/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
Siemens Opvaskemaskine Varmer ikke
Fra : torbena01
Vist : 383 gange
50 point
Dato : 26-02-13 16:01

Jeg har en Siemens Opvaskemaskine SE65M352EU fra 2007, som ikke varmer vandet op.
Den køre hele programmet, men uden varme.
Er der nogen der har nogle gode idéer til hvad jeg kan prøve.
I Frontpanelet ser det ud til at der ikke er noget driver print eller relæger - De må være "gemt i bunden eller et andet sted.
Men inden jeg tager maskinen helt ud vil jeg gerne havde nogle tips til hvad der kan være galt.
Det kan jo være en standart fejl.

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 26-02-13 16:28

Tyder på at varme-elementet skal udskiftes.
/PG

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 26-02-13 17:59

En anden mulighed: Den kører på to faser, og den ene sikring er gået.
En tredie: Temperaturføleren er gået (finder jeg mest sandsynligt)
vh
pbp

Kommentar
Fra : transor

Dato : 26-02-13 18:20

Jeg hat oplevet en serie opvaskemaskiner som holdt op med at varme , fordi en printbane på pladen med styringen var brændt over. Folk med loddefærdighed og noget godt kobbertråd reparere det nemt.
Pladen siidder i topen af maskinen , men ikke i lågen. Du skal have toppladen af.

Selvfølgelig kan man ikke helt udelukke en fejl i varmelegeme, kontakter eller termoføler.

Kommentar
Fra : torbena01

Dato : 27-02-13 08:28

Tak for de gode råd, maskinen køre på en fase - jeg prøver at tage maskinen ud, for at finde printpladen.
Derved kan jeg også måle på varme-elementet. Jeg vender tilbage når jeg har skelt maskinen af.