/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Samsung 10.1 tablet wifi og 3 G
Fra : dhmoelsted
Vist : 543 gange
100 point
Dato : 19-05-13 12:06

Jeg overvejer at købe en Samsung 10.1 tablet med både WIFI og 3G ....vi har mobilt abb hos Happii mobil der includerer 3 g ...kan man så bare lokke tabletten på eller kræver det tilkøb ??

Jeg har set et godt tilbud der løber her i pinsen derfor ingen mulighed for at forespørge Happi mobil

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 19-05-13 12:13

Dette marked er totalt uoverskueligt. Viste ikke der var noget der hed happy. Men køb nu ikke for meget, deres pakker er som regel for store.
Brug en smartphone som telefon, se efter om du kan få et extra sim kort på samme abonnement.
hilsen Steen

Kommentar
Fra : blueexblue

Dato : 19-05-13 12:20

En tablet fungerer stort set som en bærbar computer, men med et andet styresystem.
Hvis du har trådløst internet - wifi - kan du bare logge dig på det.
Hvis du har (gratis) internetadgang på dit mobilabonnement kan du formentlig opsætte din mobil som er hotspot/router og gå på internettet via den.
Hvis du vil på internettet via mobilnettet, kræver det, at du køber endnu et mobilabonnement eller et rent dataabonnent. Det billigste dataabonnement koster ca. 49 kr.

Kommentar
Fra : mimimig

Dato : 19-05-13 13:03

vær opmærksom på samsung 10.1 tablet kan ikke bruges som telefon, men du kan med et mini sim kort gå på nettet og du kan sende og modtage sms

Kommentar
Fra : dhmoelsted

Dato : 19-05-13 15:29

tak.... det vil sige at mini sim kort der sidder i mobil ...eller måske samme i "gammel" størelse bare kan sættes i tablet så suger den net og selskabet kan ikke se om det er tablet ELLER mobil der bruger de data der er med i abb. pt 2000 mb

Accepteret svar
Fra : blueexblue

Modtaget 100 point
Dato : 19-05-13 15:37

Ja. Man kan sagtens flytte simkortet til tabletten, hvis kortet har samme størrelse. Du kan sende og modtage sms og mms som på din telefon.

Godkendelse af svar
Fra : dhmoelsted

Dato : 19-05-13 20:24

Tak for svaret blueexblue.