/ Forside/ Karriere / Penge / Andet penge / Spørgsmål
10  jakjoe 1088
Forsikringer
Fra : fupsi
Vist : 473 gange
240 point
Dato : 05-06-03 13:22

Er der nogle der har erfaringer med Fair forsikringer, er de også fair når der skal udbetales penge, ved eventuelle skader?

Fupsi

Kommentar
Fra : ockendon

Dato : 05-06-03 13:39

Fair er ikke fair. Vi prøvede at skifte til Fair, fordi vi blev "smidt ud" af vores gamle forsikringsselskab, vi havde 2 skader i løbet af 1 år. Fair ville ikke godtage os. Skadene var ikke vores skyld..

Kommentar
Fra : godtraad

Dato : 09-06-03 21:30

Fair forsikring er ligeså fair som de fleste andre. Forskelle mellem selskaberne går i dag groft sagt ud på, om bilforsikringen er en "rigtig fastpræmieforsikring" ( hvis du er elite) og en anden stor forskel er omkring afskrivningsreglerne på stikledninger og rør i din husforsikring. Sørg for, hvis dit hus er mere end 10-20 år at sikre, at du ikke selv skal betale en del af en evt. skade ( altså udover selvrisikoen).
Sørg for at læse vilkårene grundigt igennem.
Til ockendon vil jeg sige : De mennesker der har mange skader er alle enige: " DET VAR IKKE MIN SKYLD ". Jo, det er!!!! ofte i hvertfald. Nogle menneskers livsstil er næsten opsøgende efter skader. Lidt provokerende kan man sige: De som bliver hjemme om aftenen bliver IKKE slået ned på gaden.
Jamen, jamen - ja, du fylder dit liv med flere risici - så tag dog konsekvenserne og betal selv.
Helt ærligt, til alle I forsikringssvindlere , der læser dette: Jeg synes, der skulle en obligatorisk selvrisiko på kr. 3.000,00 på alle skader. Dette ville give meget lavere præmier, I ville komme til at betale for jeres smådumheder selv, og I ville nemt kunne skifte forsikringsselskab, da I jo ikke ville være " dårlige kunder " som nu.

Undskyld Fupsi - et stort sidespring - håber du fik svar.
Hilsen Birgit

Kommentar
Fra : godtraad

Dato : 09-06-03 21:45

Lige en sidste hilsen til nogle, jeg har læst om: I er jo for fanden blevet SMIDT UD af et forsikringsselskab - det er altså ikke noget, man bare gør. De skader, I har haft, har sikkert " lugtet " langt væk ( bare en formodning ) - og hvis I virkelig har svindlet med mine penge ( jeg er jo også kunde ) ja så synes jeg virkelig I har rigtig godt af at I står uden forsikringer, fordi ingen vil kendes ved jer!!!!!!!
Mrs Justice

Kommentar
Fra : ALR

Dato : 10-06-03 13:56

har gode erfaringer med Fair
efter først afslag (kortslutning af opvaskemaskine) senere med en telefonisk forklaring
blev beløbet dækket fuldtud

mvh
alr

Kommentar
Fra : ockendon

Dato : 10-06-03 14:12

Jeg føler mig lidt uretferdig behandlet her. Det har OVERHOVEDET ikke været snak om forsikringssvindel på nogen måde, men 1: vi fik brug for vor retshjelpsforsikring 2: hunden fik allergi. Jeg hade intet imod at forsikringspræmiene blev hevet, men på trods af at den lokale assurandør gerne ville beholde os, valgte hovedkontoret og smide os ud. I øvrigt - ja, vi kunne købet et andet hus og en anden hund, så ja, det var vel ris til egen bag.

Kommentar
Fra : godtraad

Dato : 10-06-03 17:36

Heyyy - min kat skal ha´ P-piller for ikke at få killinger - OG DE ER DYRE - men husk - det er da ikke min skyld, vel.
Min mand har også allergi, er det da ikke uretfærdigt, at vi selv skal betale behandling af ham - det er jo ikke vores skyld!! Men hvis skyld er det egentlig - forsikringsselskabernes?
Tænk jer om, og brug forsikringerne, når det er nødvendigt. Jeg kan fortælle mange dagligdags udgifter, som du ville kunne få dækket af dine forsikringer, MEN JEG TØR SGU IKKE!!!!! - For du ville straks vride hver en krone ud af "dit" selskab.
Forsikringsselskaberne behandler gode kunder godt ( med få undtagelser )
Birgit

Kommentar
Fra : fupsi

Dato : 10-06-03 22:07

Hej

Der er ellers gang i den her, jeg har nu aldrig oplevet at blive afvist af et forsikringsselskab.

