/ Forside/ Interesser / Helbred / Ernæring / Spørgsmål
10  erling_l 304
Hvorfor har 7-Eleven kun klam "mad"?
Fra : Maksimus
Vist : 1115 gange
155 point
Dato : 24-01-13 23:42

Ja jeg vil dårligt nok gå så langt som at kalde det mad, men er der nogen der har et bud på hvorfor 7-Eleven ligefrem gør sig umage med at have så klam og næringsfritaget mad som muligt?

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 24-01-13 23:51

Det spørgsmål kunne du nok bedst stille til de ansvarlige inden for koncernen - men du får sikkert ikke noget svar.

I øvrigt kunne det samme spørgsmål stilles til utallige andre døgnbutikker og tankstationer...

Hvorfor interessere sig så voldsomt for det - kan man ikke lide maden i forretningen går man da bare et andet sted hen.

Accepteret svar
Fra : mangorossa

Modtaget 165 point
Dato : 24-01-13 23:56

jo..men man kunne inspirere dem til at lave noget andet, ved at efterspørge det.
Det er lige lykkedes os i Århus, at få en pizzarestaurant til at købe vegansk ost hjem så de kunne lave veganske pizzaer...det fik dem helt op i gear og meget begejstrede da de fandt ud af hvilken glæde og ikke mindst kunder det gav

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 25-01-13 00:08

Citat
det fik dem helt op i gear og meget begejstrede da de fandt ud af hvilken glæde og ikke mindst kunder det gav

Det er noget andet med en enkelt mands forretning.

En kæde som 7-Eleven er da fuldstændig ligeglad med hvad du mener og synes - take it or leave it!

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 25-01-13 00:15

Ja det er da ærgeligt nok at ingen danskere har visioner nok, til at lave en dansk kæde med ordentlig føde, i stedet for 7-Eleven, Mac Donald osv. Man syntes jo ikke det skulle være så svært, hvis man havde start kapital.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 25-01-13 09:08

Danskerne ... VIL jo ikke have ordentlig mad,.. slet ikke de yngre (op til ca 30 - 40)

i min by,.. kan der købes den herligste middag, for 28,50 kr
det er god traditionel og,.. varm,.. mad
fx frikadeller, hakkebøf,.. stegt medister m/tilbehør som rødbeder kartofler mm,

sjovt nok er der ingen 'unge' der køber den slags
de foretrækker en 'tør' og kedelig pizza til det dobbelte pris,
eller sushi................... OG 7/11.. de skyder op som paddehatte,

så,..... det er vel et spørgsmål om udbud og efterspørgsel,

omtrent det samme med mode
det der er 'in',.. betales der gladeligt 10x normalprisen for
uanset man kan lide det eller ej

et par simple jeans til 1500 - 2500 kr er jo komplet vanvittigt,
sidst jeg købte nye jeans var 'mikkelsdag' .. husker ikke hvilket år,...

bagefter brokker man sig over at pengene ikke slår til,
når man havner i TV3, s 'Luksusfælden'
som fx
http://tv3.dk/luksus/forgaeldet-fetterlein-i-luksusfaelden

så vi kunne jo starte med at spørge ... Hvorfor køber du selv mad i 7/11,
der er vel ingen der tvinger dig, ?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-01-13 10:13

Citat
Hvorfor har 7-Eleven kun klam "mad"?

..fordi 7-Eleven kun har klamme kunder!
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 25-01-13 10:55

Har aldrig handlet i den forretning, men selv tankstationer har ordenlig mad = hjemmelavet
og næsten alle supermarkeder har mad ud af huset, til små penge.
Sidst købte jeg en frikadelle burger (stor) ved Statoil til en formue af 18.- og den var ikke klam.

Så enten er du for doven til at gå de rigtige steder eller som skrevet, kan du lide maden, siden du åbenbart kommer igen, men det er måske for tjekke om de har få andet siden sidst.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 25-01-13 12:51

Vi skal ikke mere end ca. 30 - 40 år tilbage,
da var der stort set en smørrebrødsbutik / forretning (Dansk) på 'hvert gadehjørne'

til små og større,.. Festlige lejligheder,..
var det meget alm. at købe noget lækkert højt belagt Dansk smørrebrød,
til at hygge,.. og fejre 'begivenheden,.. måske med en 'lille en' til at skylle efter,

de fine / finere kredse (de rige),... spiste det vist hver dag,....

i smørrebrødsbutikker kunne også købes såkaldte 'Håndmadder'
også kendt under navne som 'madpakker' mm.

