/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
"Kaffebrygger"
Fra : ans
Vist : 856 gange
500 point
Dato : 10-12-12 16:14

Jeg tænker på at give denne

http://www.inspiration.dk/produkt/254776/eva-solo-cafsolo-kaffebrygger

som julegave.

Da jeg ikke selv drikker kaffe, så ved jeg ikke om smagen er bedre/dårlige end ved brug af almindelig kaffemaskine.

Jeg kan kun se, at den ser pænere ud end en kaffemaskine, samt at den fylder mindre.

Er der kaffedrikkere, som kan svare mig på om det er et godt køb (se bort fra prisen), men om smagen er god nok?

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 10-12-12 16:24

De Gustibus non est disputandum

Er latinsk og som betyder "I spørgsmål om smag, kan der ikke være nogen uoverensstemmelser" (bogstaveligt, "Der må ikke være debat om smag").

Sagt på en anden måde smagen kan ikke diskuteres...

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 10-12-12 17:34

Som marken skriver, smag og behag er forskellig.

Jeg kender et par stykker, der ikke kunne leve uden deres Eva solo, men jeg ville aldrig selv ønske mig en.

Jeg synes det at lave kaffe med bønnerne direkte i kanden er noget biks, når den skal tømmes igen. Jeg kan bedre li' at lave kaffen på en kaffemaskine, og så kunne smide filtret ud bagefter.

Om kaffen smager anderledes, ved jeg faktisk ikke, for der er så mange måder at lave kaffe på, styrke og mærke varierer meget.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 10-12-12 17:41

En kollega fortalte mig den anden dag, at han havde netop ønsket flere eva solo kander til vand og saft mv. Hvorfor ? Fordi de ikke drypper.

Smagen af kaffe på den måde, svarende til stempelkander synes jeg er bedre end alm. kaffemaskiner. Så kan man jo vælge at købe hele bønner og køre gennem kaffekværnen- så er det faktisk den helt bedste løsning. Men desværre kender jeg ikke lige det produkt.
Har bare selv fortrudt køb af kaffemaskine med kværn.

Og jeg er ellers meget glad for kaffen i stempelkander- og denne har ovenikøbet den gode neoprendragt, så den holder sig varm. Den kender jeg fra thekanden og den er god.

Tænkte bare at så var der 2 årsager til den gode kaffe og funktionalitet.

Kommentar
Fra : Jan4100

Dato : 10-12-12 18:48

Jeg har den selv, syntes ikke smagen er meget anderledes fra moccamaster - men den er pæn at sætte på bordet og lidt "gammeldag" brygget der gør den interesandt

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 10-12-12 20:02

Det er det samme som kaffe lavet på en alm. kaffemaskine.

Kommentar
Fra : lgs

Dato : 10-12-12 20:18
Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 10-12-12 21:49

Hej ans.
Hvor meget kaffeelskere dem der skal ha' den ??
Man laver jo kogekaffe i den...netop som i gamle dage.

Personligt har vi netop købt en nescaffe gusto til vores datter.

Den ønskede hun sig men det er jo så til kaffebrikker.
Kogekaffe smager ikke godt hvis du spørger mig. Ej heller kaffe fra en stempelkande...princippet er jo næsten det samme.

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 11-12-12 08:46

Jeg har ikke selv en solo-kaffebrygger, men jeg har da smagt en kop, som var lavet på den, og den var vældig fin. Jeg giver dig ret i, at den er noget pænere end almindelige kaffe bryggere, men om den er praktisk, ved jeg ikke.

Læs evt mere her:

http://coffeegeek.com/proreviews/quickshot/evasolocafesolo/details

Kommentar
Fra : ans

Dato : 11-12-12 19:21

Nu er jeg kommet i et dilemma.

Det er min søn og svigerdatter, der skal/skulle have gaven, men min søns svigerforældre vil give dem en kaffemaskine og jeg vil give dem "kanden"

Jeg har talt med en kaffedrikkende familie, der har "kanden", de siger, at kaffen smager bedre end brygget på en kaffemaskine. Kanden er nem at rense og de kunne ikke leve uden.

Som tidligere nævnt, så er smag og behag forskellig.

Min søn plejer at lave nescafé , da det er det nemmeste. De har også en kaffemaskine, som er ved at ende sine dage.

De er begge kaffedrikkende (søn/svigerdatter)

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 11-12-12 19:33

Ans.
Den maskine jeg har købt til vores datter kan netop i denne uge købes i Føtex til 399-
Skal så nok lade være med at fortælle jeg gav 550...men dog også på tilbud.
Den normale pris i El Giganten er 1099.
Hvad med at købe den ...så kan sønnen da bruge den og svigermekanikkerne kan købe kaffemaskinen

Accepteret svar
Fra : smuller54

Modtaget 500 point
Dato : 11-12-12 19:58

Faktisk mener jeg jo, at man har brug for begge dele. Hvis man har gæster er det OK med en kaffemaskine.

Så til hverdag- så kan man bruge Eva solo- men der vil jeg så sige at 1,4 liters er en anelse i overkanten- hvis 2 mennesker skal nå at drikke det, mens det stadig er OK. Der vlle jeg foretrække 1 liters udgaven.

Jeg synes som sagt generelt at kaffemaskinekaffe er kedelig. Men de gode espressomaskiner er altså bare super. Desværre gik min itu og jeg investerede i en kaffemaskine med kværn. Men nu når jeg ser Eva solo udgaven, med den netop gode isolering, fortryder jeg da inderligt. Min frygt var netop det med varmen.

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 11-12-12 20:43

åh, hvor jeg forstår dig, ans, for det er et dilemma. Selv om jeg nok giver smuller54 ret i, at man kan bruge begge dele, så falder det lidt til jorden med to så lignende gaver. Og det vil give de unge en anledning til at tage stilling til, om hvorvidt den ene gave skal byttes.

Jeg tror, jeg ville tage kontakt til din svigerdatters forældre og høre dem, om de kunne finde på noget andet, eller du skal gøre det.

Du kan sikkert finde på en anden fin gave, som parret bliver glade for. Og det er nu sjovere, at de får to meget forskellige gaver, end at de får to, som er i konkurrence med hinanden.

øv!

Kommentar
Fra : ans

Dato : 12-12-12 17:59

Citat
men der vil jeg så sige at 1,4 liters er en anelse i overkanten- hvis 2 mennesker skal nå at drikke det, mens det stadig er OK. Der vlle jeg foretrække 1 liters udgaven.

Hvem siger også, at man behøver at fylde kanden

Jeg har taget en beslutning. De får kanden af mig. Hvis de så vil bytte den, så bytter jeg den til mig selv Jeg synes selv den er "smart", men vil ikke købe den til mig selv før jul (måske jeg får gaven retur)

Alle de køkkenmaskiner, de fylder bare så meget i et køkken ... og endelig er der noget, der ikke fylder så meget og samtidig ser pænt ud (min smag)

Kaffe fra en kaffemaskine kræver jo også en termokande, når der er gæster ... her er det hele samlet i et

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 12-12-12 18:20

Citat
Kaffe fra en kaffemaskine kræver jo også en termokande, når der er gæster ... her er det hele samlet i et

og du har ret - den fylder ikke og den er ret smart.

og selvfølgelig, man kan da bare lave en ½ kande- det tænkte jeg ikke lige på.

Godkendelse af svar
Fra : ans

Dato : 13-12-12 12:14

Tak for svaret smuller54.

Faktisk mener jeg jo, at man har brug for begge dele. Hvis man har gæster er det OK med en kaffemaskine.

Noget tyder på, at det er det, de får.

Men jeg tager gerne kanden retur