/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
FinePix A-303 DIGITAL CAMERA
Fra : gubbi
Vist : 567 gange
50 point
Dato : 04-06-03 22:07

Jeg er på kanten til at købe det oven-nævnte digital kamera, har fundet det på dette site --> http://www.buydig.com/shop.php?prod_id=FJFINEPIXA303

Mit spg. er så hvorvidt det er sikkert at købe et sådant produkt over nettet, fra udlandet? Er der noget hér der har haft erfaringer med dette firma?

På forhånd tak
Anders Larsen

Accepteret svar
Fra : lillemig

Modtaget 60 point
Dato : 04-06-03 23:18

Kender ikke firmaet, men er generel IKKE skeptisk ved handel over nettet!
Kameraet's data virker OK og Fuji er et anerkendt mærke:
3M pixel og 3x optical zoom + digital zoom, samt udmærket linse ca. 1000/1600 kr. billigere end mange, både her og i udlandet.
Jeg anser ikke det at der ikke er dansk manual for et problem, alle symboler er jo ens og næsten alle "spec. foto udtryk" er næsten ens, mange søger dog dansk manual!!! Jeg mener personligt de bliver skuffet, for - forståer de ikke en engelsk manual vil de (efter min mening) ikke forstå en pind mere med en dank manual!!!
Det var det.
Her er en gennemgang af kameraet: http://www.steves-digicams.com/2002_reviews/a303.html data er absolut OK til den pris! Skulle jeg sætte et lille minus ved det vil det blive "ISO 100", men: erkender at ISO ved digitale kameraer jo er noget "kunstigt" og dem der har op til 400/600 ISO er rent pral idet billederne bliver grove, det er jo ikke en ny film, men noget software fidus, jeg har ikke haft gode eksempler over ISO 200

Godkendelse af svar
Fra : gubbi

Dato : 05-06-03 12:25

Tak for svaret lillemig.

Kommentar
Fra : gubbi

Dato : 05-06-03 12:37

Jeg har i den forbindelse endnu et par spg.!

Nu når jeg køber et produkt i udlandet, så bliver der vel lagt moms oven i prisen, ved forsendelsen, ik? Og hvordan er jeg stillet mht. garanti osv. hvis kameraet skulle gå i stykker eller andet. Kan jeg få det rep. hér i DK uden omkostninger, altså på garantien?

I min videre søgen efter det helt rigtige kamera, fandt jeg dette Samsung Digimax --> http://www.smilephotovideo.com/details.cfm?store=&category=&itemno=SSDMV3 hos en anden forhandler.

Specifikationer kan ses hér --> http://www.samsungcamera.com/html/product/html_pro_product_view_type5.asp

På forhånd tak
Anders Larsen