mange drab som i USA - men måske vil nogen så påstå, at drabene er knap så voldelige i Sverige som i USA?
- efter "at have gravet et spadestik dybere!"

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 02-06-13 13:28

Lige et par stykker,af dagens "små" episoder:

http://ekstrabladet.dk/112/article1996667.ece
http://ekstrabladet.dk/ritzau_new/article1996693.ece
http://www.tvmidtvest.dk/indhold/politiet-jagter-voldtaegtsmaend

"Trivialiteter",som vi danskere bare må lære at acceptere...ikke sandt fun2.
For det er "bare" en del af DERES naturlige image.

Find nu en "statestik" frem,der viser at det ikke sker.

M.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 02-06-13 15:24

Mosebaek, hvorfor tror du at jeg synes at vi bare "må lære at acceptere" det? Jeg tror du har misforstået det der med statistik, i alt fald har du misforstået mit syn på statistik.

Kommentar
Fra : prio

Dato : 17-06-13 23:58

fun2, du skrev i denne tråd, at de kriminelle indvandrere, der kan udvises, bliver udvist.

Her er endnu et eksempel på den danske blødsødenhed.

En 18-årig somalier, der har voldtaget et barn på 10 år, og desuden forsøgt voldtægt af en 9-årig og en 17-årig.

Han blev idømt 6 års fængsel og udvisning i Byretten, men ankede, og Landsretten har nu gjort udvisningen betinget - som man så ofte før har set.

Den unge somalier skal så blot holde sig fra kriminalitet i 2 år - så hænger vi på ham i al evighed.

Hvor er det dog krænkende for de stakkels piger og deres familier.

Det eneste, som kriminelle indvandrere har respekt for, er udvisning - og det har beviseligt forebyggende effekt - men efterhånden skal man begå mord, før man ikke længere er ønsket som gæst i Danmark.

Hvad hjælper det så, at lovgivningen giver mulighed for at statuere eksempler ved at udvise en kriminel, når dommere rundt omkring i landet konstant får medlidenhed med de stakkels kriminelle - men ikke med ofrene.

Typisk dansk.

Næh, vi huser da gerne voldtægtsmænd, det er jo så synd for dem.

http://www.bt.dk/krimi/ung-voldtaegtsmand-slipper-for-udvisning

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 18-06-13 00:08

prio, jeg ved godt at det er svært at forstå, det er meget tung lovstof. Men ifølgeloven skal alle der bliver dømt for voldtægt udvises, hvis de kan udvises. Det kan godt være at du synes at det er krænkende at den unge man ikke blev udvist, men fakta er, at hvis Danmark havde været i stand til at udvise ham, så var han blevet det.

Kommentar
Fra : prio

Dato : 18-06-13 11:16

Citat
hvis Danmark havde været i stand til at udvise ham, så var han blevet det.

Jamen, Byretten sagde udvisning, og 2 ud af 6 dommere i Landsretten sagde udvisning - så reel udvisning have været mulig - hvis man ville!

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 18-06-13 12:11

prio, der hersker naturligvis en vis lille usikkerhed om hvordan reglerne præcist skal tolkes, ikke alle dommere er 100% enige i de præcise fortolkninger af de ret så indviklede regler, derfor sige den ene dommer det ene, den anden noget andet. Men dommerne må i sidste ende dømme som de finder rigtigt ud fra lovene og ikke ud fra en eller anden folkestemning om at dette eller hint er "krænkende" for nogen.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 18-06-13 14:03

En artikel om sagen:
http://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/article2015631.ece

Hvori der står:
Citat
Der hedder det nu i udlændingelovens kapitel 4, paragraf 26, stk 2: 'En udlænding skal udvises (...) medmindre dette vil være i strid med Danmarks internationale forpligtelser.'

Det er sådan set ret klart, hvis han kunne udvises, så skulle han udvises.

Ifølge DF burde der stå:
Citat
medmindre dette 'med sikkerhed' vil være i strid med de internationale forpligtelser

Det er lidt svært at se at der er den helt store forskel på de to. Som det er nu, kommer eventuel tvivl den anklagede til gode, det er sådan set et glimrende, gammelt og meget benyttet retsprincip.

Henriksen fra DF mener at ændringen vil gøre det: "markant nemmere at udvise mennesker", jeg vil nok mene at det er ren symbolpolitik, DFs hjemmebane.

Kommentar
Fra : prio

Dato : 18-06-13 19:24

Citat
Men dommerne må i sidste ende dømme som de finder rigtigt ud fra lovene og ikke ud fra en eller anden folkestemning om at dette eller hint er "krænkende" for nogen.

"En folkestemning om, at dette eller hint er krænkende for nogen" - skriver du, fun2!?

Et barn er blevet voldtaget, og 2 andre er forsøgt voldtaget - og jeg tillader mig at skrive, at det må være krænkende for ofrene og deres familier, at en person med opholdstilladelse ikke udvises efter så grov kriminalitet.

Hvordan kan det have noget med en folkestemning at gøre?

Er du klar over, at mange voldtægtsofre har mén resten af livet? - og nu drejer det sig oven i købet om børn.

Det er jo ikke en dødsstraf at blive hjemsendt til Somalia, der bor faktisk familie til denne somalier, der voldtog
- men selvfølgelig vil voldtægt nok blive straffet væsentligt hårdere i Somalia.

At han ikke er bliver udvist, har så vidt jeg kan læse mig til, intet at gøre med internationale konventioner, der skal overholdes - men udelukkende med et par dommere, der har ladet sig overbevise om, at det er synd for den unge somalier.

