/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Hej jeg vil igang med Slægtsforskning
Fra : alan57
Vist : 1080 gange
100 point
Dato : 04-05-13 14:52

Hvordan starter man, jeg mener hvilke internet sider vil kunne hjælpe mig med oplysninger om min familie, skal jeg gå ind i kirke eller registre plus skal jeg rejse eller kan jeg bruge internettet til at skaffe disse oplysninger?
alan57

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 04-05-13 15:03

Her kan du læse meget mere om det: http://www.sa.dk/content/dk/brug_arkivet/introduktion_til_arkivbrug_for_slagtsforskere

Her er et program til at holde styr på dine data: www.familytreemaker.dk

God fornøjelse, men husk det er tidskrævende

Kommentar
Fra : molly0101

Dato : 04-05-13 16:25

MyHeritage findes du på nettet. Det er gratis for de første 500 personer du lægger ind. På arkivalie online 'AO' finder du kirkebøger og folketællinger mange år tilbage. God fornøjelse, det er en spændende hobby du går i gang med.

Accepteret svar
Fra : ajohansen

Modtaget 100 point
Dato : 04-05-13 16:26

Hej
husk også at notere hvor du har fundet oplysningerne (kilder) og husk at tjekke andres oplysninger fordi du ofte ikke kan stole på oplysninger.
en anden side er http://www.krabsen.dk/stednavnebase/ hvor du kan finde ud af hvor sognet hører hjemme.

ellers spørger du bare igen

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 04-05-13 18:01

http://www.sa.dk/content/dk/ao-forside

Her finder du kirkebøger m.m.

Kommentar
Fra : Finn_Kyhn

Dato : 04-05-13 22:26

Jeg syntes du skal starte med at snakke med de ældste i familien, og skrive deres historier ned. Få også registreret familiens gamle billeder. Derefter kan du gå igang med alt det de andre skriver, men arkivalierne på nettet løber ingen vegne.
God fornøjelse.
Finn

Godkendelse af svar
Fra : alan57

Dato : 05-05-13 15:08

Tak for svaret ajohansen.
alan57

Kommentar
Fra : ajohansen

Dato : 05-05-13 16:46

selv tak og held og lykke med slægten