/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Kan ikke tænde min Pcér
Fra : Dodala
Vist : 633 gange
300 point
Dato : 20-01-13 11:22

Hej der ude.

Håber der er en der kan hjælpe mig.
Min stationære HP Pavilion M9153, kan jeg ikke tænde for mere.
Jeg har skiftet batteriet på motherboardet, også startede den igen,så jeg troede , at det bare var det der var galt. Næste dag ville jeg starte den igen, men uden held.
Der kommer nogle bip lyde hele tiden,med et bestemt interval,meget mystisk.
Har igen skiftet batteriet, men uden held. Den vil ikke starte op.
Der kommer kun disse biplyde hele tiden, og den vil ikke starte op! øv øv...

Dodala

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 310 point
Dato : 20-01-13 11:27
Kommentar
Fra : Dodala

Dato : 20-01-13 11:44

Hej igen
Har lige lyttet til min PC igen det er et kort bip og et lang bip, det gentager sig selv hele tiden.
Har ingen skærmbillede.

Dodala

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 20-01-13 11:48

det fortæller dig at der er en hardware fejl, ergo er der noget der er stået af. Antallet af bip og hastighed samt korte og lange bip fortæller dig hvad det er.
mig-selv smed et link med beepcodes, den forklarer helt sikkert hvad der driller

Kommentar
Fra : edison

Dato : 21-01-13 14:32

eftersom at du har skiftet bateri, er din bios nok forkert, gå i bios sæt tid og dato, og sæt bios til default gem og genstart

Kommentar
Fra : Dodala

Dato : 21-01-13 14:42

Hej Edison

Jeg har jo ingen skærmbillede, den vil slet ikke starte op!
Har helt sort skærm.

Dodala.

Godkendelse af svar
Fra : Dodala

Dato : 21-01-13 20:13

Tak for svaret mig-selv.

Fandt ud af at der var en ramblok der sad lidt løs.