/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Indbrud i danske hjem.
Fra : prio
Vist : 1033 gange
100 point
Dato : 22-01-13 21:47

http://www.dkr.dk/i-danmark-begaas-der-flest-indbrud

Danmark ligger øverst på en liste over lande i Europa, der oplever flest indbrud.

Langt flere end i fx Sverige og Tyskland.

Det er nyt for mig!
Hvor er det skræmmende!
Hvordan kan det gå til?

Jeg har selv oplevet indbrud for 10 år siden, og det var en rædselsfuld oplevelse, og dybt krænkende.
Ofte mister man jo uerstattelige ting - p.g.a. affektionsværdien, og ofte stiller forsikringsselskabet sig på bagbenene.
Det værste var, at politiet var ligeglade, men i dag tager de vist indbrud mere alvorligt?

De mange indbrud kan vel ikke kun være, fordi danskerne åbenbart ikke er gode nok til at sikre deres hjem, der må vel være noget andet, der gør, at vi er indbrudstyvenes paradis?

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 22-01-13 22:35

Her i området hvor vi bor er der indbrud i husene med jævne mellemrum. Når jeg snakker med beboere der bor i udkanten af boligområdet, så er det helt almindeligt at de inden for de sidste 3 år har haft indbrug 2-3 gange. Og ja det er krænkende.

Accepteret svar
Fra : McBobo

Modtaget 100 point
Dato : 23-01-13 00:35

Efter EU indførte de åbne grænser, er det bleven ren slaraffenland for de kriminelle øst-bander at tag for af retterne. Og konsekvenserne for at blive taget er meget meget lille. Hvis man så bliver taget som et eksempel fra station 2 i mandags, kan man måske se frem til et halv år i brummen (3.mdr for god opførelse) og en udvisning af Danmark i 6.år for tyvekoster på 250.000.kr ... Dette var kun en mands værk fra letland, som havde lidt travlt i kun 3 dage.

Så man kan gange det op hvis øst-bander på 5-10 mand begår indbrud på samme tid....

Og et indrejseforbud holder da ikke øst-banderne væk når pengene er så lukrative. De skal bare arbejde her i 14 dage, hvorefter de bliver udskiftet med nyt hold..

Politiet fortalte i "Station 2" at de ikke havde nogle statistiker, på hvor mange indbrud som blev begået af ikke dansker... - Men skyder på at ca 30% af indbrudne står udenlandske kriminelle for... Det svare til ca. 6-8000 indbrud pr år og er stigende...

De sidste tal siger at vi havde 40.000 indbrud sidste år... Det svare til 110 indbrud i døgnet.

Der hvor der skal gøres en meget større indsats efter min mening i Danmark.... Er behandlingsdomme. Jeg skyde på at over 60% af alle indbrud skyldes et misbrug i mindre eller større omfang....

Det starter som regel som drengestreger/ungdomsoprør, men udvikler sig stille og roligt til misbrug. Derfor skal der slået hårdt ned fra starten af.

McBobo

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 23-01-13 07:37

Vores strafferamme for alm. indbrud og tyveri (max 1½ år) er nogenlunde den samme som i Norge og Sverige, som har ca 1/5, hhv 1/4 af vores indbrudsniveau, mens den i Tyskland går til 5 år. Ved bandeindbrud kan vores strafferamme gå op til 6, i særlige tilfælde dog 8 år.

Generelt tror jeg ikke på, at længere straffe mindsker kriminalitet, det handler primært om opdagelsesrisiko, og den er lille for indbrud i Dk, og narkomanerne er nok ligeglade med begge dele. Har DK flere narkomaner end Norge/Sverige?

Men tyvebander fra den gamle østblok har sikkert luret, at straffen er lavere end hjemme, fængslerne bedre, og risikoen for at blive fanget lille.

Samtidig er afstanden "hjem" kortere fra DK end fra Norge og Sverige, risikoen for at blive taget i tolden stiger for hver landegrænse, så hvorfor ikke stjæle i Dk?

