/ Forside/ Karriere / Job / Selvstændige / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 508
Trække videresalg fra?
Fra : Maksimus
Vist : 1057 gange
138 point
Dato : 21-02-13 12:12

Hejsa.

Jeg har en diskusion med en ven. Han siger at man godt kan trække ting fra, som man sælger videre i sin forretning.

Hvis f.eks en Burger restaurant køber for 100.000 kr burger kød, så kan de trække det fra i skat??

De betaler jo alligevel skat af deres overskud, og dermed betaler de jo alligevel halvdelen af kødet til skat.

Kan man trække ting fra man sælger videre?

Tak.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 21-02-13 12:16

der står en masse spændende om emnet her: http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1648078

Indberetning og rettelse af moms
Du skal indberette moms via TastSelv Erhverv. Når du er logget på, kan du se, hvilke perioder du kan indberette for. Du skal indberette for alle perioder. I TastSelv Erhverv kan du også rette moms, du tidligere har indberettet.

Hvis din virksomhed hverken har købt eller solgt varer eller ydelser i perioden, skal du indberette nul i både købsmoms og salgsmoms.
Finder du fejl i en indberetning af moms, skal du rette momsen, så hver periode har de rigtige momstal.
Du skal altid indberette moms, også selv om din virksomhed ikke har råd til at betale.
Det koster renter og gebyrer ikke at indberette til tiden.

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 21-02-13 13:12

Hvis du sælger burgere for 1000 kr. og har købt ind for at fremstille disse for 100 kr. skal der betales skat af overskudet på 900 kr. Har man så udgifter til husleje, løn o.s.v. trækkes dette fra de 900 kr. og resten betaler du så skat af.
Ammitz

Accepteret svar
Fra : Kortoververden

Modtaget 138 point
Dato : 21-02-13 15:29

Så enkelt som muligt

Alt hvad en virksomhed køber, trækkes fra i regnskabet.
Alt hvad en virksomhed sælger, lægges til i regnskabet

Salg - Indkøb = Resultat

Skat betales af resultatet.

Så ja, man trækker de ting fra man køber, også dem man sælger videre

Godkendelse af svar
Fra : Maksimus

Dato : 21-02-13 15:31

Tak for svaret Kortoververden.

Kommentar
Fra : vic200

Dato : 21-02-13 15:33

Varer et firma køber trækkes ikke fra i regnskabet.

Det gør inventar, maskiner m.m.

vic200

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 21-02-13 16:16

Varer trækkes fra i driftsregnskabet, som danner basis for årets resultatopgørelse, maskiner, inventar og andre anlægsaktiver, tages der højde for i balancen