/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Forhudsbetændelse
Fra : philippa
Vist : 2474 gange
70 point
Dato : 04-06-03 11:44

Mon der skulle
være nogle der har et godt råd mod forhudsbetændelse?? ... Jeg har en hanhund på knap 2 år (Rottweiler) Jeg fik på et tidspunkt noget salve jeg skulle bruge på ham, det hjalp da også for en tid, men det er så kommet igen... han slikker sig vældigt meget nu... Skal jeg mon afsted til dyrlægen igen, som sagde at en hver hanhund med respekt for sig selv har forhudsbetændelse ?? ... Jeg har også prøvet med brintorvilte.. og det kan da også tage noget af det,men ikke i længden.... er der noget at gøre ved det, så vil jeg meget gerne høre om det, det må jo også være vældigt generende for hunden...
mvh. Philippa

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 04-06-03 11:53

Dyrlægens kommentar lyder underlig.
Måske var det en idè at skifte dyrlæge?

Kommentar
Fra : lillemig

Dato : 04-06-03 12:03

Jeg ved ikke lige hvorledes dyrlægens udtalelser er faldet, men det er absolut et alm. problem, som oftest bare forsvinder, men tal med ham igen og få en ORDENTLIG forklaring på problemet og (varigheden) behandlingen, jeg synes ikke bare du skal eksperimentere løs.

Accepteret svar
Fra : stormfeldt

Modtaget 80 point
Dato : 04-06-03 12:05

Se lige her.: www.netdyredoktor.dk/Hund/Hund_Sygdomsleksikon/hund_syg_forhudsbetaendelse.html

Jeg bruger selv Klorhexidin.

Min egen erfaring er at hunde får forhudsbetændelse pga. kulde når de ligger ude på fliser o.lign. og det gør hunde jo, så det er nok svært at undgå.

På en anden side skriver de at ved kasteration løser problemet helt, men det er nok lige voldsomt nok.

Hilsen Stormfeldt

Kommentar
Fra : Monsen1234

Dato : 04-06-03 16:46

Jeg kan give Stormfeldt ret i at hunde får forhudsbetændelse pga. kulde når de ligger ude. Jeg havde et par grønlandske slædehunde med hjem fra Grønland, de var altid ude, og han havde konstant forhudsbetændelse, jeg prøvede alverdens ting men det var først da han blev kastereret at det hjalp, resten af hans levetid havde han ikke forhudsbetændelse.

mvh: Monsen.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 04-06-03 17:26

Min hanhund havde tit forhudsbetændelse. Jeg købte en engangssprøjte og sprøjtede en opløsning af brintoverilte ind under forhuden. Så holdt jeg for hullet, mens det skummede derinde, så det blev fordelt helt ud i alle kroge. Og derefter lod jeg skummet sprøjte ud og tørrede det væk med et gammelt håndklæde. Det gjorde jeg hver dag i 3-4 dage. Så var han fri for betændelse i nogle måneder. Det var såmænd ikke så besværligt, da vi først havde fået øvelsen. Jeg tror, at det er et meget almindeligt problem hos unge, potente hanhunde. Måske vokser han fra det...

Kommentar
Fra : TEXXXAZZ

Dato : 09-06-03 17:24

man ka købe noget der hedder forhudsrens som blir injiceret under forhuden 1xdagligt 1 en uge hos dyrlægen som har hjulpet på vores 6 års gamle labrador, har været skånet for det i snart 1 1/2 år.
jeg mener prisen var ca.75 kr,- for denne behandling

hilsen michael.. (og buller)hehe...
held&lykke..

Kommentar
Fra : tammy

Dato : 12-06-03 22:50

Jeg har også brugt en sprøjte og så klorhexidin i stedet for brintoverilte. Mest fordi jeg selv helst vil have mine sår renset i klorhexidin frem for brintoverilte, som jeg synes kan svie

Kommentar
Fra : philippa

Dato : 13-06-03 09:21

Hej Texxxazz Jeg regner med at du har givet det forhudsrens til hunden selv
Det kunne godt lyde som om du havde været ved dyrlægen i en uge og fået ham til at ordne det ..... Hehe...

Tak for svarene der er kommet indtil nu
Som skrevet har jeg selv prøvet at rense med Brintoverilte,men vil da prøve de andre ting også
men dog ikke kasteration
Mvh. Philippa

Kommentar
Fra : TEXXXAZZ

Dato : 21-06-03 06:20

ja ok jeg sq nok ha formuleret det lidt bedre, meeen, det var nu til min hund, og han nød det når man sq ja whatever, men hva gør man ik for sin hund...

go sommer til alle
hilsen michael, michelle, buller og susi

Kommentar
Fra : Gizmusen

Dato : 15-07-03 15:01

Ja, så er der endnu et svar hvis du stadig ønsker flere indlæg. Ja, jeg har også haft en hanhund med forhudsbetændelse, som jeg var til dyrlæge med mange gange. Der fik jeg også anbefalet at sprøjte noget klorhexidin ind eller hvad det nu var. Det hjalp dog ikke, og så en dag gad jeg bare ikke det besvær mere, når det nu ikke hjalp alligevel og så lod jeg det bare være. (Jeg synes jo ikke rigtig der var mere at gøre). Nå, nu kommer så det interessante - Min søde hund blev så alvorligt syg med diverse mave og tarm infektioner, så min dyrlæge satte ham på en Tetracyklein (bred-spektret antibiotika) kur og kan du nu gætte hvad der skete - Jo siden da, havde han aldrig forhudsbetændelse mere. Fantastisk!!
Nu er det jo en ganske hård antibiotika kur så vidt jeg har forstået, men du kunne jo finde en NY dyrlæge og forhøre dig hos personen hvordan han/hun stiller sig til det jeg lige har fortalt dig.

De venligste hilsner og held og lykke

Gizmusen

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 15-07-03 16:31

Du kan da bare ringe til dyrlægen og få en recept på mere salve. Når det har hjulpet én gang, så hjælper det nok igen. Det er vel ikke nødvendigt med en ny konsultation... Og som sagt, måske er han vokset fra det, d.v.s. han skal lige hjælpes af med det, så kommer det måske ikke igen denne gang..

Godkendelse af svar
Fra : philippa

Dato : 06-09-06 11:17

Tak for svaret stormfeldt.