/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
Straffesag
Fra : Olde87
Vist : 562 gange
20 point
Dato : 11-01-13 09:01

Jeg er anklaget i en straffesag, og har erklæret mig skyldig.
Skal jeg være til stede når sagen kommer for retten, eller kan en forsvarsadvokat " blot" repræsentere mig, og derefter informere mig om straffen ?

Accepteret svar
Fra : Kortoververden

Modtaget 20 point
Dato : 11-01-13 09:06

Der er ikke noget krav om at du møder frem, men du skal meddele retten, at du møder ved stedfortræder.

Godkendelse af svar
Fra : Olde87

Dato : 11-01-13 09:34

Tak for svaret Kortoververden.

Mange, mange tak for svar.
Gælder det under hele proceduren, altså fra start til slut i retssalen ?

Politiet forsøger nemlig at tale mig fra at tage en forsvarer, idet jeg har erkendt mig skyldig- de mener det er spild af penge.
Jeg ønsker dog ikke selv at være til stede på noget tidspunkt.

Kommentar
Fra : vic200

Dato : 11-01-13 09:37

Få dog en forsvarsadvokat til at komme i retten.
Han kan måske få din straf nedsat i forhold til det politiet kommer med.

Når du er erkendt dig skyldig behøver du ikke møde i retten- Der er nogle der bare bliver væk fra et retsmøde og de kan blive dømt "in absentia". Få en dom uden at være til stede og erkendt sig skyldig.

Det bedste råd er, mød dog op i retten den dag.

vic200

Kommentar
Fra : Olde87

Dato : 11-01-13 09:56

Jeg takker for Jeres seriøse svar, og vil straks kontakte en forsvarsadvokat , der kan møde i retten på mine vegne.

Tak

Kommentar
Fra : Olde87

Dato : 12-01-13 12:00

Jeg følger lige op...

Har fået en forsvarer, og kan nu oplyse, at man SKAL møde op i retten - der er ingen muligheder for at "slippe".