/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
de små røde.
Fra : Tak_for_hjælpen
Vist : 864 gange
200 point
Dato : 03-01-13 13:44

jvf en anden tråd her inden kom jeg igen til at tænke på hvor meget jeg mon betaler for at tv står standby, at pc´erne næsten aldrig bliver slukket.

Koster det noget at der ikke er slukket for en oplader som bare "hænger" i stikket.

Der kan sikkert finde en masse andre "små" energi sluger men er der en samlede oversigt - det kunne være sjovt, nå ja måske ikke haha sjovt men give en del at tænke over.

Synes en gang men kunne låne noget, der kunne beregne findes det stadigvæk

Kommentar
Fra : Skruen

Dato : 03-01-13 13:53

det kommer an på hvilket tv, helt nye fjernsyn har et standby forbrug på 0,4w nogle helt ned til 0,1w

Accepteret svar
Fra : Carner

Modtaget 210 point
Dato : 03-01-13 13:54
Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 03-01-13 14:57

en oplader der bare sidder i stikket uden at blive brugt, bliver en smule varm. så den bruger helt sikkert strøm.

Kommentar
Fra : JRST

Dato : 04-01-13 10:26

Hej Tak_for_hjælpen

Prøv at gennemgå skemaet på vedhæftet link.
Det kan give en idendikation på, hvor meget man kan spare.
http://www.selvtjekbolig.sparel.dk/hurtigberegner/hurtigberegner.aspx

Kommentar
Fra : Tak_for_hjælpen

Dato : 04-01-13 10:36

Hmm tror faktisk hurtigt det kan løbe op i del - tror sammen med det skema og så overvejer jeg lige at købe sådan en måle dims og der er jo til en romantisk weekend en gang om året til Paris

Godkendelse af svar
Fra : Tak_for_hjælpen

Dato : 10-01-13 14:16

Tak for svaret Carner.

Kommentar
Fra : Carner

Dato : 10-01-13 16:41

Hej Tak foe accept af svar.
Hilsen
Carner