Jeg har haft to indbrud, det første hvor der røg flere ting med stor affektionsværdi var jeg mildt sagt rasende over, det andet (efter at have fået nye bedre vinduer) var vinduesrammen simpelthen splittet ad, der røg kun en defekt bærbar.

I begge tilfælde kom politiet, fotograferede, prøvede at tage fingeraftryk osv, så den del var OK, men selv om det er nogle år siden, er min viv "bange" for indbrud.

Men alarmer mv tror jeg ikke meget på, de går af så tit i nabolaget, at ingen reagerer på det længere, og hvis der er vagtfirma på, kommer de så langsomt at tyvene er væk for længst.

Måske skulle man hænge et skilt op, på dansk, engelsk, tysk, polsk, arabisk mv. hvor der står:

Tyven har været her, vi har ikke genanskaffet noget der er værd at stjæle, kig andetsteds!

Mcbobo, 30% af 40000 er 12000

Kommentar
Fra : ebg_888

Dato : 23-01-13 12:35

Det lyder mærkeligt, hvorfor skulle østeuropæere dog 6 gange hyppigere foretrække Danmark fremfor Tyskland? - og 4 gange hyppigere end Sverige?
Jeg tror ikke på at hverken svenskere eller tyskere beskytter deres hjem så meget bedre end danskere.

Jeg tror, det i langt højere grad, end man tror, drejer sig om østeuropæere.
De er effektive, professionelle og organiserede, næsten en hel industri.

Da opklaringsprocenten er så lav, som den er, ved man vel heller ikke, hvem tyvene er?

Narkomaner nytter det jo ikke at give længere straf, men måske tvungen behandling?

Østeuropæere har ingen respekt overhovedet for danske straffe og hvis de udvises, kommer de bare igen.

Jeg har læst, at det skulle virke for østeuropæere med en længere straf, fx et år, og så afsted til hjemlandet og afsone med det samme.

Desuden længere straffe for at ignorere indrejseforbud.

Forsøg at genindføre grænsekontrol, måske kan det virke?
Noget må man da gøre!

Fra politisk side har man jo forlangt, at politiet skal interessere sig mere for opklaring af indbrud, men lige lidt hjælper det, politiet er måske stadig for ineffektivt?

Det værste er alle de hjemmerøverier, som selv ganske almindelige mennnesker udsættes for.
mange får jo ødelagt deres tilværelse.

Kommentar
Fra : jøjø

Dato : 23-01-13 12:52

Generelt tror jeg nu heller ikke, at man kan fjerne kriminalitet ved at sætter straffene op.
Men man kan vel også blive for naive og blødsødne?

Jeg er sikker på, at udlændinge har strafferammen i baghovedet, når de vælger det land, de skal have plyndringstogter i.
Så hvad angår udlændingekriminalitet tror jeg, det vil hjælpe at sætte straffen op.
I Tyskland er straffen for tyveri jo 4 gange så høj som i Danmark, så hvorfor ikke så hellere smutte til Danmark, hvor forplejningen også er så fin, hvis det i meget sjældne tilfælde skulle gå galt?
Man kan jo også lige få startet en uddannelse og få ordnet bisserne og tjene så meget, at man kan sende penge til familien derhjemme - som ham rumæneren - stewardesse- morderen.

Højere straf - og så se at få den ordning med hjemsendelse til afsoning til at fungere.
Ja tak til grænsekontrol, kan vel ikke skade at forsøge.

Kommentar
Fra : jøjø

Dato : 23-01-13 13:02

Måske overveje en udmeldelse af EU, hvad godt gør den efterhånden.
Men det løb er vel kørt?

Kommentar
Fra : jøjø

Dato : 23-01-13 13:16

Min mor fik stjålet ALT bærbart af værdi, fx alle smykker fra flere generationer tilbage, med meget høj affektionsværdi.
Tyvene havde givet sig vældig god tid, hele huset var omhyggeligt gennemgået.
Det rystede hende voldsomt og påvirkede hende i flere år.

