/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
adfærdsproblem
Fra : mumberry
Vist : 648 gange
20 point
Dato : 06-06-03 00:20

Her i familien har vi 3 hunkatte. Alle alm. huskatte. Den ældste er 17 år og de 2 yngste 3år. Vores problem er, at i hvert fald den ene af de unge, strinter alle steder.Især tasker der står på gulvet, nye som gamle, vaketøjskurve og møblerne får et strint. Vi er flittige brugere af Rodalon, men det er en utroligt irriterende ide, hun har. Er der nogen der har et godt forslag til, hvad man stiller op, eller hvad der kan være årsag til problemet?

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 06-06-03 01:27

få dyrlægen til at tjekke, at hun ikke har blærebetændelse...det kan unge dyr ofte have. Mvh.

Kommentar
Fra : Dullermaren

Dato : 06-06-03 08:54

Har hørt det skulle hjælpe at få den steriliseret.

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 06-06-03 09:25

tror ikke det hjælper m. sterilisation når der er tale om hunkatte. Snarere blærebetændelse eller noget med nyrene pga foderet....

Kommentar
Fra : NielsPT

Dato : 06-06-03 17:22

Slå den noget mere.. ja, slå den meget mere

Accepteret svar
Fra : zuz

Modtaget 20 point
Dato : 07-06-03 00:27

grunden til at den strinter kan meget vel være at den føler sig truet af de andre katte. Katte passer meget godt på deres terretorium.
Jeg tror ikke at der er noget galt med katten, den afmærker bare sit område. men fortæl katten at den ikke må når den strinter. en vandbestøver er en god metode til at opdrage katten på.

til NielsPT man skal aldrig slå din kat, det gør den kun endnu mere umulig og bange, man vil ikke få nogen god kat hvis man mishaldler den. Katte har følelser ligesom mennesker, og de har ret til at have det godt, også selvom de laver ulykker.

Kommentar
Fra : mumberry

Dato : 07-06-03 16:05

Zuz, jeg tror du er den der kommer løsningen af problemet nærmest, det er jo bare altid, når vi ikke ser det eller er på afstand, at hun strinter, og så er en vandforstøver ikke lige det bedste "våben". Vi har overvejet sterilisation, men selv dyrlægen kan ikke garantere noget, så vi venter.
P.g.a. den gamle kat får kattene det bedste foder fra dyrlægen.

Godkendelse af svar
Fra : mumberry

Dato : 07-06-03 16:06

Tak for svaret zuz.