/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Fjerne baggrund
Fra : warrior
Vist : 1023 gange
100 point
Dato : 22-12-12 23:17

Hej
Jeg vil gerne have overført et billede, som er taget med et digikamera, af en motorcykel til en tshirt, og have baggrunden og det omkringliggende fjernet. Desuden skal billedet være uden indramning i en firkant. (som man oftest ser.)Desuden gerne udfadet, (tror jeg det hedder) så det falder mere sammen i tshirten. Jeg har photoshop 6.0 og photoimpression.
Er der nogen der har råd til at konstruere billedet, da jeg ikke er særlig erfaren.
På forhånd tak

Accepteret svar
Fra : Benjamin.Hansen

Modtaget 100 point
Dato : 23-12-12 07:41

Det kræver lange forklaringer, til noget der formentligt er relativt simpelt, for de af os de har gjort det før.
Jeg bruger selv at finde triks på youtube. Se eksempler her:
http://www.youtube.com/results?search_query=photoshop+remove+background&oq=photoshop+re&gs_l=youtube.1.1.0l10.4606.4745.0.8280.2.2.0.0.0.0.115.193.1j1.2.0...0.0...1ac.1.Eu9T0_gDeyU
Mvh Benjamin

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 23-12-12 09:22

Åbn billedet i Photoshop. Vælg pensel og hvid farve, zoom helt ind så du kan se de enkelte pixels og mal hele vejen rundt. Zoom derefter noget ud og gentag processen med en lidt større pensel. Til sidst kan du zoome helt ud og male hvidt med kæmpepensel. Udfadningen kan også klares med Photoshop, men det er næsten umuligt at forklare her.
På nettet findes der masser af gratis kurser i Photoshop, prøv at google.
Jeg skriver hvid, men har t-shirten en anden farve vælger du jo bare den.
Mvh
dabj

Kommentar
Fra : warrior

Dato : 23-12-12 09:56

Tak for Jeres gode svar.
(Jeg ville gerne dele pointene, men det kan man vist ikke.)

Godkendelse af svar
Fra : warrior

Dato : 23-12-12 09:57

Tak for svaret Benjamin.Hansen.