Jeg selv havde indbrud for 7-8 år siden.
Penge, smykker og andet let omsætteligt.
Også disse tyve havde givet sig god tid, ja, jeg regner med, at der var 2, for de havde fået sig en smøg hver, af forskellige mærker, og skoddet dem på gulvet, og smidt en krøllet cigaretindpakning - hvor arrogant.

Politiet gad overhovedet ikke komme! - ring til forsikringsselskabet, sagde de.
Jamen, hvad med cigaretskodderne, spurgte jeg naivt, kan der ikke være DNA- spor på dem ?
Det syntes den vagthavende var meget morsomt - jeg havde vist set for mange amerikanske krimier, mente han!!!
I flere år gemte jeg skodderne, jeg var så krænket over, at tyvene havde fået lov til at gennemrode mit hjem, og stjæle mine ting, uden at risikere noget overhovedet.

Kommentar
Fra : ebg_888

Dato : 23-01-13 13:28

Citat
Jeg skyde på at over 60% af alle indbrud skyldes et misbrug i mindre eller større omfang....

Det tror jeg nu ikke, McBobo, narkomanerne har været her i årtier, men det er i de seneste år, at mængden af indbrud er eskaleret voldsomt.

Det kan selvfølgelig også været indenlandsk bandekriminalitet - "utilpassede unge" -, men stort set, tror jeg, at vi skal rette søgelyset mod udenlandske kriminelle.

Mange østeuropæere er jo så fattige, at et tyvetogt i Danmark kan indbringe en årsløn eller mere uden væsentlig risiko.
At friste over evne.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 23-01-13 13:31

Citat
Ja tak til grænsekontrol, kan vel ikke skade at forsøge.

Uha! Nævn endelig ikke dette....hvis du ikke vil tituleres som DF psykopat.

Citat
Måske overveje en udmeldelse af EU, hvad godt gør den efterhånden.

Det ville være en lykke,at komme ud af dette morads.Men har (igen) lige hørt,at en dansk folkeafstemning,er udelukket.Der vil være for meget på spil....................for de danske EU-parlamentarikere.(Lønninger-frynsegoder-rejselivet-magtens sødme).

M.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 23-01-13 13:40

Vi skulle indføre tæsk til tyve, så kan de lære ikke at stjæle fra folk. De har ingen respekt for den danske lovgivning, så hvorfor ikke opdele loven og sige en for danskerne og en for udenlandske tyvebander. Og så giv den 10 år og en gang tæsk hver uge. Så holder de op. Og de skal nok advare andre fra atstjæle i danmark.

Kommentar
Fra : prio

Dato : 23-01-13 14:02

Citat
Og så giv den 10 år og en gang tæsk hver uge.

Ja, det er godt med dig, granner01

Selvfølgelig skal vi ikke blive nogle hadefulde tudemikler, men alvoren i kriminaliteten er nu til at tage og føle på, for de, der mærker den.

Måske skulle de danske straffe snarere nærme sig en slags europæisk standard, nu når forbryderne er fra det europæiske fællesskab - ellers slipper vi vel aldrig for at tiltrække kriminelle.

Det drejer sig jo desværre heller ikke "kun" om indbrud, men om al kriminalitet - voldsomme overfald, gaderøverier, hjemmerøverier o.s.v.

Vi skal ikke bare lukke os inde, og drømme om de gode gamle dage, men vi skal vel heller ikke acceptere al denne kriminalitet som nye tider?
- at vi nu fx har europæisk rekord i indbrudstyverier, endda en rekord, der virkelig vil noget.

Behøver Danmark altid at have rekorderne og være verdens duks?

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 23-01-13 14:23

I sidste uge var der indbrud i vores beboerhus, der blev stjålet 3 computere. I nat var den gal igen, 2 smadrede ruder og hærværk, og så stjal de strømforsyningen til de stjålne computere.

Så jeg har lyst til at give de tyve et lag bank, for min husleje stiger som følge af de indbrud, for det er beboernes hus. Og på grund af alle de indbrug kan vi ikke få det forsikret.

Så fanden tage dem. Og nej jeg er ikke hadefuld, jeg er realistisk for de lærer det ikke hvis der ikke er ordentlige konsekvenser. Og ikke den pladder humanisme som vi generelt udviser.

