/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
rester af flåten
Fra : Leo19
Vist : 607 gange
20 point
Dato : 06-06-03 22:28

jeg har lige været på rekrut tur i hæren. Da jeg kom tilbage lykkedes det mig at fjerne 13 flåter. Problemet er at der sidder en lille del af en af flåterne tilbage. jeg har læst lidt om all de ubehagelige sygdomme man kan få af en flåt... ville bare lige høre om hvad jeg skal gøre?... skal jeg grave for at få fat i delen?... eller bare lade den side? Bliver jeg syg hvis jeg lader den side?

Accepteret svar
Fra : Melander

Modtaget 30 point
Dato : 06-06-03 22:36

det falder selv af, og der er ingen fare, det har lige været i lægebord....

Kommentar
Fra : Gazi

Dato : 06-06-03 22:51

Jeg bor i et område med mange flåter. Jeg har fået at vide, at det er ret vigtigt at man får fjernet resten af flåterne. evt. ved en læge.
Læs på netdoktor der står der noget om flåter
Hilsen Gazi

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 06-06-03 22:54

de havde en specialist i studiet hos lægens bord, og han at selv om kæberne sad tilbage, gjorde det ingenting, så længe kroppen var væk....

Kommentar
Fra : Leo19

Dato : 06-06-03 23:00

hmmm.... jeg håber du har ret. Ser du i hæren er min eneste læge Infermariet (som ligger på kasernen). Da jeg lige er kommet hjem efter turen er det sidste jeg har lyst til er at tage hele vejen tilbage til kasernen for en lille dum ting som en lille rest a kæben. Men jeg vil dog lige læse på netdoktor for at være sikker.

ved i hvor langt tid der går fra bidet til man bliver syg? (i tilfælde af at man bliver syg)

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 06-06-03 23:13

du får et rødt mærke, hvis det mærke bliver større end en 5 krone, skal du søge læge...husk det kan være farligt, men behandlet i tide, slipper de fleste uden mén.

Kommentar
Fra : Leo19

Dato : 06-06-03 23:16

tak.... har ikke lige lyst til at blive halvt lammet.

Kommentar
Fra : Leo19

Dato : 06-06-03 23:16

tak.... har ikke lige lyst til at blive halvt lammet.

Kommentar
Fra : Leo19

Dato : 06-06-03 23:16

tak.... har ikke lige lyst til at blive halvt lammet.

Kommentar
Fra : Leo19

Dato : 06-06-03 23:18

hovsa.... hva skete der.... hmm.... nå... skummelt

Godkendelse af svar
Fra : Leo19

Dato : 06-06-03 23:20

Tak for svaret Melander.

Kommentar
Fra : Dullermaren

Dato : 16-06-03 08:43

læger og eksperterne er indbyrtes uenige, med hensyn til hvor meget der skal fjernes, har lige fået "gravet " resterne af en ud på min søn, da der i følge lægen var rimelig stor risico for en infektion. ( der kan i følge ham gå op til 6 mdr. før man får den sygdom der kan give lammelser ) det var vist Borelia eller sådan noget han kaldte det.