/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
Småt Euro stik
Fra : Kortoververden
Vist : 2623 gange
200 point
Dato : 02-01-13 07:35

Jeg har hængt et TV op på væggen, men selv med afstandsstykker er der for lidt plads til at strøm stikket kan sidde ordentligt.

FIndes der mon et meget smalt/vinklet Euro stik og hvor skal jeg finde det?

Jeg har set de almindelige vinkelstik, men de er stadig for store.

Kommentar
Fra : Skruen

Dato : 02-01-13 08:17
Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 02-01-13 08:19

@Skruen

Jeg har kigget på AV, det kabel du linker til er en PC netledning, jeg har brug for Euro, og dem de har der er vinklede er for store, så jeg leder efter - tror jeg - et specialprodukt.

Kommentar
Fra : Skruen

Dato : 02-01-13 08:21
Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 02-01-13 08:22

Det er stadigvæk ikke Euro stik du linker til men PC stik

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 02-01-13 08:32
Kommentar
Fra : vic200

Dato : 02-01-13 08:35

Større afstandsstykker løser problemet, eller anskaf et originalt beslag til at hænge dit TV på.

vic200

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 02-01-13 08:36

Det ER eurostik. Hvis det er de jordfri, du vil ha, så sig det. Er det han- eller hunstik, du er ude efter, og i jordet/ujordet udgave?
Alternativt må du sætte stik på flimmeren før du hænger den på stativet - eller sætte klodser imellem stativ og væg.

Kommentar
Fra : JanusN

Dato : 02-01-13 08:46
Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 02-01-13 11:06

Hej kortoverden
Du forvirrer alle når du kalder det et eurostik det du formentlig hedder er et CEE stik som f.eks. dette http://www.wattoo.dk/cee-stikprop-vinkel-230v-16a-5428520277
(Jeg googlede bare cee stik vinkel)

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 02-01-13 11:19

Hvor i alverden har du nogensinde set et tv med den type stik Bjarnebr?

Kommentar
Fra : transor

Dato : 02-01-13 11:21

Når man bruger sådanne uautoriserede betegnelser , bliver forvirringen stor.

CEE stikket er vel det nærmeste, der tænkes på, når man skriver Eurostik. Men det er helt usædvanligt på fjernsyn.

Der findes ikke et andet standardiseret europæisk 240 V stik.

Nogle af de betegnelser, som står på forhandlerhjemmesiderne, er helt forkerte og misforståede.

Stikkontakter og stikpropper er et morads m, som der absolut ikke er europæisk enighed om.

Det traditionelle danske system er noget af det mest fjollede.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 02-01-13 11:23

Her er stiktypen, nu skal jeg bare finde en version der kan være bagved fjernsynet

http://www.av-cables.dk/sekskantet-euro-netkabel/netkabel-med-sekskantet-euro-netstik-1-5-m.html

Kommentar
Fra : JanusN

Dato : 02-01-13 12:13

@Kortoververden
Når du læser produktbeskrivelsen på dit seneste link står der at hunstikket kaldes et 8-talsstik

Lysnetkabel, med sekskantet Euro netstik til 8-tals hunstik. Max. 250 Vac / 2.5 A. Sort.

Det kan købes via det link jeg henviste til i mit forrige indlæg

http://alle-kabler.dk/stroemkabler-153/netledning-220v-m-8tals-vinkel-stik-1-5-meter-946.html

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 02-01-13 12:23

Her er det en af de typer stik der kan købes, kan også fås i rund udgave): http://www.wattoo.dk/stikprop-vinkel-flad-uden-jord-10a-0828100360-0828100373-0828100386
Men hvis du bor i nærheden af københavn har jeg flere stik som er flade den anden vej, og så kan du godt komme forbi og få et. (kan ikke finde ud af at indsætte et billede af stikket i Kandu)

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 02-01-13 12:29

Jeg glemte at skrive at hvis du googler "stikprop vinkel" er der lidt nede et link til billeder af vinkelstikpropper og på den side er det nr. to fra højre i anden linje som jeg har.