Vores børn lærer da også at der er konsekvenser hvis man ikke opfører sig ordentligt. Men det er noget sværere med udenlandske tyve som er uden for pædagois rækkevidde.
De skal straffes som de ville blive i deres hjemland.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 23-01-13 14:29

Lad nu ikke sortsynet få overhånd, kriminaliteten har været faldende i Dk igennem flere år, selv om især EB, BT og TV2 lever af at give det modsatte indtryk.

Fx havde vi "kun" 29 drab sidste år, kun lidt over halvdelen af de 50-60, der har været "normen"!

http://jyllands-posten.dk/indland/krimi/article4812847.ece

Som man vil kunne se på kommentarerne til artiklen, er der mange der ikke tror på de gode nyheder, vi havde flere indbrud da jeg var ung end vi har nu, men dengang var det selvf mest danskere der gjorde det, så det var OK?

Kommentar
Fra : prio

Dato : 23-01-13 14:42

Citat
Som man vil kunne se på kommentarerne til artiklen, er der mange der ikke tror på de gode nyheder, vi havde flere indbrud da jeg var ung end vi har nu, men dengang var det selvf mest danskere der gjorde det, så det var OK?

Altså vagnr, er det nu i orden at Danmark har Europa-rekord i indbrud??

Er man så straks sortsynet og en smule racistisk, hvis man beklager sig at over, at udenlandske tyve foretrækker at tage til Danmark?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 23-01-13 14:43
Kommentar
Fra : granner01

Dato : 23-01-13 15:09

I øjeblikket har vi masser af brande hver dag og endnu flere i weekenden. Grunden er:

I et boligområde med getto er der blevet lukket en ungdomsklub fordi de ansatte var udsat for trusler, vold og hærværk fra en enkelt gruppe på ca 15 unge som ville have magten i klubben.
Konsekvens: Klubben blev lukket.

Og nu siger de unge indvandrere at de vil brænde af og lave hærværk indtil de får et ungdomssted. Og de vil være lagt værre end de unge da ungdomshuset blev nedlagt.

Se det er unge der trænger til en r.vfuld. Og ja jeg er vred, for her brænder de vores skrældeskure af, i vores ældrecenter, som er selvfinancieret brænder de af. Og hvor er jeg træt af at vi ikke kan brænde deres boliger af som konsekvens.
Vores lokalavis skriver at nu skal vi i dialog med de unge. Men for fanden de var selv skyld i at deres hus blev lukket.
Er det ikke beskrivende at det eneste sted der ikke brændes af er hvor de selv bor?

Kommentar
Fra : ebg_888

Dato : 23-01-13 15:19

Citat
trusler, vold og hærværk fra en enkelt gruppe på ca 15 unge

Det var dog forfærdeligt, granner01, jeg kan godt forstå, at mange i længden ikke orker at bo i nærheden af "utilpassede" unge.

Hvorfor bliver de familier, der huser de groft kriminelle unge, ikke smidt ud af deres lejligheder, deres unger ødelægger jo alt for andre?

Det troede jeg, at man efterhånden havde fået lov til, som sidste udvej?

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 23-01-13 15:23

De familier bliver udsat af lejligheden af boligforeningen, det hjælmer loven ret til. Og de flytter, men der går ikke et halvt år, så har de byttet sig til en lejlighed i samme bebyggelse igen. Og så starter balladen igen, kraftigere forde de er smidt ud en gang.

Kommentar
Fra : ebg_888

Dato : 23-01-13 15:30

Citat
Og de flytter, men der går ikke et halvt år, så har de byttet sig til en lejlighed i samme bebyggelse igen.

Det lyder som en ren molbohistorie, det kan da virkelig ikke være rigtigt, at man kan bytte sig til at vende tilbage, når man er erklæret uønsket.
Det drejer sig jo ikke om småting, hvis så drastiske midler bruges, som udsmidning.

Det må da være muligt at modsætte sig en bytning af lejligheder, hvis det drejer sig om ballademagere/kriminelle.

Det kan vel være en politisk opgave at gøre det muligt?