Selv direktøren i Institut for Menneskerettigheder, Jonas Christoffersen, udtrykker forbløffelse over, at somalieren ikke blev udvist.

Kommentar
Fra : prio

Dato : 18-06-13 19:55

"Menneskerettighedsdomstolen har godkendt udvisninger af personer, der har begået langt mildere former for kriminalitet" - udtaler chefjurist Jacob Mchangama fra tænketanken Cepos - og han mener i øvrigt, at Højesteret burde tage stilling til sagen.

http://www.bt.dk/danmark/cepos-chefjurist-derfor-kunne-somalier-godt-vaere-udvist
http://www.bt.dk/krimi/naser-kraever-18-aarig-udvist-drop-graedekone-argumenterne
http://www.bt.dk/krimi/offer-i-gullestrup-sagen-hvorfor-bliver-han-ikke-udvist

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 18-06-13 20:10

prio, dommere dømmer efter deres fortolkning af loven, ikke efter om de synes at det er "synd" for den dømte eller om forbrydelsen er "krænkende". Jeg kan sagtens sætte mig ind i at det må være forfærdenligt at blive voldtaget, jeg kan sagtens se at det er krænkende. Men stadig dømmes der efter loven og internationale regler. Der er intet andet der forhindrer en udvisning en disse love og regler.

Jeg har ikke sat mig ind i denne konkrete sag, set på hvad der ligger til grund for at straffen blev ændret osv. Men der står direkte i loven at hvis man kunne udvise ham, så skulle han være udvist. Heraf kan man umiddelbart konkludere at han ikke kan udvises.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 18-06-13 22:14

Godt du fik dette lille ord med, deres i "fortolkning af loven". Det er netop "DERES" fortolkning,jeg ikke altid,er helt tryg ved. Jeg tror slet ikke de danske dommere,er så upåvirkede og neutrale,som det skal lyde til i vort højt besungne retssamfund.

Det er jo en offentlig hemmelighed,at mange af dem,har travlt med bijobs. Er det som skødeskrivere,eller ordner de jura for Somalisk forening???? Selvfølgeligt kan de påvirkes. Penge klarer alt.
Man har jo kunnet se,gennem mange år,at f.eks. småkriminalitet,straffes væsentlig hårdere her i Vestjylland,end længere østpå. Men der er nok ikke,så mange bijobs her. (Hvor de skal tage hensyn,til deres arbejdsgivere).

Næh...dommerne stoler jeg ikke mere på,end en hvilken som helst brugtbilhandler. Desværre.

M.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 18-06-13 22:23

Mosebaek, jeg har langt mere tiltro til dommernes evne til at fortolke lovene rigtigt, end mine egne ever, tilfældige kandu-brugeres ever og ikke mindst saxo-banks tænketanks evner i den retning.

Kommentar
Fra : jøjø

Dato : 18-06-13 23:24

Den omtalte somalier har været i Danmark som flygtning fra han var 7 år.

Da han begik 3 voldtægter, havde han været under 9 år i Danmark, da han en del af tiden, som flygtning i Danmark, havde været på genopdragelse i Somalia og på koranskole.

Tilbage i Danmark bliver han træt af sit barndomshjem, han synes, at det er for islamistisk, siger han, og beslutter sig så til - gudhjælpemig - at begå kriminalitet, for at få myndighedernes opmærksomhed!!!
Det kunne såmænd lige så godt have været et indbrud, udtaler han!

Men han beslutter sig altså til at voldtage børn - ikke at begå indbrud - ikke blot at henvende sig om hjælp hos kommunen.

Hans forsvarer har plæderet for, at udvisning gøres betinget, ved at hævde, at somalieren er velintegreret i det danske samfund!!! - fordi somalieren har været så smart at tage 9. klasse under sit fængselsophold.

Altså har vi at gøre med en "velintegreret" somalier, der har så meget respekt for danske børn og unge danske piger, at han vælger at voldtage dem (genopdragelsen har måske ikke været helt spildt?)?

Eller har vi med et menneske at gøre, der allerede er uden for pædagogisk rækkevidde, og ikke værd at bekoste mere på i Danmark?

Det er i øvrigt ikke ualmindeligt, at somaliske familier, som har søgt til Danmark som flygtninge, tager deres børn ud af skolen og sender dem på genopdragelse, når børnene er blevet såkaldt dansksindede - altså et fy-ord i nogle flygtninge- og indvandrerkredse.

Så er det, at jeg ikke forstår, hvorfor en familie ikke blot kan tilbagesendes til Somalia, når landet åbenbart er blevet så sikkert, at deres børn gerne må opholde sig der?

Men her i Danmark vil vi være fuldstændig sikre på at beholde vores kulturberigere og deres kriminelle afkom i al evighed? - så selv når en udvisning er fuldstændig oplagt og ikke til hinder i følge internationale konventioner - ja, så vælger vi at lade vores tossegodhed tage over igen.

Pyt med ofrene, de var nok selv ude om det.
Pyt med skatteyderne, de har bare at punge ud.
Pyt med hele den danske befolkning.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 18-06-13 23:41

Citat
så selv når en udvisning er fuldstændig oplagt og ikke til hinder i følge internationale konventioner - ja, så vælger vi at lade vores tossegodhed tage over igen.

Det er jo direkte forkert. Som jeg har skrevet flere gange, er det eneste der hindrer en hjemsendelse at det ikke er muligt ifølge internationale konventioner.

Der er ingen der siger pyt med ofrene, der er ingen der mener at ofrene selv er ude om det. Det er blot ganske enkelt ikke muligt at sende gerningsmanden ud, uanset hvor gerne vi ville det.