/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Media Center-pakken til Win 8
Fra : kimpetersen
Vist : 1061 gange
300 point
Dato : 17-12-12 11:32

Jeg har fået nøglen til Media Center-pakken hjem, men nu kan jeg ikke komme ind hvor der bilver bedt om nøglen. Heller ikke selv om at jeg bruger samme vej, som jeg gik første gang (inden jeg fik nøglen). Er der nogen der kan hjælpe mig?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-12-12 12:14

Musemarkøren op i øverste højre hjørne af skærmen, så kommer mulighed for at klikke på Søg skriv: føj funktioner til Windows 8, så finder du muligheden.
Den kan også findes i Kontrolpanel/System og sikkehed

Kommentar
Fra : chaufrat

Dato : 17-12-12 14:26

Hej sådan gjorde jeg efter at have fundet ud af at der var fejl i den instruktion jeg fik fra Microsoft og det virkede. Held og Lykke med det.

Klik på søg.
Skriv funktioner i søgefeltet.
Klik indstillinger.
Så kommer en liste frem på skærmen.
Klik på føj funktioner til windows 8
Så kommer et nyt vindue frem "hvordan vil du komme igang"
Her kan du så vælge at indsætte en produktnøgle hvis du har en sådan eller købe en.

MVH chaufrat

Kommentar
Fra : kimpetersen

Dato : 17-12-12 14:58

Er det mig der har tager fejl, skal det være Windows 8 Pro for at man kan få Media - pakken.
Min nye PC er kun med Windows 8?

Kommentar
Fra : chaufrat

Dato : 17-12-12 15:36

Jeg har købt windows pro på deres tilbud til 229 Kr og der fulgte tilbudet med at få Media-pakken. Så jeg tror ikke det gælder for dig. Beklager!!!

MVH chaufrat

Kommentar
Fra : chaufrat

Dato : 17-12-12 15:38

Så ikke at du havde fået nøglen med til mediapakken. Er det Micrososft der har sendt den eller hører den til pakken da du købte din PC med W8???

Kommentar
Fra : kimpetersen

Dato : 17-12-12 16:58

Det er Micro soft der har sendt den. Så må man jo overveje om det man får ekstra med pro er så meget mere værd?

Accepteret svar
Fra : xou

Modtaget 300 point
Dato : 17-12-12 17:58

ja det ser desværre ud til at du skal have pro pakken for at få Windows media center,
den koster 449,- at for den tilføjet til DIN Windows 8 version.
DET ER DET IKKE VÆRD - istedet kan du tilføje programmet vlc player så du kan afspille dvd
http://www.videolan.org/vlc/index.html
se osse her:
http://windows.microsoft.com/da-DK/windows-8/feature-packs
og med windwos media player som du har kan du afspille musik filer fra f.eks TDC play hvis du har det.
hilsen Xou

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-12-12 01:35

Korrekt du skal først opgradere til Pro inden du kan tilføje Media Center.
Media Center er meget mere end en afspiller, den er som navnet antyder et center for deling af diverse medie filer på hjemmenetværket, TV på computeren med mere.
Afspilning af diverse filer kan altid lade sig gøre ved at installere en codecs pakke eller bruge VLC afspilleren som har de fleste codecs indbygget, alternativ til Microsoft Media Center kan være den gratis XBMC:
http://xbmc.org/ lige nu kan jeg ikke anbefale XBMC, den driller på min Ubuntu computer men kører måske udmærket på en Windows computer?
Da jeg installerede Microsoft Media Center på min computer kom der en ny mulighed i højre klik: Afspil på TV , prøv lige at få VLC playeren til det med et enkelt klik
det er meget smart med den mulighed når familie og ferie billeder skal vises til andre end en selv.
Bare for at nævne en ekstra mulighed som Media Center har mere end bare at kunne afspille filer og DVDer

Godkendelse af svar
Fra : kimpetersen

Dato : 18-12-12 11:24

Tak for svaret xou.