/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Kan man aflytte sin mobilsvarer i udland
Fra : Oldboston
Vist : 734 gange
100 point
Dato : 27-12-12 13:05

Kan man aflytte sin mobilsvarer i udlandet? Det har jeg ikke kunnet tidligere, men er der en mulighed, jeg ikke kender. Eller er det bedst at lægge besked på sin mobilsvarer om at folk skal sende en sms i stedet for at indtale besked, mens man er ude at rejse?

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 27-12-12 13:08

Ja, men det er dyrt...

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 27-12-12 13:09

Ja, hvorfor ikke? Du skal bare have +45 foran nummeret til din mobilsvarer, og typisk skal du også indtatse din selvvalgte kode.

Accepteret svar
Fra : JegCain

Modtaget 110 point
Dato : 27-12-12 13:18

Det kan være dyrt at have Mobilsvar aktiveret i udlandet. Befinder du dig uden for EU, betaler du udlandstakst, hvis der bliver lagt en besked på din telefonsvarer. Inden for EU betaler du ikke, hvis der bliver lagt en besked på din telefonsvarer. Du betaler dog altid for at aflytte din telefonsvarer, når du befinder dig i udlandet.

Du kan vælge at slå din Mobilsvarer helt fra. Vælger du det, skal du kun betale, hvis du besvarer din mobil, når nogen ringer. Hvis du skal aflytte din Mobilsvar i udlandet skal du huske at taste den danske landekode +45 før nummeret til dit mobilsvar.

Godkendelse af svar
Fra : Oldboston

Dato : 27-12-12 13:24

Tak for svaret JegCain. Kort og præcist. Faktisk burde pointsene deles med Bille 1948, men så må han have lidt tilgode til en anden gang.