Hold kæft, hvor er jeg træt af, at sådanne idioter skal have lov til at styre så meget.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 23-01-13 15:45

Citat
Altså vagnr, er det nu i orden at Danmark har Europa-rekord i indbrud??

Er man så straks sortsynet og en smule racistisk, hvis man beklager sig at over, at udenlandske tyve foretrækker at tage til Danmark?

Ikke spor, men det skader ikke at have de rette perspektiver på.

Jeg vil trods alt hellere blive udsat for indbrud, end at blive slået ned/ihjel.

I 1971 havde vi 71000 indbrud (statistisk årbog 1973), mod de 45000 sidste år, og det var nok overvejende "hjemmedyrkede" tyveknægte.

Om vi også var "førende i Europa med indbrud" dengang ved jeg ikke, menrisikoen for at blive udsat for et indbrud er mere end halveret, set i forhold til at vi nu har ca 1½ gang så mange husstande.

Jeg gætter på udbyttet pr. indbrud til gengæld er blevet væsentlig større i dag, så måske behøver tyvene ikke "arbejde" så meget nu

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 23-01-13 17:38

Uanset hvor meget vi sikker os i vores hjem kan det nok ikke undgåedes helt, at få udbyde gæster på besøg.

Og man kan sige at desto mere vi sikker vores hjem, desto mere hårdføre og ligeglade bliver de kriminelle nok også.
Hvis vi ser på bankerne som har sikkert sig mere og mere gennem de sidste 10.år, flyttes røverierne nu over til f.eks købmanden, brugsen, tanken og hjemmet....

I fremtiden bliver hjemmerøverier nok mere og mere udbredt desto mere vi sikker vores hjem... Så det er en hårfin grænse.

McBobo

Kommentar
Fra : Bassebo

Dato : 23-01-13 18:27

Vi Skal have Pia Kjærsgaard ned og stå ved den dansk-tyske grænse og udlændinge sendes direkte hjem, gabestokken skal genindføres på landets torve så vi kan se hvem der stjæler og snyder samfunden.
Dette kunne måske få nogen til at tænke sig om hvis man skulle 14 dage i gabestokken fra 0600 til 1800......

Bassebo......

Kommentar
Fra : prio

Dato : 24-01-13 13:47

Højgravid kvinde sparket i maven under røveri - udlændinge.

Det er den slags historier, der skræmmer mig, efterhånden læser man jo dagligt om grov, afstumpet vold for at tilegne sig lidt håndører eller en mobiltelefon.

Bliver folk mon så vant til at læse om lignende hændelser, at de tror, at "sådan er det jo"
- "nye tider" - "det kan vi ikke undgå"?

Det må være muligt at få et multikulturelt samfund i et EU-land til at fungere uden, at man skal acceptere al den forråelse blandt kriminelle.

http://www.b.dk/nationalt/gravid-kvinde-sparket-i-maven-under-roeveri

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 24-01-13 13:55

Det, jeg synes er værd at bemærke er, at ikke blot Dk, men hele verden (visse religioner er muligvis undtagelser?) er blevet fredeligere, men den slags sælger ikke, og hvad skulle medierne så leve af?

Kommentar
Fra : prio

Dato : 24-01-13 14:30

Citat
Det, jeg synes er værd at bemærke er, at ikke blot Dk, men hele verden (visse religioner er muligvis undtagelser?) er blevet fredeligere, men den slags sælger ikke, og hvad skulle medierne så leve af?

For Søren, vagnr, hvad er det med dig?

Vil du virkelig forsvare kriminalitet på det niveau, som er i Danmark efterhånden, med en eller anden påstand om, at der er fredeligere i verden?
- og at medierne blot puster sagerne op?

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 24-01-13 14:54

Tænk lige tanken: i er i de kriminelles hjemland og i røver fra folk og i stjæler og udøver vold. Hvad er straffen der i Rumænien - Litauen o.s.v.

For så forstår jeg godt at de kommer op til et pladderhumanistisk land.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 24-01-13 16:28

Citat
Vil du virkelig forsvare kriminalitet på det niveau, som er i Danmark efterhånden, med en eller anden påstand om, at der er fredeligere i verden?
- og at medierne blot puster sagerne op?