Efter vi havde fået tilbud fra Fair forsikring, mailede jeg til mit gamle forsikringsselskab og fortalte dem at vi kunne spare ca. 3000 kr. ved at flytte til Fair, dagen efter havde jeg en representant i telefonen som straks gav mig et afslag på 2300 kr. på mine nuværende forsikringer hos Alm. Brand. Efter jeg havde brokket mig over at jeg har betalt for meget i en årrække, fortalte den venlige dame at jeg skam også var blevet sorteret fra i en bunke som de ikke var nået tilbunds i,
hvorfra man ringede rundt til forskellige kunder som ville få deres præmie nedsat, (hun begrundede bunken med at det var dem der havde en lav skadesprocent) ha--ha--ha-----

Så jeg vil da opfordre alle kunder hos Alm. Brand der har en såkaldt "lav skadesprocent" til at ringe og få deres præmie nedsat, derved kan vi da også hjælpe dem med at nå tilbunds i den omtalte bunke.

Kommentar
Fra : arkibald

Dato : 10-06-03 22:46

Hej

Efter min mening og erfaring, kan man sidestille forsikringsselskaberne med popsmarte brugtvognssælgere - de prøver at sælge en generel 'acceptabel' vare til 'markedes bedste pris'.... Typisk er alle forsikringer i bund og grund ens, selvom de de gør alt for at fremhæve lige deres produkt, den eneste forskel er prisen!
Når det kommer til at udbetale erstatning til den skadeslidte, så får piben straks en anden lyd! Undskyldninger, dem kan de! fx rykker de først skadevolder efter 1-2 mdr. efter det første brev er sender ud, vedr. den pågældene skade. Hvis du glemmer at betale din forsikring, så kan de skam godt rykke, og det er staks og vedholdende
Når selvskabet så har fundet ud af, at du skal have din erstatning, så kan man typisk vente mellem 1-4 uger til de får sendt checken!!!!

Så mit råd er:
UNDERSØG priserne, og vælg den billigste - og vær klar over at selvskaberne KUN forsikrer sig selv!

Kommentar
Fra : ockendon

Dato : 11-06-03 08:12

Kære godtraad, jeg tror ikke du helt har fattet hvad det drejer sig om. Forsikringer er noget du tegner for at bruge VED BEHOV, og ikke som du siger, vride hver eneste krone ud af dem. Du må have en beskidt fantasi, som tror at alle er ude efter at snyde og bedrage!

Kommentar
Fra : godtraad

Dato : 11-06-03 22:26

Jeg har hørt så mange prale af deres snyd, og jeg er hver gang ved at kaste op - synes virkelig det er at synke for dybt. Jeg synes heller man burde kunne forsikre sig, så man modtager penge, hvis ens kat har tynd mave eller hvis ens hund har allergi - så´n er min holdning bare
kærlig hilsen
Birgit

Kommentar
Fra : Mone

Dato : 17-06-03 07:38

Hej, hvor mange af jer har været ansat i et forsikringsselskab???

Jeg kan godt love jar alle for, at der bliver svindlet og bedraget så det
driver ned af væggene, og det er ikke fra forsikringenssilskabernes side,
næææ, det er såmænd (vi/os) forsikringstagere der svindler og bedreager, for
man kan "jo altid liiiige sætte lidt ekstra på anmeldelsen ik'??, og det bliver der
så sandelig også gjort, for nu har (vi) betalt sååååå mange penge til den/de ÅNDSVAGE forsikringer i årevis, og når så skaden sker, SÅ VIL DE IKKE RYSTE OP MED PENGENE, og præmierne bare stiger og stiger. Og hvorfor tror I de stiger og
stiger hele tiden???? Jo, det er netop på grund af (heldigvis) de få som er EKSPERTER i svindel med forsikring, hvadenten det drejer sig om familie-, hus,- eller bilforsikring. Og jeg kan love jeg for, at BILEN kommer i første række.

Der er en der henviser til Alm. Brand, der har jeg været ansat i 23 år, men sidste år, så blev kassen lukket, og så måtte jeg pænt pakke mine sydfrugtet.

Iøvrigt kan det i det lange løb IKKE betale sig at skifte fra forsikringsselskab til forsikringsselskab, for de tjekker hinanden så meget, at til næste år, så er det måske det selskab men lige er flyttet fra der har den bedste pris.