'madpakker' var bla. meget populere blandt rejsemontørere,
representanter, og andet godtfolk, som ofte var på 'farten' .. eller bare ikke selv gad,

med tiden blev flere udviddet til også at omfatte varme retter,.. (stadig Dansk)
og et udvalg af div. drikkevarer, og andet 'tilbehør'
nogle af forretningerne blev ligefrem tilholdssteder, hvor (Danskere)
mødtes,..hyggede, og talte sammen,.. !

ikke at forglemme den tids pølsevogne, som var mindst lige så store i antal,
der kunne også,.. i slutningen af deres glansperiode,.. købes lækre
bøf-/ frikadelle / ribbens-sandwich,

det var nemt,.. hurtigt og lækkert, i sammenligning med 7/11

LANGT størsteparten, er stille og roligt afgået ved 'butiks-døden'
og overtaget af div. pizzaria, Sushi, 7/11,.. mm.
---- præcis som 'moden' bestemte / dikterede,.. og stadig gør,..

ikke fordi smørrebrødsbutikkerne / pølsevognene 'smed håndklædet i ringen'..
- men,.. igen,.. fordi det er moden, og de modebevidste,
der sætter 'dagsordnen' for hvad der er 'Hot' - 'In' ... også at spise,....

så på en måde er du selv skyld i at udviklingen er gået som den er,
og hvis du fortsætter,.. bliver der på et tidspunkt ingen alternativer........

burde måske tænke på det,.. næste gang du overvejer at købe mad i 7/11,..!

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 25-01-13 14:18
Kommentar
Fra : Tak_for_hjælpen

Dato : 25-01-13 21:27

Citat
det fik dem helt op i gear og meget begejstrede da de fandt ud af hvilken glæde og ikke mindst kunder det gav

Det er noget andet med en enkelt mands forretning.

En kæde som 7-Eleven er da fuldstændig ligeglad med hvad du mener og synes - take it or leave it!

Niks som alle andre butikker vil de jo gerne have kunde og mange kunde og hvis de ikke kunne sælge eller retter hvis de ikke kunne tjene på det vil de enten lukke eller sælge noget andet.

Vi råber og skriger på sund mad men vælger ofte det usunde og der er mange butikker som har prøvet med sund mad, men ingen køber og så må de jo lukke.

Det er præcis det samme som med burhøns hvis der var handling bag alle dem som sagde det er for dårligt og burde forbydes ja så var der ingen burhøns da ingen ville købe deres æg

Kommentar
Fra : Tak_for_hjælpen

Dato : 25-01-13 21:31

PS synes nu deres brød er lige så frisk og lækkert som bageren sælger resten af deres udvalg har jeg ikke prøvet synes det er for dyrt og ikke min stil min datter spørg dog ofte om hun ikke må få når vi køber buskort eller er i Lynfby centret

Kommentar
Fra : Nyx-x

Dato : 26-01-13 02:40

Butikken sælger det kunden smækker på disken og betaler for.

Og når kunden så kun tager de klamme ting. Så er det, det der er udvalget.
DSB kiosker prøvede at sælge rugbrødsmadder, sammenlagte med pålæg i mellem.
De er go fine. Men de solgte ikke meget.

Kunden bestemme varen. Og når far og mor har "glemt" at give opdragelse omkring med i pakken. Så er der ikke andre til at præge end det der er nemt at tygge. Såkaldt "vællinge-mad", som ikke kræver meget af kæberne.

Vi danskere bruger mindre og mindre på friske gode madvare.

Men tilgengæld blev jeg positivt overrasket. Der er åbent en døgn-supermaked inde i midt-byen. De har forskellige retter der ser ret lækre ud og ikke kun noget hak og tyg mad.
Jeg tror det er en af art af fakta der har åbnet der.

Kommentar
Fra : Maksimus

Dato : 26-01-13 06:53

Altså jeg æder slet ikke den slags selv det er derfor jeg blev nysgerrig. Er mere til øko musli og hjemmebagt øko rugbrød osv.

Godkendelse af svar
Fra : Maksimus

Dato : 28-01-13 22:41

Tak for svaret mangorossa.