/ Forside/ Karriere / Udlandet / Import/Eksport / Spørgsmål
10  PARKENSS 410
Post ordre firma (Dansk)
Fra : mig-selv
Vist : 1039 gange
100 point
Dato : 11-11-12 21:13

Sad lige og så en film, hvor man før WW2 kunne sende mad varer ud af Danmark via post ordre,
varen blev bestilt i US og sendt til personer i UK.
Kan det passe, eller er det bare opdigtet?
Gerne firma navn.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 11-11-12 22:10

Der har eksisteret siden - Food from home - med varer fra England og USA, siden er nu lukket fordi, der er så mange forretninger der har fødevarerne, men man kan stadig skrive til siden, så hjælper de med at finde en forretning

http://www.foodfromhome.dk/

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 11-11-12 22:11

ok, det var sendt "omvendt" men mon ikke vi snart er så globaliserede, at varer kan købes alle vegne

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 13-11-12 07:41

Citat
hvor man før WW2 kunne sende mad varer ud af Danmark via post ordre

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 13-11-12 08:27

Tænkte om det kunne være Daells varehus, men sendte de madvare.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 13-11-12 22:02

Fra filmen - belager klippet er på 2 sprog, tog den over en screen-recorder
http://peecee.dk/upload/view/391109
Firmaet hedder noget med Petersen/bros

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 100 point
Dato : 13-11-12 22:23

Jeg kan desværre ikke hjælpe dig... sidder og tænker på om fødevarerne mon ikke nåede at blive fordærvede hvis de skulle så vidt omkring dengang??

Hvordan mon reglerne var for eksport dengang??

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 13-11-12 22:38

Tænker mere på Told osv dengang, det hele var jo i dåser, indtil videre i filmen
senere, så var der friske land-æg også.
Så tror der er tale om Fiction, endnu engang fra film industriens gemakker.
Takker for deltagelse, venter et par dage med at lukke, det kunne jo være der kom en virkelig ekspert,

Godkendelse af svar
Fra : mig-selv

Dato : 17-11-12 12:44

Tak for svaret Nordsted1.