/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Udstødning Gilera Stalker!!!
Fra : jlasse3
Vist : 790 gange
50 point
Dato : 08-06-03 00:20

Hej!

Jeg er den heldige ejer af en Stalker, med alu cylinder 47,6 + 22 mil karburator + 5 grams ruller + racerkobling + Proma udstødning, der rander 90 km/t!!! Og går uden problemr på rullen!!
Jeg ville spørge om den ville rande hurtigere med en Hebo knækudstødning?, da jeg har planer om at få sat en på!!! Og om den eventuelt vil ændre på optækket?

Hilsen Jlasse3

Accepteret svar
Fra : Melander

Modtaget 60 point
Dato : 08-06-03 00:44

jeps, det hjælper vildt på den, den vil komme op på ca. 100 -110 km/t og vil få lidt mere i optrækket, da du i forvejen har et pænt optræk(baseret på dine oplysninger).

Kommentar
Fra : NielsErling

Dato : 08-06-03 00:57

Hej!

Fuck jeg er gammel!;) Hvad helvede snakker i knægte om?;) Er det en motorcykel - en knallert - en EU scooter - eller hvad er det? Og pas nu på i trafikken ik'!?;)

forresten - jeg tror nok der findes klubber hvor man kan få lov til at tune sit grej alt det man vil - og der er vist også nogle af de klubber hvor der er andre der også elsker at lege med ...øhm... knallerter?!;) - og de ved vist også en helt masse om hvordan man tuner det! Og hvis jeg ikke tager HELT fejl;) - så ved de også hvor man finder det billigste - og BEDSTE grej! Tror jeg nok;) Men ok - der skal man vist nok bare køre på en bane beregnet til det... Surt show!

Hygge!

Kommentar
Fra : jlasse3

Dato : 08-06-03 02:58

Halloo NielsErling!

Denne katagori hedder knallerter så det er nok knallerter vi "snakker" om, ik!!!! Og ja vi skal nok passe på i trafikken, nu har jeg både MC kørekort og bil kørekort, så jeg ved godt hvordan man passer på i trafikken, men ja jeg skal nok passe på, MOR!

Men ellers tak for tippet til de klubber..........fed idé!!!!

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 08-06-03 08:43

jlasse3 -> det kan godt være jeg må skuffe dig, men det er altså en scooter du kører rundt på !

Variomatic = Scooter
Kæde = Knallert

og til dit spørgsmål, Ja! Det vil helt sikkert give noget, både i topfart og optræk, for proma udst. yder næsten ingen ting på de store cylindere! Men kører du med original variomatic (altså bare med 5gram ruller), for hvis du gør det så burde du nok lige få fat i en Malossi Multivar eller Polini SpeedControl, jeg tror det ville hjælpe gevaldigt !

En anden ting, har du ikke racer krumtap ? Hvis ikke burde det være det første du invisterede i, da du ellers risikere at den smadre, og så står du med en delvist smadret motor....

Kommentar
Fra : jlasse3

Dato : 08-06-03 15:14

Hej Jon!

Har du læst færdelsloven for der står knallert, så der ER en knallert!!! Den skal køre på cykkelstik og opføre sig som de gamle veloer og cykelister.........nogen andet er så, at de faktisk køre hurtigere og ligesom rigtige scootere og motorcykler......men jeg bruger da også selv ordet scooter når jeg snakker om det. Men ham NielsErling var jo nød til at få et svar på hans noget inteligente spørgsmål!!!!

Men tak for svaret jo køre med orgnal variomatic og jeg har heller ikke racer krumtap, men det er lavet ved en forhandler så jeg tror han ved hvad han har med at gøre, men jeg har da også overvejet det!!!

Hilsen Jlasse3

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 08-06-03 19:09

Ja, men forskellen ligger stadigvæk i at scootere har en variomatic og knallerter har kæde...

Alt det andet er noget rent ud sagt fis! Jeg ved godt at der er mange der siger at 45knallerter = Scootere ! Men den holder jo ikke...

Godkendelse af svar
Fra : jlasse3

Dato : 17-06-03 00:40

Tak for svaret Melander.