/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
er dette drivhus okay?
Fra : miss-tk
Vist : 696 gange
50 point
Dato : 07-05-13 18:43

Har fundet dette drivhus på den tyske amazon, men har simplehen ikke forstand på drivhuse overhovdet! Det er en fødselsdagsgave til kæresten..

Er der noget jeg bør vide, i min søgning efter et drivhus?

http://www.amazon.de/gp/product/B007JFYDW0/ref=ox_sc_act_title_1?ie=UTF8&psc=1&smid=A28726TGKIYHYR#productDescription

Accepteret svar
Fra : sverola

Modtaget 50 point
Dato : 07-05-13 19:50

Hej Miss-tk

Først engang...Pæn tanke at give kæresten et drivhus..
Når det er sagt så tilbage til spørgsmålet..... Tja det er sikkert ok til sit brug..Men jeg vil mene at det er for lille ....Mange køber et drivhus som i byggemarkedet /Bilka mm. ser fint og stort ud ..Når de så har fået plantet og disse gror til ,viser det sig at det kunne gerne have været større.. Du må regne med at et par tomater og en agurk tager en del plads,hvis der samtidig skal være blomster el lign i tillæg
Har din kæreste plads i haven ville jeg have gået for et større et..
Men tag dig lidt tid og gå ind på Google og søg på " drivhus erfaring " el lign . og se hvad andre mener ..
Held og lykke videre

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 07-05-13 20:05

Hvis kæresten skal bruge det til chili og peberfrugt og ikke til at sidde i og se smart ud, er det fint. Til store pladskrævende afgrøder bliver det en smule knebent.
vh
pbp

Kommentar
Fra : miss-tk

Dato : 07-05-13 20:23

Citat
Hej Miss-tk

Først engang...Pæn tanke at give kæresten et drivhus..
Når det er sagt så tilbage til spørgsmålet..... Tja det er sikkert ok til sit brug..Men jeg vil mene at det er for lille ....Mange køber et drivhus som i byggemarkedet /Bilka mm. ser fint og stort ud ..Når de så har fået plantet og disse gror til ,viser det sig at det kunne gerne have været større.. Du må regne med at et par tomater og en agurk tager en del plads,hvis der samtidig skal være blomster el lign i tillæg
Har din kæreste plads i haven ville jeg have gået for et større et..
Men tag dig lidt tid og gå ind på Google og søg på " drivhus erfaring " el lign . og se hvad andre mener ..
Held og lykke videre

Nu var det ikke så meget pladsen, men mere kvaliteten.. Vil jo helst ikke købe et drivhus, der ikke kan blive stående i længden..

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 07-05-13 21:26

Umiddelbart ser det meget spinkelt ud. Det vil kræve at det kan sættes godt fast, hvis vinden ikke skal tage det i en storm. Jeg kan være i tvivl om stabiliteten. Men der er ikke meget beskrivelse med.
Jeg ville ikke købe et drivhus, uden at have set det.

Størrelsen er en prioritering. Jeg har selv kun 5 m2. Det rækker til 3 kapilærplantekasser og en stol. Plus et lille plantebord.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 07-05-13 21:29

Hvis man vælger at have kapilærkasser, kan sidehøjden på 1.24 være for lille- planterne rækker jo godt i vejret. Men det kan klares ved at sætte det på en sokkel.

Godkendelse af svar
Fra : miss-tk

Dato : 14-05-13 21:18

Tak for svaret sverola.