/ Forside/ Karriere / Penge / Andet penge / Spørgsmål
10  jakjoe 1088
GJENSIDIG forsikring
Fra : vic200
Vist : 1003 gange
200 point
Dato : 22-12-12 11:02

Er her nogle kanduer som har gode eller dårlige erfaringer med forsikringsselskabet Gjensidig?
Jeg vil gerne høre om gode eller om dårlige erfaringer, hvis du har oplevet noget.
Er der nogle steder man kan læse om dette selskab?
Jeg kan få nogle forsikringer til halv pris her end hos Codan og andre er samme pris og nogle er lidt billigere.
Jeg har aldrig ført om dette selskab og vil gerne høre lidt om dem, inden jeg tager en beslutning om at skifte.

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 22-12-12 11:12

Mener er et norsk selskab, som også er fusioneret med det selskab der her i DK hed "IF" ....sidstnævnte har jeg set med billige priser, men hvor dækningerne ikke
svarede til forventningerne hos kunderne...måske derfor de kunne være billige.
MENER også de er fusioneret med Østifternes forsikring, men den er jeg ikke helt sikker på.
Måske du kan lede videre på google ud fra dette....

God Jul

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 210 point
Dato : 22-12-12 11:14

Nej det forsikringsselskab kender jeg ikke personligt, men vil bare gøre dig opmærksom på, når du tjekker priser, så hold øje med selvrisiko, jo højre den er, jo billigere er forsikringen.

Her er der et par stykker der har givet karakter for Gjensidig, og umiddelbart ser det ikke for godt ud - har ikke læst det hele.

http://www.trustpilot.dk/review/www.gjensidige.dk

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-12-12 11:15

Det kan godt betale sig at indhente priser for flere forsikringsselskaber, og ofte kan man prutte om prisen, især hvis man har samlet alle sine forsikringer et sted

Kommentar
Fra : alka

Dato : 22-12-12 12:52

Det gamle hæderskronede Kgl. Brand, blev overtaget af IF - herefter er det kun gået ned ad bakke. IF kørte som selvstændige afdelinger uden egentlig sammenhæng og u-uddannede medarbejdere, så det skulle og kunne kun gå galt. Jeg har ikke kendskab til Gjensidig forsikring, men det ser ud til, at de har "overtaget forretningsgangen" efter IF!

Når du kikker efter forsikringer, så kik først og fremmest efter dækningerne, Dælningerne er en medfaktor til præmiestørelsen, som igen kan være reguleret op/ned efter størelsen af selvrisiko'en.

Der er ikke meget ved, at få en forsikring til 1/2 pris med 1/4 dækning. Det værste der kan ske mellem et selskab og kunden er, at kunden TROR de har en forsikringsdækning som de ikke har!
Forsikringen dækker det som er aftalt og det er der normalt ingen problemer i. Når vi kommer ind i de grå zoner, er det problemerne kan opstå!

Kommentar
Fra : miss_viking2000

Dato : 22-12-12 15:09

ja det hed if før, har selv kun haft gode oplevelser med dem, både da jeg fik skadet min bil, af en anden bilist, der var de hurtige med taksator osv, så jeg kan ikke klage over dem

Kommentar
Fra : Dakota

Dato : 23-12-12 11:02

Jeg skiftede fra Tryg til Gjenside og sparede en hel del på præmien, umiddelbart har jeg samme dækning som før.

Godkendelse af svar
Fra : vic200

Dato : 24-12-12 07:04

Tak for svaret Nordsted1.
Det var nok det bedste svar som jeg fik lidt ud af.
Når man læser på trustpilot kan man se alle selskaber har tilfreds og utilfreds kunder.
Forsikringen på en af mine villaer skal stige med over 100% fra næste år og det vil jeg ikke accapter.

Kan du og alle I andre have en rigtig glædelig jul og kom nu godt ind i det nye år.

vic200