Prio, nej, jeg vil "forsvare", at vi har en lavere kriminalitet i dag, end vi havde før, og at den på de fleste områder fortsat falder!

Jeg forholder mig til virkeligheden, ikke til EB/BT/TV2´s spin!

Kommentar
Fra : jøjø

Dato : 24-01-13 18:56

Citat
Jeg forholder mig til virkeligheden, ikke til EB/BT/TV2´s spin!

vagnr:
Vedrørende historien om den gravide kvinde, der blev overfaldet med spark i maven og peberspray, så var henvisningen nu til Berlingske!
Men Berlingske er måske også et smudsblad, som ikke kan tages seriøst?

Citat
vi har en lavere kriminalitet i dag, end vi havde før, og at den på de fleste områder fortsat falder!

Hvad angår indbrud steg de med 50 % fra 2005 til 2011 - altså på blot 6 år.
Så er antallet vist faldet lidt de sidste par år (ca. 5 %), men der er så sandelig også mange at tage af!

Lille fald i indbrud og tyveri, men til gengæld mere vold og narkokriminalitet.
I det hele taget er den grove kriminalitet steget.

Pudsigt nok hørte jeg i dag, at politikere og politiet betegner vold som en "mindre forbrydelse" - det skal nok pynte lidt på statistikkerene.

"Vi har lavere kriminalitet i dag end vi havde før", siger du.

OK, det kommer sandelig an på, hvad du mener med "før", for vi har faktisk mere kriminalitet i dag end for 7 år siden - 1 2006.

Så toppede det vist i 2009, og herefter et mindre fald, det svinger lidt, men generelt ikke en pæn nedadgående kurve.

Kommentar
Fra : ebg_888

Dato : 24-01-13 19:19

http://www.dr.dk/P4/Kbh/Nyheder/Albertslund/2013/01/23/173900.htm

Unge mennesker har i længere tid påsat brande og øvet hærværk i Albertslund, blandt andet fordi de er utilfredse med, at deres værested blev lukket.
Værestedet blev lukket fordi de unge påsatte brande og lavede hærværk der!!!

Nu vil de unge "utilpassede" true sig til genåbning af værestedet.
"Vi holder ikke op, før værestedet er genåbnet".

Det kan ende med at gå helt galt en dag, og beboere i området kan brænde inde i deres eget hjem - og skal i det hele taget leve i utryghed.

Borgmesteren udtaler at "vi må i dialog med dem" og have gennemført "bekymringsamtaler".
Hylemorsomt, hvis det ikke var så trist.

De mennesker med magt og indflydelse i Danmark, som fx politikere, bor ikke i ghettoer og andre belastede områder med megen kriminalitet - og færdes ikke i de miljøer.

De kender kun til kriminaliteten via statistikker og via medier, men mærker den ikke på egen krop, og så er det lettere at bagatellisere den.

Kommentar
Fra : prio

Dato : 24-01-13 19:37

Citat
De mennesker med magt og indflydelse i Danmark, som fx politikere, bor ikke i ghettoer og andre belastede områder med megen kriminalitet - og færdes ikke i de miljøer

De færdedes i hvert fald ikke i Istedgade sidste sommer, hvor politiet i ½ år gav sig selv lov til at totalfrede alle de afrikanske narkogangstere, som man måtte løbe spidsrod mellem.

Fuldstændigt grotesk, først da "smudspressen" tog affære, og skrev om forholdene, vågnede politikerne op, og forlangte, at politiet af og til rejste sig fra kaffebordet på Halmtorvet, hvor de sad med udsigt til det livlige narkosalg.

Et område med øget narkosalg bliver også hurtigt plaget af mere vold og flere røverier og indbrud
- det går hånd i hånd.

Vesterbroborgerne åndede lettede op, da der endelig skete noget, for de havde ikke selv kunne råbe politikerne op
- men nu et halvt år efter kommer afrikanerne - som jo oftest er asylansøgere - hver dag igen sivende fra Sandholmlejren - for når sagen ikke har pressens bevågenhed, så er politi og politikere ligeglade.