Så de eneste jeg/viI kan takke for de høje præmier, er de samme som syntes det er OK at snyde i skat. For sådan har det jo altid været. FORSIKRINGSSELSKABER og
SKATTEFAR, der er det heeeelt iorden at snyde. (i hvert fald for nogen).

Ockendon!! må jeg være så fri at spørge hvor meget de 2 skader på 1 år kostede, og hvor meget du havde givet i præmie? For de fleste steder bliver det hele gjort op som en % del, så hvis udgifterne er større end indtægterne, ja så tages det op til revision, og det er helt normalt i samtlige selskaber.

Mvh
Mone

Kommentar
Fra : fupsi

Dato : 17-06-03 08:59

Hej Mone

Hvad skal man så gøre for at holde præmierne nede når det ikke dur at skifte selskab, du må da have nogle tips inde fra den anden side af disken?

Forsikringsselskaber er ligesom boder på Vorbasse marked, prut om prisen, få afslag og bliv snydt.

Fupsi

Accepteret svar
Fra : Mone

Modtaget 240 point
Dato : 17-06-03 11:31

Du kan ikke gøre ret meget. For det ene år sælger det ene selskab nogle billige forsikringer, og det næste så kommer der bare nogle andre med nogle KNALD GODE TILBUD.

Sådan har det været i al den tid jeg har været der.

Og det kan da godt være at den med VORBASSE MARKED er den bedste løsning.

Nu vil jeg altså liiiiige sige, det var ikke mig der sad og fandt på alle de sjove ting.

Mvh
Mone

Kommentar
Fra : NicolajS

Dato : 21-06-03 20:36

Jeg melder lige rent flag.
Jeg arbejder for et forsikringsselskab. Hvilket er din der her sammen hæng bedøvende ligegyldigt.
Det er ikke helt rigtigt at selskaberne kører med "udsalg". De gamle hædderskronede store selskab gør. Det er de samme selskaber du kan forhandle med om din pris. Inden man nu gør det så kunne det være værd at overveje hvorfor man kan handle. Hvis man tænker en gang over tingene tror jeg at man vil komme til den konklusion at når der er penge at fire af så er det fordi et produkt generelt er for dyrt eller også at man betaler det ind på anden måde.
Men man skal ikke kun kigge på pruis. Man skal kigge på hvad dækning man får. Som almindelig køber kan jeg nemt forstrå hvis man lynhurtigt bliver forvirret. Her er der dog hjælp at hente på www.forsikringsluppen.dk. Det er en side som forsikringsselskabernes branche forening har lavet. Her er det muligt at sammenligne hvordan selskabernes dækning er.
En anden ting er måske at undersøge sine muligheder ved uenigheder. Ig forsikring og Fair forsikring har i den forbindelse et forbrugerpanel hvor kunderne kan klage. Her afgøres klagerne så af andre kunder, og i mofsætning til forbruger ankenævnet (det officielle klagested) skal selskaberne rette sig efter forbrugerpanelernes afgørelse.
Men generelt er det altid en god ide at tjekke priser hvert år. Man skal bare være opmærksom på at der er en lille ekstraudgift ved at skifte. Ved oprettelse af nye forsikringer skal man nemlig betale stempelafgift, men i forhyold til de penge der er at spare for mange er de peanuts.

Til Godtraad. Hvordan får amn dig som kunde *g*

Kommentar
Fra : NicolajS

Dato : 21-06-03 20:37

Jeg melder lige rent flag.
Jeg arbejder for et forsikringsselskab. Hvilket er din der her sammen hæng bedøvende ligegyldigt.
Det er ikke helt rigtigt at selskaberne kører med "udsalg". De gamle hædderskronede store selskab gør. Det er de samme selskaber du kan forhandle med om din pris. Inden man nu gør det så kunne det være værd at overveje hvorfor man kan handle. Hvis man tænker en gang over tingene tror jeg at man vil komme til den konklusion at når der er penge at fire af så er det fordi et produkt generelt er for dyrt eller også at man betaler det ind på anden måde.
Men man skal ikke kun kigge på pruis. Man skal kigge på hvad dækning man får. Som almindelig køber kan jeg nemt forstrå hvis man lynhurtigt bliver forvirret. Her er der dog hjælp at hente på www.forsikringsluppen.dk. Det er en side som forsikringsselskabernes branche forening har lavet. Her er det muligt at sammenligne hvordan selskabernes dækning er.
En anden ting er måske at undersøge sine muligheder ved uenigheder. IF forsikring og Fair forsikring har i den forbindelse et forbrugerpanel hvor kunderne kan klage. Her afgøres klagerne så af andre kunder, og i mofsætning til forbruger ankenævnet (det officielle klagested) skal selskaberne rette sig efter forbrugerpanelernes afgørelse.
Men generelt er det altid en god ide at tjekke priser hvert år. Man skal bare være opmærksom på at der er en lille ekstraudgift ved at skifte. Ved oprettelse af nye forsikringer skal man nemlig betale stempelafgift, men i forhyold til de penge der er at spare for mange er de peanuts.

