/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Ormekur til kat og hund uden recept
Fra : morten75
Vist : 853 gange
100 point
Dato : 01-02-13 11:49

Hej

Er det blevet helt umuligt at skaffe ormekur fra udlandet uden recept, i gamle dage kunne man bestille det fra england uden problemer.
er der ikke nogen der ligger inde med nogle gode links.
Synes det er for dyrt i dk. den kan ikke passe man skal give op mod 300 for 2 piller og så skal de ikke engang se dyret.

Kommentar
Fra : Klatterup

Dato : 01-02-13 12:39

Jeg har før hentet dem i Tyskland, men også her er de kommet på recept.

ja vi kan hurtigt blive enige om, at det er grotesk når de ikke engang skal se hunden.

Hvad med Spanien, her har man kunnet få næsten alt unde recept, det er mit bedste bud.

men du kan jo risikere de bliver stoppet i tolden.

Jeg erspændt på om du finder noget, så lad os det endelig vide.

Kommentar
Fra : lgs

Dato : 01-02-13 12:41

Hvor gamle er "gamle dage"? For 1 år siden købte jeg i UK DRONTAL hos http://www.vet-medic.com/Brands/Drontal/list.htm - hører da gerne om du har nyere erfaringer, der siger, at det kan man ikke mere.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 01-02-13 15:05

Sverige og England og Tyskland er det slut nu.

og fra andre lande, hvis du kan skaffe det der, så sidder du med risikoen for det beslaglægges ved toldkontrollen og så er pengene væk.

Du kan være heldig at finde dyrlæger der sælger dem uden receptgebyr, men ¨så tager de i stedet et udleveringsgebyr.

Selv sådan en ting som medikamenter til akvariefisk er her fra årsskiftet blevet pålagt kontrol/recept og må ikke mere sælges i dyrehandler.
Så det nye store salgshit der, det bliver sikkert små transportbokse til guppier når de skal til dyrlæge og tjekkes for at få svampemiddel til dem

Kommentar
Fra : lgs

Dato : 08-02-13 13:54

Jeg ville prøve om en ordre hos det tidl. nævnte firma ville gå igennem - og det gjorde det, dog udbad firmaet sig en recept, hvilket jeg af gode grunde ikke kunne præstere, så jeg ignorerede ønsket og nu har jeg modtaget det bestilte - ormekur til kat DRONTAL.

Kommentar
Fra : morten75

Dato : 21-02-13 19:31

jeg har nu modtaget ormerkur og loppekur fra england tak for info lgs