/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
internet via. mobil
Fra : thomash46
Vist : 307 gange
20 point
Dato : 05-06-03 13:31

hvordan gør man hvis man vil bruge sin mobiltelefon til at få adgang til internettet.
Jeg har planer om at bruge telmore til det. Telefonen er en siemens S55

Kommentar
Fra : hjp1974

Dato : 05-06-03 13:37

Mener du som modem koblet til din PC eller bare ved at bruge wap direkte på telefonen?

mvh/HJP

Kommentar
Fra : thomash46

Dato : 05-06-03 14:12

den skal bruges som modem, så jeg kan komme på nettet med en pc.

Kommentar
Fra : hjp1974

Dato : 05-06-03 14:21

Så skal du buge et kabel med mindre du har IR-port på PC'en.

Desuden skal du bruge et stykke Siemens SW på PC'en. Jeg er ikke klar over om man kan downloade det fra deres hjemmeside.

Hvis du installerer dette SW, så skulle din telefon dukke op som modem i Windows.

mvh/HJP

Kommentar
Fra : thomash46

Dato : 05-06-03 15:04

Jeg tæmkte mere med hensyn til abonnement/internetudbyder, hvad skal man bruge her.

Accepteret svar
Fra : hjp1974

Modtaget 20 point
Dato : 05-06-03 15:18

Du skal bruge et internet-abonnement hvor du kan ringe op til et "normalt" nummer. Ikke f.eks TDC Basis, da de kun tillader deres egne fastnet-abonnenter at ringe op.
Jeg mener at f.eks. Tiscali og Cybercity har opkaldsnumre hvor man kan bruge mobil.

mvh/HJP

Kommentar
Fra : thomash46

Dato : 05-06-03 15:37

ens abonnement skal understøtte data for at dette kan lade sig gøre, ik?

Kommentar
Fra : hjp1974

Dato : 05-06-03 18:05

Det er ikke nødvendigt. Når din telefon har indbygget modem, så kan du ringe op som om det var et stationært modem.

Godkendelse af svar
Fra : thomash46

Dato : 29-11-03 12:31

Tak for svaret hjp1974.