/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Er barberskum / gele skadelig
Fra : merced
Vist : 568 gange
100 point
Dato : 02-01-13 18:09

Hej
Efter nytår er der konstanteret barbergele på belægningssten, træværk, døre og vindueskarme. Det skal jo kunne jo tages af med vand, ligesom når man barber sig.
men er der nogen der har erfaret barberskum/gele kan skade overflader på huse udvendig.

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 02-01-13 18:59

Eftersom det ikke indeholder ægte sæbe og i øvrigt sjældent skader sart og nyskrabet hud, kan det næppe skade byggematerialer eller overfladebehandling. I det omfang det holder plasticmaling fugtig, vil malingen blive blødgjort men retter sig hurtigt efter afvaskning.

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 100 point
Dato : 02-01-13 20:20

Har være ude for skader der ikke kan oprettes, i forbindelse med hærværk
og de spor var ikke til at slette igen, med det skum du nævner.
Men ´skaden/ hærværk´ blev ikke vasket af før der var gået flere uger, så skaden var
permanent og skulle erstattes, af mig selv, ingen forsikring.

Bare min erfaring med skidtet, og andet i samme stil.

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 02-01-13 22:35

Det vigtigste ved den slags er at vaske det af. Vand og en blød børste er fortræffeligt.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 03-01-13 03:44

Umiddelbart vil jeg jo mene, at det er ganske uskadeligt, og let at vaske af.
Du må igang, og så må du fortælle, hvordan det går. Jeg tror det skal af hurtigst muligt for ikke at sætte hvide rande! Men...
efter lidt googlen, ved jeg ikke

Fandt lige dette, du skal helt ned til sidste indlæg:
barberskum på murværk
http://www.byggeri.dk/debat/forum.asp?page=14&katid=4

http://dinby.dk/hoerning/barberskum-er-haervaerk-ikke-nytaarsloejer?minby=anholt

Kommentar
Fra : Tak_for_hjælpen

Dato : 03-01-13 13:55

Hmm det kom lidt bag på mig at barberskum er så skadeligt og det smør jeg glædeligt på ben mv.... fik da lidt at tænke over der.

Jeg kunne godt som nytårløjer finde på at drille og min holdning har altid været at det er i orden så længe det ikke er hærværk.

At komme hjem til et hus med barberskum ville jeg have grinede a, men kun lige til jeg nu læser at det ødelægger, tilgengæld blev jeg harm over den artikel for brandmærker skrammer på møbler og ødelægge eller onduler en trialer er ikke i orden - det skal straffes og det hårdt.

Fatter ikke at det kan være sjovt at ødelægge andres ting, vi har ingen af de røde postkasser i nærheden da de er sprængt så mange gange at der ikke blive nye opsat (og så også at der i dag ikke sendes så meget post)

Godkendelse af svar
Fra : merced

Dato : 11-01-13 16:08

Tak for svaret mig-selv.