Til Godtraad. Hvordan får amn dig som kunde *g*

Kommentar
Fra : fupsi

Dato : 22-06-03 10:29

Hej NicolajS

Tror du på at forsikringsluppen er en uvildig instans, forsikringsselskaberne er også med i forsikringsluppen og de vil afgjort arbejde i forsikringsselskabernes interesse!!!

Fupsi

Kommentar
Fra : godtraad

Dato : 22-06-03 10:37

Hej igen!

FUPSI - lær det nu, for f.... - hvis nogen arbejder i forsikringsselskabernes interesse - så er det godt !!!!!
For forsikringsselskabet er jo dig og alle de andre kunder tilsammen. Alle har interesse i, at dækningsberettigede skader bliver dækket ( det er jo det, det hele handler om ) - og alle har en interesse i, at forsikringssvindlere og lign. bliver fanget og sat i fængsel eller får anden hård straf.

Birgit

Kommentar
Fra : NicolajS

Dato : 22-06-03 11:23

Fupsi. Når jeg skriver uafhængit er det netop fordi det er forsikringsselskabernes brancheorganisation. Paranoide mennesker kan ikke sikre sig mod at de grumme selskaber har slået sig sammen omat snyde dem (men mig bekendt tror jeg forsikringsselskaber har svært ved at enes generelt så det er ikke der man skal finde et samlet kartel).
Grunden til jeg foreslog det var at man kan sammenligne selskaberne på forsikingsluppen. Og der er det ufahængit. Hvis man taler med de forskellige selskaber så fremhæver de hvad de vil, det er jo en kommerciel kapitalistisk virksomhed. Derfor vil man på forsikirngsluppen kunne se på en letoverskuelig måde hvad forskellen på de forskellige selskaber dækninger er. Så Fupsi inden du kommer med flere konspirationsteorier så læs hvad jeg skriver og læs hvad der bliver skrevet det kan bruges til

Kommentar
Fra : NicolajS

Dato : 22-06-03 11:28

Birgit.
Jeg vil til dels give dig ret. Men en smule kritisk sans er nu ret godt. Forsikirngsselskaber er kapitalistiske virksomheder ikke en social institution.
Det vil sige at det er i forsikringsselskabets interesse at skadesudbetalingerne er lave og priserne høje.
At det normalt passer nogenlunde sammen er så en anden ting. Forsikringsselskaber ville ikke kunne overleve hvis de tog overpris og ikke dækkede skader.
Nogle selskaber vælger dog at give nogle med en høj risiko en lidt lavere pris end de burde have og det betyder så at nogle med en lav risiko får en lidt højere pris end de burde.
Men generelt er det sådan at selskaberne betaler de fleste af de præmie indbetalinger de får ind tilbage som skadesbetlinger. De lever så af at investere pengene mellem indbetaling og udbetaling.

Kommentar
Fra : ockendon

Dato : 24-06-03 13:56

Hej Mone,

det første var en retshjælpsforsikring, huset slog revner fordi det blev piloteret/bygget på nabogrunden, kostnad: 40000. Denne blev godkendt på forhånd af forsikringsselskabet.

Hundens allergibehandling kostede ca 6000.

Totalt har alle vore forsikringer kostet os ca 25 000 per år, og vi har været kunder i det overnævnte selskab siden 1997. og med alle vore forsikringer mener jeg: kasko på 2 biler, indbo, brand, dyreforsikring (2 hunde), samt 2 livsforsikringer. Efter og have skiftet selskab, er vi med samme dækning nede på ca 22000 pr. år.

Hilsen Ockendon

Kommentar
Fra : ockendon

Dato : 24-06-03 13:57

Til godtraad:

jeg glemte at sige at selvrisikoen på den ene skade var 3500,00 og på den annen 4 000,00...

Godkendelse af svar
Fra : fupsi

Dato : 27-04-04 22:24

Tak for svaret Mone.