Længe leve smudspressen! - kom gerne til Vesterbro igen!

Kommentar
Fra : prio

Dato : 24-01-13 21:54

Citat
Prio, nej, jeg vil "forsvare", at vi har en lavere kriminalitet i dag, end vi havde før, og at den på de fleste områder fortsat falder!

Jeg forholder mig til virkeligheden, ikke til EB/BT/TV2´s spin!
Fint at forholde sig til virkeligheden, vagnr.

Virkeligheden er bare, at på 30 år (fra 1980 til 2010) er antallet er voldsforbrydelser mere end 3-doblet i Danmark, og antallet af tyverier er næsten fordoblet.

Allerede for 10 år siden havde vi overhalet fx USA i voldelighed - og havde flere voldelige overfald, røverier og voldtægter pr. indbygger end i USA.

De fleste har nok betragtet USA som et særdeles voldeligt samfund, p.g.a de mange våben blandt almindelige borgere, men nej, USA har forlængst fundet sin overmand - Danmark!!!

Virkeligheden er, at vi har Europa-rekord i indbrud i Danmark og fører stort over de nærmeste "konkurrenter".

I Tyskland har de mindre politi (pr. indbygger) end i Danmark, alligevel har vi 6 gange flere indbrud!
Samt 4 gange flere end i Sverige!

Jeg synes, at det er forbløffende, forkasteligt og irriterende, at Danmark, et veludviklet(?) land i forhold til flere andre europæiske lande, med et veluddannet, vellønnet politi, ikke har fået stoppet denne udvikling for længst.

Jeg tror, at det kommer bag på de fleste borgere, at det står så grelt til.
De tror, at sådan er vilkårene i de fleste andre lande i Europa.

Hvorfor har vi denne Europa-rekord - er det vores naivitet?

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 24-01-13 22:44

Ja naivitet og pladderhumanisme. Vi er for blødsødne.

Vi tror alle problemer kan snakkes væk.

Vores tollerence vbliver misbrugt og vores humanisme bliver misbrugt. Af krimineller som kommer fra andre lande. Så lav love der siger, at er du kriminel udlænding i Danmark så gælder dit hjemlands love her.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 25-01-13 00:05

Prio, det kan være det er rigtigt det du skriver om udviklingen fra 1980, men hvad med at linke til nogle kilder?

Hvis du har tjekket op på det, skulle det være en nem sag at linke, og så har vi andre mulighed for at forholde os til det.

Det er jo nemmere at prøve at nå en forståelse, hvis man kan bruge det samme udgangspunkt.

I statistisk årbog 1986, s 107, er der i 1984 ca 120.000 indbrud inkl. virksomheder mv, heraf lidt over 50.000 i boliger, uanset hvordan man ser på det flere end i dag!

USA har i forhold til indbyggertallet over fem gange så mange drab som Dks 0,9 ud af 100000, mod 4,8 i USA, der ligger mellem Laos og Thailand, og helt i top blandt "civiliserede" lande.

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_intentional_homicide_rate

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 25-01-13 06:46

Noget af det som er mest forkastelig er alle de resurser politiet bruger hver søndag på folbold tosser, som ikke kan opføre sig ordenlig. Kan det virkelig passe at Danmark/skattekroner skal bruges på sådanne nogle hundehoveder hver søndag. Hvis klubberne ikke kan få deres tilhænger til at opføre sig ordenlig/anstændigt... tvangsryg dem. Vi ser gang på gang at klubberne får en røffel i forholde til bødestørrelse som svare til at køre på cykle uden lys... Det er jo latterkrampe, man bliver syg af.

Nu har jeg ikke nogen tal at gå efter hvor mange tjenestemand timer politiet bruger, men overorden set bruges der 1000 vis at timer på årsbasis. Hvis vi da ikke bruger 1000 timer på afvikling at bare 10 superligakampe over en weekend. Gang det op med hvor meget politiet kunne opklare, hvis de gjorde deres rigtige arbejde... Nemlig at opklare forbrydelser, og ikke lege tagfat hver søndag med utilpasses unge rundt på de danske stadium.

