/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
Gæld
Fra : pabloj
Vist : 743 gange
300 point
Dato : 02-01-13 15:24

Jeg har fået lavet noget VVS arbejde, som der er mangler ved.
Jeg har sendt det til Håndværkets Ankenævn, hvor jeg fik medhold.
Han ville ikke følge ankenævnets kendelse, hvorefter jeg hev ham i fogedretten, efter at have sendt de
Reglementerede krav om betaling.
Han lavede indsigelse mod kravet, herefter kom det i civilretten.
Det første møde i retten kom han ikke til, hvorefter han blev dømt til at betale.
Han fik det genoptaget sagen fordi det var et telefonmøde, der mødte han heller ikke op, herefter stod dommen ved magt.
Jeg har nu efter påkrav om betaling fået fogedretten til at tage den.
Spørgsmålet er så, har han flere smuthuller?

Jes

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 02-01-13 15:43

Han kan lukke sit firma

Kommentar
Fra : pabloj

Dato : 02-01-13 15:55

Det gør han ikke, det ved jeg.
Det er heller ikke så stort et beløb, der er mere princippet.

Jes

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 02-01-13 17:23

Jeg kan godt lide at du er så vedholdende. For mange lever højt på at snyde og fuske og så regne med at der falder betaling. Og så kan folk klage og klage.

Så hurra for dine principper. Og godt nytår.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 02-01-13 17:30

Ok, du spurgte bare om der var andre muligheder for at han kunne undslippe - og det er der ikke når der er faldet dom.

Han kan selvfølgelig overlade firmaet til en evt. hustru, men det er vel også udelukket - go kamp.

Noget andet er, hvis hans arbejde er så svinsk, hvorfor så ikke få firmaet lukket, ville det ikke være "festligere" for dig??

Hvis du stadig kan bevise hvad der er lavet forkert, så kontakt teknoligisk institut, det er dem der kan fratage ham hans autorisation, og giver tilladelse til at du kan få en anden vvs'er ud på hans regning

Kommentar
Fra : pabloj

Dato : 02-01-13 18:42

Tak for input.
Nordsted1, nu er det ikke så slemt.
Jeg mener selv at afgørelsen ved domstolen ikke skal diskuteres i fogedretten. men kun indrivelse af gælden. Det håber jeg er rigtigt.
Nu er der gået lidt over 2 år med tossen.

Jes

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 02-01-13 19:27

Husk at smid ham på Trustpilot, så andre ikke skal rende ind i vedkommende

Kommentar
Fra : pabloj

Dato : 02-01-13 19:36

Han står på Anmeld håndværker.

Jes

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 02-01-13 20:22

SÅ KAN HAN SGU LÆRE

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 300 point
Dato : 02-01-13 21:04

Jeg mener selv at afgørelsen ved domstolen ikke skal diskuteres i fogedretten. men kun indrivelse af gælden. netop

Godkendelse af svar
Fra : pabloj

Dato : 02-01-13 23:56

Tak for svaret Nordsted1.
Så må vi se om han kommer, det ville ellers være sjovt hvis han blev hentet af politiet,

Jes