/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Mazarinkage med jordbær
Fra : PrivateDK
Vist : 869 gange
100 point
Dato : 04-05-13 22:45

Jeg skal have nogle stykker samlet til kaffe.
Har fået den ide, at jeg vil lave en mazarinkage med chokolade overtræk. Piskefløde ovenpå med jordbær.
Men de jordbær man kan købe nu, er ikke så gode.
Men jeg har nogle jordbær fra haven i fryseren. Min frygt er bare at de er noget splattet når de bliver tøet op.
Kan jeg ikke lave en klar gele af mine jordbær? Hvis, så hvordan?

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 60 point
Dato : 04-05-13 22:59

Jeg synes altså at de jordbær man kan købe nu er gode - endda med smag - overraskende nok.

Det bliver ikke et kønt syn, hvis du bruger jordbær fra fryseren, men selvfølgelig kan de bruges

Her er der flere opskrifter på gele at vælge imellem

http://www.google.dk/#hl=da&gs_rn=12&gs_ri=psy-ab&cp=16&gs_id=1p&xhr=t&q=hjemmelavet+gele&es_nrs=true&pf=p&output=search&sclient=psy-ab&oq=hjemmelavet+gele&gs_l=&pbx=1&bav=on.2,or.r_qf.&bvm=bv.45960087,d.Yms&fp=4c7ca114079efb34&biw=1600&bih=775

Kommentar
Fra : PrivateDK

Dato : 04-05-13 23:20

Kan evt lave en kobination. Lave en gele af egne bær og købe friske til pynt jeg hælder gele'en ud over.

Godkendelse af svar
Fra : PrivateDK

Dato : 05-05-13 22:13

Tak for svaret Nordsted1.
Det var ikke meget liv der var på mit indlæg, så da du var det eneste svar er det nemt at fordele point.