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 02-01-13 12:31

Ps er det i tv'et som stikket ikke kan sidde eller er det i stikkontakten?

Kommentar
Fra : Skruen

Dato : 02-01-13 14:25

Der er også skrevet at det er et av-stik prøv Phono-stik

Det kan være at der er mere held her:
http://www.disconetto.dk/shop/phonokabel-med-vinkel-12305p.html
http://www.av-cables.dk/phono-adapter/phono-rca-vinkel-adapter-guldbelagt-1394.html

Kommentar
Fra : Skruen

Dato : 02-01-13 14:32

Du skriver også:

"Jeg har hængt et TV op på væggen, men selv med afstandsstykker er der for lidt plads til at strøm stikket kan sidde ordentligt."

Sidder stikkontakten bag ved fjernsynet?
Hvis det gør, er det denne:
http://www.avxperten.dk/stroem-og-batterier/stroemkabel/vinkel-stroemkabel-til-pc-%28netledning%29-2-meter.asp
Det fås ikke mindre, med mindre, du ændre stikkontakten til et lampeudtag

Hvor meget plads har du?

Jeg googlede AV-stik, og kom frem til det må være phono-stik du mener:
http://www.disconetto.dk/shop/phonokabel-med-vinkel-12305p.html
http://www.av-cables.dk/phono-adapter/phono-rca-vinkel-adapter-guldbelagt-1394.html

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 02-01-13 14:50

Det jeg mangler er åbenbart svært for mig at forklare, men ledningen der forsyner apparatet med strøm er forsynet med et almindeligt hanstik til dåsen i væggen. Ikke noget problem, den anden ende af ledningen går ind i fjernsynet og det stikker så langt bagud at der bliver problemer med at få fjernsynet til at hænge lige.

Det bliver svært at få strøm gennem et phono stik, så jeg ved ikke lige hvor den kom fra

Kommentar
Fra : transor

Dato : 02-01-13 15:49

Der må være beslag til fjernsynet så der også er plads til ledningen.
af hensyn til varmeafgivelsen er det ikke alle fjernsyn , som må sidde helt tæt på en væg.
se i dets monteringsanvisning.

Kommentar
Fra : Skruen

Dato : 02-01-13 16:07

http://www.avxperten.dk/stroem-og-batterier/stroemkabel/vinkel-stroemkabel-til-pc-%28netledning%29-2-meter.asp

Det fås ikke mindre, med mindre, du ændre stikkontakten til et lampeudtag [Glad]

Denne løsning fylder ca. 1,5 cm bag fjernsynet, når stikket er sat i, evt. inden du hænger fjernsynet op.

obs, du skrev du havde kigget på AV

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 02-01-13 18:35

Så er det denne type ledning ttp://alle-kabler.dk/stroemkabler-153/netledning-220v-m-8tals-vinkel-stik-1-5-meter-946.html du skal have (JanusN skrev)

Kommentar
Fra : dbl

Dato : 02-01-13 18:58
Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 02-01-13 20:04

Det er ganske rigtigt sådan et, bare mindre

Kommentar
Fra : Skruen

Dato : 02-01-13 20:18

Mindre? Stikket eller afstanden imellem væg og tv

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 02-01-13 20:40

Afstanden mellem væg og tv er så lille, at der ikke er plads til det stik i linket, altså skal jeg bruge et mindre stik

Kommentar
Fra : Skruen

Dato : 02-01-13 22:01

Har du et mål?

Kommentar
Fra : transor

Dato : 02-01-13 22:11

Det lyder nærmest som om du ikke har brugt det rigtige ophæng.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 02-01-13 23:20
Kommentar
Fra : vic200

Dato : 03-01-13 05:37

Hun vil have noget der ikke findes.

vic200