Og ja, den gensidige respekt til politiet er desværre også i en nedadgående kurve, hvis i spørger mig. Ja, selv respekten i hjemmene er nedadgående. Forkælet børn og unge som har alt de peger på. De vokser op som curling børn hvor alle problemer bliver fejet væk under dem, og hvor alt kan forhandles med ny Ipone.... I min opvækst kunne jeg knap nok få lov til at bruge telefonen... Jo hvis der faldt en vulkan ned over min seng... Ellers var det med benede på nakken hvis der skulle tales med legekammeraterne.

Så der er ikke nogen at sige til, hvis nogle unge mennesker bliver total fuck up, når de står over for ordensmagten første gang en søndag eftermiddag uden på stadium, og bliver dikter/opdraget af politiet....

Så får pipen en helt anden lyd... Alle de ord den unge mand har opsparet og lært gennem opvæksten, kommer ud med ét.... Fuck dig... dit svin... Hvad siger du? Du skal sku ikke bestemme over mig!

Godt jeg ikke er betjent..... for så blev der nok delt et par røvfulde ud, så respekten kom tilbage og vi hørte ord som... Javel hr betjent.... og ikke fuck dig, dit fede svin!!!!

McBobo

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 26-01-13 09:36

http://avisen.dk/faerre-danskere-bekymrer-sig-om-vold-og-kriminalitet_203306.aspx

Danskerne føler sig tryggere og kriminaliteten er faldet i 2012.

Gode nyheder, selv om det risikerer at svække sortsynet

Godkendelse af svar
Fra : prio

Dato : 03-02-13 21:30

Tak for svaret McBobo.

Kommentar
Fra : prio

Dato : 20-05-13 14:08

Østeuropæere laver flere og flere indbrud i Danmark.

Antallet af indbrud er steget med 50% siden vi indtrådte i Scengen-samarbejdet.

Lommetyverier og cykeltyverier er også steget enormt.
For ikke at tale om hjemmerøverier, som i deres grovhed hidtil har været et ukendt begreb i Danmark.

- og hvad gør vi så ved de skræmmende og uhørt høje tal?
- resignerer og overgiver os til overmagten?

Udvisning hjælper ikke, den er nærmest en parodi, fordi politiet skal give den kriminelle 100 euro i rejsepenge - og den kriminelle fortsætter blot sin kriminalitet i Danmark.

Danmark er eet stort tag-selv-bord, lave bøder, lave fængselsstraffe, fine forhold i fængslerne.
Et rent Paradis for fattige østeuropæere.

Bedst ville det vel være at komme ud af Scengen-samarbejdet igen - og genoprette grænsekontrollen?

Samtidig kan fængselsstraffene vel sættes gevaldigt op med straks-hjemsendelse til hjemlandet for at afsone afsone der? - noget de kriminelle har respekt for!
Det skulle allerede kunne ske nu - men fungerer ikke.

Vi kan jo også lade stå til og finde os i alt - være fuldstændigt til grin som altid.

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-68519903:danmark-er-hårdt-ramt-af-østkriminelle.html

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 20-05-13 15:14

I Hanstholm er de så "heldige" (ifølge Thisteds borgmester.Det giver jo penge fra staten) at have en rimelig stort Asylcenter.Det indebærer,at der stjæles med arme og ben,både i indkøbscentret,og ved købmanden på havnen.
http://www.nordjyske.dk/nyheder/thisted/butikker-skal-vaere-bedre-til-at-anmelde/090ca4f9-3232-4e43-bc35-4c7faf38fa11/14/1541
Sidst er købmanden begyndt med at hænge fotos op ved indgangen,af dem hun har taget utallige gange for tyveri,og som er uønsket i butikken.

Men jeg er da spændt på,hvornår hun får "en sag" på halsen,som lovlydig borger.For det er jo hele tiden de kriminelle,der har fat i den lange ende.Så jeg tror ikke det varer længe,før hun er anmeldt for racisme.

M.